[Php] Sorteren hoe?!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een script dat plaatjes uit een directory leest en daarna toont, het probleem is dat de plaatjes automatisch geplaatst worden op volgorde van tijd dat ze op de server staan, de laatste komt dus achternaam -> mijn bedoeling is om de nieuwste als eerste te tonen.

Stukje code waarin begonnen wordt met het uitlezen van de data en het weergeven. Ik heb het geprobeerd maar kom er niet uit...

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
$d = dir("$path2");

$count = -1; 

while($entry=$d->read()) { 

if (($count >= $min) AND ($count <= $max)){ 

if(eregi(".jpg|.jpeg|.gif|.bmp|.png", $entry)){ 

ClearStatCache(); 

$file_size = fileSize("$path2/$entry"); 

$file_size = round($file_size / 1000) . " Kb"; 

echo ("<td>&nbsp;[img]'$path2/$entry'[/img]
                             &nbsp;<br>&nbsp;&nbsp;$file_size<br><br></td>\n");
       }

if ($count == $break){ 

echo "</tr>\n<tr>\n"; 

$break = $count + $clm ; 

} 
    } 

$count++; 
} 

$d->close();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
P&W Beleid

Dus, nee, we maken het niet effe voor je af...

Wat heb je zelf geprobeerd? Gezocht? Gevonden? Wat gaat er fout? Waar zit je probleem?

[ Voor 76% gewijzigd door RobIII op 19-07-2003 12:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Probeer eens bij het lezen van de directory alle entery's in een array te zetten. Kun je daarna de array sorteren ( rsort() ) en vervolgens de inhoud van de array in je tabelletje plaatsen.

[ Voor 13% gewijzigd door Boogie op 19-07-2003 12:23 . Reden: tiepvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeerd met de sort functie, alleen dan krijg ik meldingen met dat het een object, geen array is, etc. Weet dus niet echt hoe ik het moet opsplitsen, heb al gekeken op php.net/[functienaamen] maar niks wat helpt.

ook de plaats wil niet echt. Na regel 5, voert hij al de eerste bestandsnaam uit. Dus voor regel 4 leek mij het logische, maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Boogie schreef op 19 juli 2003 @ 12:21:
Probeer eens bij het lezen van de directory alle entery's in een array te zetten. Kun je daarna de array sorteren ( rsort() ) en vervolgens de inhoud van de array in je tabelletje plaatsen.
ben er mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13
Het idee van P&W is dat de mensen die hier vragen stellen bezig zijn met programmereen. Uit een kant en klaar script van PHPFreakz.nl copy-pasten is geen programmeren te noemen en ik vind het dan ook logisch dat je niet begrijpt hoe sort werkt (of wat een array-variabele is).

Ik zou zeggen, pak de PHP manual of een goede PHP tutorial erbij (liever nog de eerste, denk ik), en ga eens leren programmeren in PHP. Lukt dat een beetje en kom je dan toch nog problemen tegen, dan kun je hier altijd een nieuw topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soultaker schreef op 19 July 2003 @ 16:18:
Het idee van P&W is dat de mensen die hier vragen stellen bezig zijn met programmereen. Uit een kant en klaar script van PHPFreakz.nl copy-pasten is geen programmeren te noemen en ik vind het dan ook logisch dat je niet begrijpt hoe sort werkt (of wat een array-variabele is).

Ik zou zeggen, pak de PHP manual of een goede PHP tutorial erbij (liever nog de eerste, denk ik), en ga eens leren programmeren in PHP. Lukt dat een beetje en kom je dan toch nog problemen tegen, dan kun je hier altijd een nieuw topic openen.
ik heb al wat ervaring met php, klein beetje maar wel wat, heb dat script ter aanpassing gebruikt zodat ik het niet helemaal zelf hoef te maken.

en ja ik doe zelf ook wat hoor, heb die php manual, heb zelfs nog een zooi php boeken en naslagwerken, wat sort en array zijn geen onbekende voormij maar kon het niet goed toepassen en als ik er niet uitkom vraag ik het... heb ik nu ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 16:21:
ik heb al wat ervaring met php, klein beetje maar wel wat, heb dat script ter aanpassing gebruikt zodat ik het niet helemaal zelf hoef te maken.
Dat mag allemaal best, maar vermeldt het dan even.
en ja ik doe zelf ook wat hoor, heb die php manual, heb zelfs nog een zooi php boeken en naslagwerken, wat sort en array zijn geen onbekende voormij maar kon het niet goed toepassen en als ik er niet uitkom vraag ik het... heb ik nu ook gedaan.
Inderdaad, en uit je post history blijkt dat je ten eerste nog wel erg weinig ervaring hebt met PHP en ten tweede vrij veel vraagt. Nu staat het je in principe vrij om zoveel vragen te stellen als je wilt, maar ik zou het zelf prettig vinden als ik wat meer het idee had dat je tussen de vragen door ook zelf dingen uitzocht. Leren programmeren doe je pas echt door zelf aan de slag te gaan, logisch na te denken en zo praktisch problemen die je tegenkomt op te lossen. Je hoeft dan niet altijd de perfecte of meest gangbare oplossing te vinden, maar je wordt dan wel steeds wat beter.

Ik suggereerde dan ook dat je eerst PHP tot zo ver zou moeten leren beheersen dat je die (niet bijster ingewikkelde) PHP code begrijpend kunt lezen. Dan pas kun je gaan nadenken over de code aanpassen. Code die je niet (goed) begrijpt kun je doorgaans immers niet op een zinnige manier aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 12:23:
ik heb geprobeerd met de sort functie, alleen dan krijg ik meldingen met dat het een object, geen array is, etc. Weet dus niet echt hoe ik het moet opsplitsen, heb al gekeken op php.net/[functienaamen] maar niks wat helpt.

ook de plaats wil niet echt. Na regel 5, voert hij al de eerste bestandsnaam uit. Dus voor regel 4 leek mij het logische, maar geen succes.
Denk dan ff na alsjeblieft...
Dan moet je dus eerst al je bestandsnamen in een arraytje laden (hoe je dat gaat doen mag je zelf uitzoeken, het is gewoon makkelijk), dan laat je die rsort() erop los en vervolgens loop je met een foreach() je inmiddels gesorteerde array langs waarin je de gegevens van/uit de bestanden leest en doet wat je ermee wil.
Pagina: 1