Toon posts:

[LFS-GCC] Compile probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een eigen LFS project (Linux From the Scratch).

Alles via het boek gedaan en alles ging ook goed tot nu.

Nadat ik de nieuwe partitie ge'chroot heb en na een aantal programma's al geinstalleerd te hebben, loop ik vast met het compileren.

Ik krijg de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
gcc: installation problem, cannot exec `/static/lib/gcc-lib/i686-pc-linux-gnu/3.3/cc1': No such file or directory
*** The command 'gcc -o conftest -O2   conftest.c' failed.
*** You must set the environment variable CC to a working compiler.

Ik heb GCC gecompileerd in de /static directory volgens de handleiding zonder problemen. Maar wanneer ik nu GCC opnieuw wil compileren met hulp van de GCC binairies in de /static directory krijg ik deze error.

Ik heb de CC viariable gezet naar 'gcc' en de path staat ook gewoon goed. Wanneer ik kijk naar de cc1 bestand zie ik dat deze ook gewoon bestaat en executable is.

Ik compileer GCC volgens de LFS manier.

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit probleem heb ik een tijdje geleden ook gezien. Toen heb ik het na lang puzzelen opgelost, maar later liep het met een ander pakket weer fout.
Wat je beter kunt doen is niet gcc 3.3 gebruiken, maar 3.2.

Welcome to the desert of the real.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je verwijst naar een handleiding voor GCC 3.2.1, terwijl je 3.3 probeert te compilen.
Zoals in de LFS FAQ staat: FBBG: Follow Book, Book Good.

misschien dat er inmiddels een truukje staat in het LFS boek in de FAQ over gcc 3.3, en anders wordt het LFS CVS proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Ik probeer wel gebruik te maken 3.2.1. Want op IRC van LFS wisten ze ook geen raad.

Alleen jammer dat het compileren minstens een uur kost :(

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je wilt LFS, dat betekend compilen. Als je een snellere manier van compilen wilt, probeer dan eens uit te zoeken of je distcc kan gebruiken onder LFS? Aangenomen dat je meerdere Linux pc's met dezelfde gcc hebt dan, anders heb je kans dat het niet helpt c.q. werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Zwerver op 20-07-2003 17:22 . Reden: was iets te bot ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Probleem heb ik ook gehad. De hint zit 'm hierin:
*** You must set the environment variable CC to a working compiler.
Flush je CFLAG en CXXFLAG eens. Dus zorgen dat er niks meer instaat.

Verder is het mogelijk om distcc te gebruiken. Je zit met het probleem dat je wel eerst wilt rebooten in je nieuwe /static dus eerst een kernel bakken, dan opstarten in lfs en dan distcc gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
CFLAG CXXFLAG staat niks in.. Zo stond het ook in het boek.

Ik heb v3.2.1 gecompiled, maar hou het zelfde probleem.

Ik wil DistCC wel eens proberen, maar denk niet dat ik zo ver kom. Ik had al moeite bij het installeren met LFS.
Pagina: 1