Chello Plus: Meer betalen maar niets gekregen?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja, het is 3x niks. Ze kwamen hier installeren en ik met speedtest.nl en via de testserver van chello een test draaien:

Download 150k, upload 14.8k, dus ik zeg dat is niet de bedoeling. Dat heb ik al 4 jaar en nu kost hetzelfde 30 euro meer. Neem maar contact op met de klantenservice was het advies. Maar die 30 euro extra ga ik dus niet betalen. :(

Wie heeft er nog meer deze ervaring met Chello Plus?
Geachte heer/mevrouw,

Bij deze de gegevens van de chello-testserver. Volgens uw informatie behoor ik met het zojuist aangeschafte chello-plus abonnement een 2x zo hoge snelheid halen, echter zoals
u ziet is mijn snelheid even hoog/laag als altijd. De monteur moest concluderen dat de snelheid inderdaad niet toegenomen was en zodoende heb ik die klacht ook direct vermeld
op het door mij te ondertekenen formulier. Volgens de monteur was aan deze kant echter wel alles in orde. Ik neem aan dat u dit probleem oplost want tot die tijd ga ik geen 30
euro per maand extra betalen voor een dienst die mij niet verleend wordt.

Met vriendelijke groet,

TE

Resultaten download test

Uitleg over deze resultaten vindt u hier

Behaalde download snelheid: 1007 Kbit/sec
125.9 KByte/sec
15.7 x ISDN
De behaalde snelheid is: goed
Conclusie: Op dit moment heeft u een goede download snelheid

Postcode 5614HS
IP adres 62.195.7.196
Tijdstip van de meting 2003-07-18 12:19:55
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 39.51 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer) 4973 Kbytes
Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)

K staat voor 1024. dus KByte is 1024, gelijk aan 8192 bits.

[ Voor 1% gewijzigd door intoxicated op 19-11-2003 21:22 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 21:46
Volgens mij duurt het even voordat je op de hoge snelheid gezet wordt.
Dan moet je je modem even uit en aan zetten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Toink
  • Niet online
Daar heb ik al gelezen ja, maar dat gaat over de nieuwe abonnementen en niet over de ervaring die ik heb. Ik lees voornamelijk van tevreden gebruikers maar ik zoek mensen die hier ook tegenaan lopen.... of weten hoe ik dit oplos.... :(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat kan jij niet oplossen, daar is de chello support voor... Je bent gewoon nog niet goed omgezet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Kan een admin geen groot CHELLO problems topic starten? (i have probz 2)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:10
Verander je IP adres eff :), ik denk dat chello nog moet gaan veranderen, denk dat het wel evenduurt. Vooral nu met de vakanties :P.

Verwijderd

dubbelpost, ma goed:

Wat heb je voor modem.. als het zo'n motorola is moet je eens kijken op http://192.168.100.1 en dan bij "Logs"
Als je dan ergens ziet staan "Retrieved TFTP Config bronze.cm SUCCESS" dan hebben ze je nog niet overgezet. Als je chello plus hebt dan krijg je namelijk de config "cplus.cm".

Bij mij is het gisteren ochtend geinstalleerd (nieuw modem), en 's avonds werd ik overgezet naar plus.

Verwijderd

Net even op mordax.nl getest. Download 504 kB/s en upload 48 kB/s. Het klopt niet dat je je modem uit en aan moet zetten. Ik heb zelf 1 juli s' middags gebeld en toen ik 16.45 thuis kwam had ik meteen de hogere snelheid.

Verwijderd

bij mij moest wel de modum gereset woorden, en toen werte het prima.
vaak resetten ze de modum ook op afstand (ja dat kunnen ze ook) de afstand reset werkt bij ons zelf beter als een gewone.. :?

speedtest: (vandaag)

down: 570.0 KByte/sec

up: 44.3 KByte/sec

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 13:14 ]

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:01
570KB/s kan nooooit, het is 3Mbit en dat komt overeen met rond de 360KB/s effectief... 570KB/s lijkt me een foutje :) Je kan beter ff testen met een grote file van ftp://ftp.chello.nl/ (met flashfxp ofzo (Transferred: 20mb.bin 20,00 MB in 01:53 (180,27 KBps))

[ Voor 21% gewijzigd door Fidai op 19-07-2003 13:24 ]

Verwijderd

Om kort en eerlijk te zijn...

Chello is echt een irritante verschijnsel in ons dagelijkse leven...

Zeker als het nou net slecht weer is, dan kun je het meestal wel schudden...

• Fidai
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 13:21:
Om kort en eerlijk te zijn...

Chello is echt een irritante verschijnsel in ons dagelijkse leven...

Zeker als het nou net slecht weer is, dan kun je het meestal wel schudden...
Ligt er maar net aan waar je woont, je moet een beetje geluk hebben, zolang je goed geregistreerd bent en je in een snelle wijk woont heb je nooit problemen met chello, niet met rekeningen en ook niet met de snelheid.
Tref je het niet dan hebben ze fouten gemaakt bij de gegistratie en als je helemaal geen geluk hebt woon je dan ook nog in een slechte wijk en heb je ook nog eens sloom/instabiel internet...

Verwijderd

Probeer ik het 5MB bestand van chello te downloaden wat volgens Fidai een betere indruk van de snelheid geeft, krijg ik de volgende melding:

Resultaten download test

De door u behaalde snelheid overtreft die van de standaard chello verbinding.Mogelijk heeft u een business aansluiting, in dat geval is deze test niet voor u bedoeld. Ook kan het zijn dat dit script fout gemeten heeft. In dat geval verzoeken wij dat u ons een email stuurt met wat er fout is gegaan. U kan dit via het suggestie formulier naar ons toe sturen.

Hier heb je dus niks aan.

• Fidai
Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 13:29:
Probeer ik het 5MB bestand van chello te downloaden wat volgens Fidai een betere indruk van de snelheid geeft, krijg ik de volgende melding:

Resultaten download test

De door u behaalde snelheid overtreft die van de standaard chello verbinding.Mogelijk heeft u een business aansluiting, in dat geval is deze test niet voor u bedoeld. Ook kan het zijn dat dit script fout gemeten heeft. In dat geval verzoeken wij dat u ons een email stuurt met wat er fout is gegaan. U kan dit via het suggestie formulier naar ons toe sturen.

Hier heb je dus niks aan.
Ik dacht niet dat ik gezegd had dat je die testfile van 5MB moest downloaden.... Je moet ff flashfxp downloaden (http://www.flashfxp.com) en dan de testfile (ftp://ftp.chello.nl/pub/test/10mb.bin ) downloaden, dan krijg je een betere indicatie van je echte snelheid, je kan ook in IE->[doel opslaan als] doen en dan naar de eindsnelheid kijken, dus niet naar de top/begin -snelheid, want dat klopt niet...

[ Voor 13% gewijzigd door Fidai op 19-07-2003 13:38 ]

Verwijderd

2 jaar lang chello gehad en alleen de eerste paar maanden ging het goed. daarna waren snelheden van 30KB/s gewoon aan de orde van de dag. bellen helpt niet, schrijven ook niet. volgens mij is het ook zelfs zo dat met de nieuwe chello abonnementen het niet uitmaakt of je 1.5 mbit of 3 mbit neemt. als je eerder problemen met je verbinding heb gehad en het werkte niet naar behoren, dan krijg je dat zodadelijk ook. alleen dit keer vangen ze meer voor.

• Toink
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 12:50:
dubbelpost, ma goed:

Wat heb je voor modem.. als het zo'n motorola is moet je eens kijken op http://192.168.100.1 en dan bij "Logs"
Als je dan ergens ziet staan "Retrieved TFTP Config bronze.cm SUCCESS" dan hebben ze je nog niet overgezet. Als je chello plus hebt dan krijg je namelijk de config "cplus.cm".

Bij mij is het gisteren ochtend geinstalleerd (nieuw modem), en 's avonds werd ik overgezet naar plus.
Dit staat bij m'n logs:
Event Description First Time Last Time Counts
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire
QAM/QPSK symbol timingNo Ranging Response received - T3 time-out
DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period
Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync
Last Refresh: 15:42:08 - 07/19/2003
* Times of Jan 1 1970 indicate the event was received when the modem was not connected to a Time Server.
Ik heb trouwens een Thomson kabelmodem.

[ Voor 5% gewijzigd door Toink op 19-07-2003 15:45 ]

Verwijderd

pfff ik ga mijn tv kabel afsluiten van upc. Ze zeggen dat ik dan ook mijn chello moet afsluiten omdat ik de tv kabel afsluit. WTF slaat dit nou op?

mag dit wel zomaar?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 19:48:
pfff ik ga mijn tv kabel afsluiten van upc. Ze zeggen dat ik dan ook mijn chello moet afsluiten omdat ik de tv kabel afsluit. WTF slaat dit nou op?

mag dit wel zomaar?
Internetten via de televisie kabel, als je dus geen televisie meer van ze hebt, kan je ook geen internet erover hebben. Dat is logisch. Of het technisch ECHT niet kan losgekoppeld worden weet ik niet.

No production networks were harmed during this posting

• Toink
  • Niet online
Ja, want voor ADSL heb je ook een telefoonaansluiting nodig.... maar wat heeft dit met mijn topic te maken?

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 13:35:
2 jaar lang chello gehad en alleen de eerste paar maanden ging het goed. daarna waren snelheden van 30KB/s gewoon aan de orde van de dag. bellen helpt niet, schrijven ook niet. volgens mij is het ook zelfs zo dat met de nieuwe chello abonnementen het niet uitmaakt of je 1.5 mbit of 3 mbit neemt. als je eerder problemen met je verbinding heb gehad en het werkte niet naar behoren, dan krijg je dat zodadelijk ook. alleen dit keer vangen ze meer voor.
bij mij was et precies andersom
we hebben nu een jaar lang al goeie verbinding, als in constant mogelijkheid tot 180KB/s...

de 2 jaar daarvoor was et echt brak, om de haverklap moesten we rebooten, modem resetten, helpdesk bellen weet ik veel wat, een grote troep...

Verwijderd

Hallo,

is het zo dat nu chello plus er komt, het technisch onmgelijk gemaakt wordt om met chello "classic" een router te gebruiken?

bovendien heb ik 4 computers op internet, en dit "mag" volgens chello ook niet met de "plus" versie.

Ik heb wel de laatste tijd veel storingen, maar na het starten van de dhcp, via : uitvoeren: services.msc zijn deze weer even opgelost.

Verwijderd

Nee dan dit 8)7
Bel vanmorgen naar chello voor een upgrade naar chello plus, die juf zegt kom voor elkaar .
vraagt ze ook nog welke modem dat ik heb (terayon)
duurt een paar uurtjes mijnheer
ik savonds kijken naar mijn snelheid, helemaal niets 13,8kb upload en 142kb down.
ik bel naar chello , je moet je modem resetten mijnheer 8)7
nog niets daarna :'(
bel weer een keer zegt die gast dat het helemaal niet gaat chello plus met een terayon modem 8)7 :(
wij bellen u morgen voor een afspraak voor u modem om te ruilen.
dus dat wordt weer wachten :(

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:45

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 20:31:
Nee dan dit 8)7
Bel vanmorgen naar chello voor een upgrade naar chello plus, die juf zegt kom voor elkaar .
vraagt ze ook nog welke modem dat ik heb (terayon)
duurt een paar uurtjes mijnheer
ik savonds kijken naar mijn snelheid, helemaal niets 13,8kb upload en 142kb down.
ik bel naar chello , je moet je modem resetten mijnheer 8)7
nog niets daarna :'(
bel weer een keer zegt die gast dat het helemaal niet gaat chello plus met een terayon modem 8)7 :(
wij bellen u morgen voor een afspraak voor u modem om te ruilen.
dus dat wordt weer wachten :(
Chello service :r

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Hier hebben we ondertussen al een 'groot' topic voor, ik denk dat je dat daar beter kunt posten. Verder wil ik Bi0Hazard verzoeken dit soort onzin verder achterwege te laten.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.