[Zelfbouw] Baskist met plexiglas ruitje erin.

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:28
Ik ben een baskist aan het maken (een hele gekke :P hij's niet vierkant, niet rond, niet rechthoekig, hij blijft niet eens rechtopstaan :P )

Afijn, ik heb 1,8 cm dik hout gebruikt, en wil daar nu eigenlijk een plexiglas ruitje in hebben. Ik ben al bij de praxis geweest en daar hebben ze alleen 2 en 3 mm plexiglas. Met een beetje verstand als een deurknop weten we dat dat te dun is en gaat meetrillen als een gek.

De grootte van het ruitje moet ongeveer 40 bij 40 worden (waarbij de hoeken flink ingekort worden aangezien het geen vierkantige of rechthoekige kist is)

De speaker is een 350 watt subwoofer en dit alles zit in een sealed closure.
(helemaal dicht aan de achterkant van de speaker)

Het ruitje komt in het gedeelte wat helemaal dicht is, dus dat ruitje moet behoorlijk trilvast zijn, en niet kapotbreken.

Ik heb dus hout van 1,8 cm, dus ik dacht aan een plexiglasdikte van 1 cm, maar misschien kunnen jullie me toch meer hier over vertellen.

Als ik 50cm bij 50cm koop wat kost me dat ongeveer (ja daar zijn vele topics over geweest en ik heb ru58.nl al geemailed, maar nog geen reactie gekregen. ik heb overingens dezelfde vragen aan hun gesteld)
En waar kan ik dit kopen als ru58 niet reageert of te duur is (ja ook hier zijn enige topics over te vinden, en goudengids levert me niets op en de praxis kan me niet verder helpen)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ik heb zelf een enorm goedkope woofer in de auto liggen, Marquant

Afbeeldingslocatie: http://www.allied-electronics.nl/~allied-e010/images/Mbp122.jpg

Dat ding dreunt als de ziekte, en kostte nog geen 100 EUR..

Bovenkant is ook plexiglas, mm of 3 dik schat ik. Zolang de bevestiging maar goed is breekt dat echt niet hoor. Wel je schroefjes met rubbertjes doorvoeren, anders kan dat idd wel gaan trillen en tot scheuren leiden.

• Cheater
Ja weet je wat het is... Een regel: Een cilinder is sterker dan een verikantige paal.

In jou woofer komt een mooie ronding in voor, wat het trillen tegen gaat, het vormt een soort steunbalk voor het rechte gedeelte.

Mijn rechthoekige ruitje heeft dus geen steun in het ruitje zelf.
Al dan nog wil ik dus niet geloven dat 3 mm voldoende is voor m'n wooferkist.

* Cheater vind trouwens 100 euro voor een :/ Marquant :| baskist niet enorm goedkoop, maar goedkoop issie wel. Bovendien vind ik em ook mooi ook nog ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Cheater op 19-07-2003 19:01 ]

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:14

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ja maar het is zowiesow een feit dat als je dat ruitje te groot maakt, en niet dik genoeg dat het gaat denderen, hoe goed je het ook vastmaakt aan de zijkanten, er zit veel rek in zon ruitje, dus als je zeg een raampje van 30x30 wilt dan moet je denken aan spulleke van 1cm dik, grofweg dan. anders wordt het een basreflex ofzo :P

[ Voor 50% gewijzigd door AtomicShockwave op 19-07-2003 19:27 ]

• Cheater
ja precies hahaha, :P en ik wil dus geen basreflex, want m'n baskist IS eigenlijk al te klein

PS. de laatste post hoef je niet te quoten .... tenzij dit een bedoeling heeft.

[ Voor 34% gewijzigd door Cheater op 19-07-2003 19:26 ]

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

wat dacht je van een dik stukkie Glas, zou dat overleven?

• Cheater
Glas... goedkoper en makkelijker aan te komen... moeilijker te bewerken ... redelijk krasvrij, bij slechte montage, trillend als een gek, ik weet et niet

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Cheater schreef op 19 July 2003 @ 20:23:
Glas... goedkoper en makkelijker aan te komen... moeilijker te bewerken ... redelijk krasvrij, bij slechte montage, trillend als een gek, ik weet et niet
bewerken hoef je het niet, montage doe je met rubber strips ofzo, dat kun je wel uitgevogeld krijgen denk ik, eventueel wat kitten :P

• Cheater
wat zeg je daar? niet hoeven bewerken? mijn ruitje wordt niet rechthoekkig ;)
Pagina: 1