Chello 0 0ipadres ????

Pagina: 1
Acties:

• TimmyT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-11-2025
Hoi die hoi hoi

Een vraag over chello... Ik heb een paar keer mee gemaakt dat ik een 0.0.0.0 ipadres krijg... (Hoe zou dat toch komen ;)
Als je dit bij chello zegt dan weten ze meteen wat er aan de hand is. Nu is mijn vraag dus. Kan ik dat zelf resetten of niet? en op welke site van chello kun je je mac adress veranderen? Want ik weet dat er zo'n (officeel voor personeel) chello site is.

gr
TimmyT

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 21:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

je kan ipconfig /renew proberen of ipconfig /release in de command prompt
btw groeten is niet nodig ;)

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:26

DinX

Motormuis

icecoolsniper schreef op 19 July 2003 @ 11:54:
je kan ipconfig /renew proberen of ipconfig /release in de command prompt
btw groeten is niet nodig ;)
ipconfig /release gevolgd door ipconfig /renew gaat beter werken denk ik ;)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Hi ha de hoi TimmyT!

Ten eerste, welkom op GoT: Voor je verder gaat is het verstandig om eerst maar even Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) te lezen, en zo zie je ook dat de groetjes doen niet zo gewaardeerd wordt :)

Om je modem te resetten moet je 10 tot 15 minuten de stekker van je modem eruit halen, en dan der weer in. Dan zou die gereset moeten zijn :)

Je macadres veranderen gaat denk ik nie, dat kunnen zij wel vanaf Chello zelf doen

Wat Dinx zei is te proberen, en zal moeten lukken

Suc6! :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

ik start me computer op zonder netwerk kabel erin en nu krijg ik van chello een 0.0.0.0 adres en ik kan niet internetten *^^*&^&% chello toch altijd :P

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

cool0 schreef op 19 July 2003 @ 12:03:
ik start me computer op zonder netwerk kabel erin en nu krijg ik van chello een 0.0.0.0 adres en ik kan niet internetten *^^*&^&% chello toch altijd :P
Euhh :?

Als er geen netwerkkabel inzit, dan krijg je ook geen verbinding met chello, dus geen IP

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:26

DinX

Motormuis

cool0 schreef op 19 July 2003 @ 12:03:
Als er geen netwerkkabel insteekt bij het opstarten zal je daar geen ip-adres voor krijgen. Dus gewoon de kabel erin laten steken. En als dat niet gaat kan je een batch filetje maken met daarin die 2 ipconfig regels. Zo hoef je het niet elke keer manueel te doen :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Als de DHCP-server niet plat ligt (bijna niet mogelijk, er is zware redundancy), ligt het probleem bij je pc. Dit heeft dus geen zak met chello te maken! Een vriend van me werkt bij Upc, hij vertelt dat 90 a 95% van de "chello problemen" echt bij de gebruiker ligt!!!!!!
Ik heb zelf ook chello en als je wat weet van appz en netwerken, heb je bijna geen problemen met chello, op een stoorprodukt in het coaxnetwerk na! maar ja mensen borduren graag door mbt. negatieve publiciteit.

Meestal is het brakke software; wat dacht je van Kazaa of verkeerd geconfigureerde firewalls, met stip op 1.

Ps. als je je modem wilt resetten moet dat minimaal 8 uur zijn om de ARP-entry te verwijderen op de router, DUS. Je bent op CPE MAC-adres geautoriseerd, dus kan niet zomaar andere PC/router or whatever aansluiten, eerst moet arp-entry weg op router (je krijgt nu een private-ip) en Daarna kan je via een web-interface je autoriseren op een LDAP-server, dmv van site: http://provisioning.upc.nl

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 21:54
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 14:10:...maar ja mensen borduren graag door mbt. negatieve publiciteit.
Meestal is het brakke software; wat dacht je van Kazaa of verkeerd geconfigureerde firewalls, met stip op 1.
Zou dat nou echt de reden zijn voor de negatieve publiciteit,
dat mensen dat gewoon graag doen?

Uit eigen ervaring weet ik dat er veel mis is bij UPC.
Misschien moet je ook bij UPC gaan werken,
met je positiviteit over je werkgever zit het wel goed,
en alle beetjes helpen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:27
En TS laat uiteraard niks van zich horen...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 14:10:
....knip....
Ps. als je je modem wilt resetten moet dat minimaal 8 uur zijn om de ARP-entry te verwijderen op de router, DUS. Je bent op CPE MAC-adres geautoriseerd, dus kan niet zomaar andere PC/router or whatever aansluiten, eerst moet arp-entry weg op router (je krijgt nu een private-ip) en Daarna kan je via een web-interface je autoriseren op een LDAP-server, dmv van site: http://provisioning.upc.nl
persoonlijk vind ik het altijd fijner om gewoon het macadres van de oude netwerkkaart aan de wan kant van de router te geven
(mits de router het toestaat natuurlijk)
was wel het perfecte antwoordt op zijn vraag hoor ;)

UPC's slechte naam komt naturrlijk voornamelijk door die slechte administratie

offtopic:
ligt dat aan mijn of laten ts'ers tegenwoordig weinig van zich horen

[ Voor 45% gewijzigd door Fish op 19-07-2003 15:27 ]

Iperf

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook je mac-adres spoofen naar je nieuwe pc of router, geen gezeik meer met opnieuw autoriseren. Ga nu weer ff lekker zonnen!!!

Verwijderd

BTW. Met resetten bedoel ik; trek de stekker uit je modem en doe hem pas na 8 uur weer terug. Je nieuwe CPE MAC-ding moet er al wel aanhangen anders krijg je gelijk weer een public-ip van de DHCP-server en kan je weer 8 uur stekker eruit trekken!!!! Dit vorige geldt niet voor de com21's, met uizondering van Rotterdam dacht ik zo (DHCP), deze werken met statische ip's.
Pagina: 1