Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
In principe is de PCI bus van een mac dezelfde als die van een PC. Het probleem zullen de drivers zijn; mogelijk heeft de mac die niet voor deze kaart.
Overigens heeft adpatec ooit een model uitgebracht met drivers voor de PC en voor de mac; de adaptec 2906. Ik zou hem er gewoon instoppen, kan geen kwaad; mocht het niet werken dan zul je op zoek moeten naar mac-drivers ....
Overigens heeft adpatec ooit een model uitgebracht met drivers voor de PC en voor de mac; de adaptec 2906. Ik zou hem er gewoon instoppen, kan geen kwaad; mocht het niet werken dan zul je op zoek moeten naar mac-drivers ....
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Die kaart werkt niet in de mac, het probleem zit hem in de rom, de rom is ontworpen voor de pc en niet voor de mac.
Er is wel een speciale mac versie van de Adaptec 2940(dacht ik)UW kaart, misschien als je die tweedehands kan kopen, dat die rom aan te passen is naar de mac, maar weet het niet zeker.
Of zoek naar de orginele mac versie van die kaart, op site's zoals www.tweedehandsmac.nl en www.marktplaats.nl.
Misschien ook een idee: een PCI IDE controller zoeken en dan kan je ook gewoon gebruik maken van standaart pc hardeschrijven, mits je boven systeem 8.1 werkt i.v.m. problemen met "schrijfinstallatie".
Er is wel een speciale mac versie van de Adaptec 2940(dacht ik)UW kaart, misschien als je die tweedehands kan kopen, dat die rom aan te passen is naar de mac, maar weet het niet zeker.
Of zoek naar de orginele mac versie van die kaart, op site's zoals www.tweedehandsmac.nl en www.marktplaats.nl.
Misschien ook een idee: een PCI IDE controller zoeken en dan kan je ook gewoon gebruik maken van standaart pc hardeschrijven, mits je boven systeem 8.1 werkt i.v.m. problemen met "schrijfinstallatie".
Ik heb ter test de kaart er eens in geplaatst, en MacOS herkent hem niet. Linux op die machine herkent echter wél de kaart + de schijf die er aan hangt 
Ik moet dus eens op zoek naar een driver voor MacOS voor die kaart...
Ik moet dus eens op zoek naar een driver voor MacOS voor die kaart...
Verwijderd
Ja Linux herkent zulke dingen wel, omdat Linux geport is van pc naar mac, en alle ondersteunde hardware van die kernel die geport is van pc naar mac, werkt dan vaak ook in de mac.
Zo heb ik een 3com netwerkkaart in een 8500 zitten, werkt niet onder Mac OS, maar wel onder Linux..
Zo heb ik een 3com netwerkkaart in een 8500 zitten, werkt niet onder Mac OS, maar wel onder Linux..
Het is idd een driver probleem, niet een ROM probleem. ROM problemen krijg je wel met videokaarten.
Ik heb een Realtek netwerkkaartje in mn mac gedaan, drivers gedownload en het werkt.
Ik heb een Realtek netwerkkaartje in mn mac gedaan, drivers gedownload en het werkt.
-- I talk to planets, baby --
Het enige wat van die kaart écht niet zal werken natuurlijk is de bootrom, maar dat is geen probleem 
Nou nog op zoek naar drivers voor die kaart voor MacOS (8.6 en/of 9.1)
Iemand suggesties of die bestaan en waar ze te vinden?
Nou nog op zoek naar drivers voor die kaart voor MacOS (8.6 en/of 9.1)
Iemand suggesties of die bestaan en waar ze te vinden?
Verwijderd
Je kan de drivers voor de mac installeren, maar het zal niet werken. De kaart zal niet worden herkent, waarom? Omdat die drivers zijn ontworpen voor de mac versie en niet voor de pc versie, verschil tussen de mac en de pc versie? De ROM.cc_bcc schreef op 21 July 2003 @ 23:09:
Het is idd een driver probleem, niet een ROM probleem. ROM problemen krijg je wel met videokaarten.
Realtek netwerkkaartje is gemaakt om in vrijwel ieder platform en omgeving te werken, dus ook in Mac
Bij videokaarten is het weer een ander verhaal, de een werkt zonder enig probleem in de mac, de ander moet aangepast worden inderdaad, de ROM moet geflacht worden. Hier ligt het probleem meestal bij welke Mac je gebruikt en welke versie van Mac OS, veel ATI kaarten werken zonder problemen in nieuwere mac's en worden zo herkent, maar in oudere mac's geven ze geen teken van leven en worden ze niet herkent. Hier zit het probleem in de Firmware van de mac.
Aha 
Ik heb inmiddels een Atto PCI UW scsi kaartje weten te traceren, die specifiek voor de mac bedoelt is. Een 9gb 10Krpm aan een UW controller werkt toch wat vlotter dan een fast-scsi schijf (hoop ik tenminste
)
Ik heb inmiddels een Atto PCI UW scsi kaartje weten te traceren, die specifiek voor de mac bedoelt is. Een 9gb 10Krpm aan een UW controller werkt toch wat vlotter dan een fast-scsi schijf (hoop ik tenminste
Pagina: 1