Toon posts:

IBM 300 GL probleem met DOS installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het systeem is door een kennis via school aangeschaft, en leeg ( format ) gekocht.

Ik met win 95 / 98 en MS DOS 6.0 ( op disk ) er naar toe om windows te installeren. Win 95 opstart flop erin, via bios kon ik trouwens geen boot volgorde aangeven, slechts dat de flop gebruikt kan worden. Opnieuw opstarten, floppy ratelt maar de melding "1968 geen besturingssysteem gevonden, druk op F1 " kwam op.
MS DOS disk erin ( aangezien de pc dus ook geen DOS{ of OS/2? } bevat), restart, zelfde melding. Nog een keer geprobeerd met disk win 98 opstart erin, restart, zelfde melding.

heb de search gebruikt ( de IBM pc komt wel voor, echter niet het probleem, google geprobeerd en IBM website, zonder succes ).

Hoe krijg ik een DOS geinstalleerd erop, of heeft IBM een eigen opstartdisk nodig?
Andere ( oude pc's ) kreeg ik altijd wel een cursor ( DOS ) of starte op met bootfloppy van WIN, vanwaaruit ik verder kon gaan.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Als je nou eens aangeeft wat voor systeem het is... 286, 386, 486... Misschien snapt de BIOS geen 1.44 MB floppen. Dan moet je misschien een 1.2 MB diskette gebruiken. Zomaar een idee.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
CELERON 333MHz 128KB 32MB 3.2GB HDD 1.44 MB FDD IDE PCI/ISA

( en idd die oude systemen werken soms met 1.2, maar de pc was op de site van IBM nog aanwezig, en vermelde een 1.44 FDD )

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

rotte drive /floppy controller.

Heel herkenbaar, ik ken die 300GLs ook.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 19 July 2003 @ 18:36:
rotte drive /floppy controller.

Heel herkenbaar, ik ken die 300GLs ook.
maar....heb je ook een oplossing?

andere HD eraan hangen met OS om originele HD te booten, nieuwe FDD erin?