Toon posts:

Enorm lastige webspace-provider (inserten in db): wat doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het probleem van een enorm lastige/luie webspace-provider :r.
Ik werk op de server voor de kleine zaken zoals een gastenboek en mailingslijst met access databanken (ik weet dat het niet ideaal is, maar voor kleine zaken...). Nu heb ik al sinds meer als een maand (sinds ik beschik over de webruimte) problemen met inserten of updaten van de database. Ik krijg namelijk de foutmelding "Operation must use an updatable query", dit wil dus naar eigen onderzoek zeggen dat de databank of de map waar de databank inzit enkel READ rechten heeft een geen write rechten. Dit moet dus aangepast worden op de server door die provider. Het probleem ligt zeker niet bij mij want op andere win2000 servers lukt het inserten/updaten wel.

Nu moet deze website ze snel mogelijk online komen, maar de verantwoordelijk eantwoord al een maand ofwel niet zodat ik nog een paar keer extra moet mailen, ofwel veel te laat en zegt telkens:"we pluizen het uit",blabla. Uiteindelijk gebeurt er telkens NIETS en kan ik zelf blijven mailen wanneer het in orde komt. De allerlaatste mail die ik dan van hem kreeg, zegt hij dat het probleem bij MIJ ligt, want "hun settings zijn allemaal in orde". Maar ik heb nog steeds geen resultaat.

Wat kan ik hier tegen doen? Of weet iemand met ervaring wat er gedaan moet worden zodat alles wel kan? thx

Verwijderd

Welke provider? misschien kan je ze beter eens bellen...

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:17

TwoR

Gekleurde stippen

bellen ?

edit:

te laat

[ Voor 66% gewijzigd door TwoR op 19-07-2003 10:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat was ik vergeten te zeggen: als ik bel, pakt er nooit iemand op.
Ik zou even willen weten: de fout ligt toch niet bij mij?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 10:38 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:44
welke db?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

in kan niet in je code kijken maar alst op andere servers wel gewoon werkt dan ligt het niet aan jou (ondersteunt je account alles wat je gebruikt?)... hebben ze niet zo'n eigen beheer gedeelte dat je aan je chmod kan rommelen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 10:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat hebben ze helaas niet. Ze hebben linux servers en windows 2000 servers. Ze kennen volgens mij wel veel van linux maar van win2000 hebben ze geen kaas gegeten
Diedx: het een een simpele access db

just 4 knowing:
voor connectie van db:

Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strConnString = "DBQ=" & Server.MapPath("db\db.mdb")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & strConnString
(& paswoordgeg natuurlijk)

voor inserten bijvoorbeeld:

sql = "INSERT INTO berichten (b_gebruikersnaam,b_email,b_bericht,b_datumtijd,b_ipadres)
Values ('" & request("txtnaam") & "','" & mailadres & "','" & bericht & "','" & Day(Now) & "/" & Month(Now) & "/" & Year(Now) & " " & hour(now) & ":" & minute(now)& ":" & second(now) & "','" & ipadres & "')"

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 10:46 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

Andere hosting-provider nemen dus....
Als ze klanten niet belangrijk vinden dan kan je je afvragen wat er gebeurt als je site zo uit de lucht is door een storing en je een maand niks hoort van ze.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

welke provider is het nou eigenlijk? misschien hebben andere dezelfde ervaring/tips

Verwijderd

Topicstarter
kzou nog even de naam willen onthouden, kwestie van niet voor problemen te willen zorgen, want die site moet echt dringend online

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 10:47:
kzou nog even de naam willen onthouden, kwestie van niet voor problemen te willen zorgen, want die site moet echt dringend online
ahum....ik zou ze maar geen hand boven hun hoofd houden...beetje service van hun kant is toch niet te veel gevraagd? ;)

Verwijderd

Topicstarter
kan ik in belgie snel (binnen een week) overstappen naar een andere provider. Is wel zonde van het geld, maarja, zal enigste oplossing zijn

bwah waarom zou ik die naam nog inhouden:
op heb de webspace gehaald op lazernet.be. Ga maar eens kijken naar de introtekst op de site

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 11:07 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:35
Leuke tekst op hun website:

Net als ons bedrijf is deze website nog volop in opbouw. Maar aarzelt u vooral niet om onze prijzen, producten en service alvast eens uit te proberen !

Meestal krijg wanneer je iets probeert niet de volledige functionaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
kwiebus schreef op 19 July 2003 @ 11:24:
Leuke tekst op hun website:

Net als ons bedrijf is deze website nog volop in opbouw. Maar aarzelt u vooral niet om onze prijzen, producten en service alvast eens uit te proberen !

Meestal krijg wanneer je iets probeert niet de volledige functionaliteit.
Ah-ha het zit ooit in een klein hoekje;). Hoe snel zou een verandering van server in praktijk kunnen innemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 12:53 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 12:53:
Ah-ha het zit ooit in een klein hoekje;). Hoe snel zou een verandering van server in praktijk kunnen innemen?
DNS aanpassen is zo gedaan, website ergens anders uploaden ook. Dat is een kwestie van minuten allebei.
Het wachten is op de Time To Live die op de DNS staat. De root-dns wordt meestal wel elke dag geupdate (ik weet niet specifiek de tijden voor Belgie) en typische TTL staat op hooguit enkele dagen.

Er kan (en zal vrees ik) een groter probleem ontstaan ... als de huidige provider ook de root DNS entries beheert, wat zeer waarschijnlijk het geval is, en niet meteen de wijziging naar een andere provider wil doorvoeren of je domein in het geheel wil overdragen aan de nieuwe provider dan gaat er tijd verloren ... Je kan proberen om zelf als registrant de gegevens door te voeren bij de belgische autoriteit op dat gebied, maar ik moet ook hier zeggen dat ik niet weet hoe dat in Belgie geregeld is.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12
Off-topic: Zoek (google) ook even op "sql injection". En request.form of request.querystring verdient (iig onder windows) de voorkeur boven een globale request().

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Pagina: 1