Caraudio newbie vraag

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Ik had een tijdje geleden een mp3 speler laten inbouwen bij mijn Volkswagen dealer en dat ding is kapot gegaan. Dus ik heb maar andere gehaald.. SONY CDX- MP40. Mijn Golf heeft 8 speakers..en verder weet ik geen specificatie.

Ik heb ISO Connector netjes aangesloten en antenne ook. Dus dat ding kan ik gewoon aan en uitzetten ;) en mp3 afspelen.

Probleem is geluid is veel te zacht. Ik heb alle instellingen doorgenomen maar ik kan niets vinden. Mijn vorige MP3 speler (zonder merk) speelde geluid goed af. Dus het ligt ook niet aan speakers.

Ik heb wel een 1 zwarte kabel over van auto zelf. Maar ik weet niet waar ik het moet aansluiten. Is isoconnector en antenne aansluiten genoeg of moet ik ook andere kabel ook aansluiten?

Lucky Goldstar

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:22
Is dat niet de massa kabel? Controleer eens of de zwarte draad op je iso stekker wel ergens op aangesloten zit.

Verwijderd

Kun je niet ff een foto ervan maken? de achterkant van de radio + die zwarte kabel? Het kan de massa kabel zijn en het kan nu zijn dat de massa via het frame van de radio EN de speakers loopt en dat is niet goed!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Trouwens het komt uit ISO kabel. Het komt van Zwarte Connector. Volkwagen heeft Bruin en Zwarte connector. Het is een zwarte kabel en in het midden vierkante zwarte doos en daaruit lopen weer twee kabels uit. Eentje lijkt op dikke antenne kabel en andere dunne kabel. Ik zal even kijken of ik foto kan maken...het gaat wel even duren.

Edit------------

Ik heb mijn volkwagen dealer gebeld en het is een versterker voor mijn auto radio.

En ik heb een blauwe kabel van autoradio waarop 0.3 AMP op staat die moet ik verbinden met een van die 2 zwarte kabel.

[ Voor 46% gewijzigd door DJkim op 19-07-2003 11:06 ]

Lucky Goldstar

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:22
Volgens de dealer heeft je auto dus een ingebouwde versterker. De blauwe kabel uit je radio is de zogenaamde Remote en is om een versterker aan te schakelen (dwz: er komt 12V op te staan als je radio aangaat, zodat je versterker uit zijn "slaap" modus springt). Dat verklaart idd ook waarom het geluid zachter is dan normaal: je versterker staat niet aan. Als ik jou was zou ik toch ff goed navragen welke draad je moet hebben, voor je het weet blaas je wat op.