Heeft iemand enig idee hoe ik het bereik van een ereg kan verkorten ? Zo heb ik bijvoorbeeld een HTML pagina met de volgende inhoud:
En ik wil alle blokken {{administrator}} verwijderen, dit doe ik met een functie genaamd removeBlock(), deze ziet er als volg uit:
Ik roep de functie aan, removeBlock("Administrator"), maar als ik dat doe verwijderd die vanaf de eerste {{administrator}} tot de allerlaatste {{administrator}} , dus hou ik alleen nog maar over. Maar ik wil dat het eerste blok {{administrator}}-{{administrator}} wordt verwijderd en het laatste blok {{administrator}}-{{administrator}}, maar niet de tekst daar midden in. Iemand enig idee ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <body> {{administrator}} HTML HTML HTML HTML {{administrator}} Hier staat bijvoorbeeld een tekstje.. {{administrator}} Nog meer HTML {{administrator}} </body> |
En ik wil alle blokken {{administrator}} verwijderen, dit doe ik met een functie genaamd removeBlock(), deze ziet er als volg uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| function removeBlock($block) { $block = "{{" . $block . "}}"; $this->temp = ereg_replace("($block)(.*)($block)", "", $this->temp); $this->temp = ereg_replace("($block2)", "", $this->temp); } |
Ik roep de functie aan, removeBlock("Administrator"), maar als ik dat doe verwijderd die vanaf de eerste {{administrator}} tot de allerlaatste {{administrator}} , dus hou ik alleen nog maar over. Maar ik wil dat het eerste blok {{administrator}}-{{administrator}} wordt verwijderd en het laatste blok {{administrator}}-{{administrator}}, maar niet de tekst daar midden in. Iemand enig idee ?
[ Voor 11% gewijzigd door justmental op 19-07-2003 09:26 . Reden: Daar hebben we allemaal mooie tags voor :) ]