Toon posts:

welke os op servertje (p200 32mb)

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een klein pc-tje draaien deze moet als server gaan fungeren (mail,printer,ftp,homepage)

welke os kan ik hier het beste opzetten...heb w2k geprobeerd draait wel maar traag...wil dus nu iets "alternatiefs"proberen.

wat is het beste...moet wel een beetje makkelijk (grafisch) te bedienen zijn.

Gaarne jullie wijsheid hiervover.

Dickerdap

Verwijderd

Linux Slackware is goed, maar een beetje kennis gewenst. :)

• korp_hi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
www.clarkconnect.org is wel goed. Je moet hem dan in standalone-mode installeren. Heeft web-interface enzo... Zeer simpel en goed voor jouw Hardware.

Wat zit nou ook alweer de ANY-key?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Deze gaat denk ik dicht... er zijn zat topics hierover. Debian, en dan met webmin bestieren. Search. Zoek. Faq. Veel plezier!

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Heb je de Search al gebruikt?

Voorbeeldje:

[search=p200 server welk os]

Maar W2K is te traag? hoeveel geheugen heb je erin zitten?

Ik draaide een server met XP als OS op een pc met AMD 200 MHz processor en 96 MB geheugen. Geen probleem. Okee, als workstation zou hij vrij snel te traag worden als je er teveel software op zou installeren, maar als printserver, http/ftp-server deed hij het uitstekend. En af-en-toe een flinke afbeelding scannen ging ook goed. Dat laatste ging met grote afbeeldingen/hoge resolutie uiteraard wel traag maar nog redelijk werkbaar voor die enkele keer.

edit:

Alleen zie ik dat ik hier in NOS zit te antwoorden... en daar valt XP niet echt onder :+

en nog een tweede edit....

wfvn: er zit 32 MB in die bak....... lees die topictitel nou eens |:(

[ Voor 15% gewijzigd door WFvN op 19-07-2003 00:29 ]

• chembee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 11:53
Clarkconnect, "grafisch" te bedien via browser.

http://www.clarkconnect.org

Panasonic DMC-LX3

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:36
Als je nog geen linux ervaring hebt, dan is slackware wel een beetje moeilijk...
Je zal als je linux wil leren wel moeten accepteren dat je een hoop met de hand, zonder grafische tools moet configureren.
Debian is voor zover ik weet redelijk snel. Ik heb thuis RedHat draaien op een p350, en het is niet vooruit te branden.

Heb je geen zin en tijd om linux te leren probeer dan NT4 eens ;)

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

smeserver, www.e-smith.org

een uiterst stabiel, leerzaam, en handzaam linux systeempje.
Je bedient dit alles via een browser, wat er makkelijk is. En het draait echt als een zonnectje zelfs op eeen p166 64 mb ...

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Freebsd? Dat doet hier o.a. erg zijn best op een 486 met 20MB geheugen. Voor een Windows-server is 32MB wat weinig, lijkt me...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.