speedtouch verkeerde firmware upgrade

Pagina: 1
Acties:

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
Ik ken iemand die heeft volgens mij naar de verkeerde firmware geupgrade.
Het gaat om de alcatel speedtouch home.

Hij moest upgraden naar KHDSAA3.281
Maar hij heeft denk ik geupgrade naar: KHDSBA3.281
(1 letter verschil in die versies)

nadat ie geupgrade had deed zn modem het niet meer, zn lampjes worden wel groen zegt ie maar hij kan de modem niet bereiken. Hij heeft reset geprobeerd en ook de ping of life maar het helpte niet.

Weet iemand of er nog wat aan te doen is? (ik heb een tijdje gezocht met search maar kon niks vinden van dit soort geval)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
doe eens wat meer IP's dan het standaard-ip proberen te bereiken? :)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Is door de upgrade het ip nummer misschien gereset naar een nummer dat die persoon normaal niet gebruikt ?

Is het modem rechtstreeks met zijn PC verbonden ?
Dat zou ik eerst doen (en dan PC instellen op DHCP)

eagle

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
Brothar schreef op 19 July 2003 @ 00:15:
Is door de upgrade het ip nummer misschien gereset naar een nummer dat die persoon normaal niet gebruikt ?

Is het modem rechtstreeks met zijn PC verbonden ?
Dat zou ik eerst doen (en dan PC instellen op DHCP)
Dat zou best kunnen, maar via de ping of life kan je de modem een nieuw ip geven die je zelf kiest. Hij zei dat hij dat geprobeerd had en dat het niet gelukt is.

De modem zat eerst niet direct met zn pc verbonden geloof ik, maar toen hij de ping of life probeerde wel.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

doordat alle lampjes branden, heeft-ie dus wel verbinding:
- met internet
- tussen speedtouch en PC/netwerk

Als hij de speedtouch rechtstreeks met zijn PC verbindt, de PC opnieuw opstart (DHCP; automatisch krijgen van een IP), en dan netstat en/of ipconfig draait, krijgt hij dan het ip-nr van de gateway (=speedtouch) niet te zien ?

Is het wachtwoord voor de speedtouch anders gereset ? En is dat de reden, waardoor hij geen verbinding met de speedtouch kan krijgen ?
Ik meen dat een reset van de speedtouch ( bepaalde manier van indrukken/sequentie van indrukken van de knop) ook het wachtwoord wist.

[ Voor 33% gewijzigd door Brothar op 19-07-2003 00:45 ]

eagle

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
Dat weet ik zo gauw niet maar ik zal het tegen hem vertellen en dan post ik later weer hier.
Dit is trouwens die verkeerde firmware die hij denk ik heeft: http://www.nzdsl.co.nz/software/alcatel/Khdsba3.281

Misschien dat er iemand is die ervaring heeft om te zien wat die firmware allemaal doet.

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Dit een POTS versie of een ISDN versie? Zover ik kan zien is draagt hij nu de ISDN firmware met zich mee.

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
geen ISDN geloof ik, wel analoog, is dat POTS?

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Yup POTS is analoog. Ik geloof dat hij de ISDN versie heeft geflashed.

• HunterPro
  • Niet online
dan zouden niet alle lampjes kunnen branden; met een ISDN firmware kun je simpelweg niet connecten over een analoge lijn.

• --MeAngry--
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Zit er geen beveiliging op dat ding voor als je de verkeerde firmware erin laadt. Het lijkt me namelijk sterk dat je een POTS versie gewoon kunt omflashen naar een ISDN versie (zit je alleen met de telefoonjack die nie past :P ). Kheb hier een kennis met een ISDN versie en die heb ik inderdaad naar de versie geflasht die voor de vriend van de TS dus verkeerd is. Hij heeft er nu dus een ISDN firmware op staan :D

Tesla Model Y RWD (2024)

• HunterPro
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op 19 July 2003 @ 20:11:
Zit er geen beveiliging op dat ding voor als je de verkeerde firmware erin laadt. Het lijkt me namelijk sterk dat je een POTS versie gewoon kunt omflashen naar een ISDN versie (zit je alleen met de telefoonjack die nie past :P ). Kheb hier een kennis met een ISDN versie en die heb ik inderdaad naar de versie geflasht die voor de vriend van de TS dus verkeerd is. Hij heeft er nu dus een ISDN firmware op staan :D
Het flashen gaat door een file te uploaden en dan 'hard' deze in te laden via een stukje software. Ik denk niet dat hier checks in zitten, aangezien dit normaal gesproken nooit gebeurt, of alleen door ervaren tech-crew.
Pagina: 1