Hoe verwijder je een simlock?

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Hoe verwijder je een simlock?

Niet dat ik het wil, ik heb gewoon een gsm zonder.

Maar ik vraag me af hoe gaat dat te werk? Wordt er een soort code ingevoerd of wordt er hardwarematig wat geknutseld?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Ehh, ik wil het wel vertellen maar de Adjes beschouwen dit als warez. (Een punt van discussie vooralsnog, maar toch)

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 07:58
Simlock is softwarematig. Vandaar dat je ze met datakabel en software ook makkelijk kunt verwijderen.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Op dinsdag 28 november 2000 16:12 schreef HlpDsK het volgende:
Ehh, ik wil het wel vertellen maar de Adjes beschouwen dit als warez. (Een punt van discussie vooralsnog, maar toch)
Je begrijpt het niet.

Ik wil geen simlock verwijderen.
Ik wil weten hoe het werkt.

Wordt er hardwarematig geknutseld of is het software matig?

edit: typo

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-03 09:24
Licht er aan welke telefoon.

Normaal wordt dit gedaan met een datakabel en een stukkie software.

Bij sommige telefoons (waaronder sommige 3210's moet der ook hardwarematig worden geknutseld.)

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Op dinsdag 28 november 2000 16:22 schreef The-Force het volgende:
Simlock is softwarematig. Vandaar dat je ze met datakabel en software ook makkelijk kunt verwijderen.
Aha software matig dus. bedankt.

Er wordt dan gewoon een hele serie codes door een pc geprobeerd net zolang totdat ie geaccepteerd wordt? Zijn er voor iedere gsm type vaste codes, of is elke gsm in bezit van een unieke unlock code?

Verwijderd

als je in een toestel een "vreemde" simkaart stopt zal deze vragen om een NCK code, provider code of zoiets dergelijks. Dit is de code die je van de aanbieder krijgt als jer er voor betaald of als je het toestel meer als een jaar in je bezit hebt... letwel.. de code moet schriftelijk aangevraagd worden.

Verwijderd

Gewoon niet?

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
De meeste simlocks kun je eenvoudig verwijderen via een datakabel en een klein programmaatje. Momenteel wordt het echter steeds lastiger om simlocks te verwijderen, voor veel telefoons heb je meer nodig dan alleen een datakabel.
Bij Nokia maken ze bijvoorbeeld gebruik van een TDF-4-box (al ik mij niet vergis), deze zijn vrij kostbaar....:(

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Daarom verkopen die datakabels zo goed! Ik dacht ook al wil iedereen tegenwoordig zijn telefoongeheugen backuppen op zijn pc.

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 17:32

Roel

screen -x addict

En bij sommige telefoons (lees: Goedkope) moet je een speciale code intikken.
Dat is bij de telefoontjes waar geen datakabel oppast.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 14:11 schreef Roel het volgende:
En bij sommige telefoons (lees: Goedkope) moet je een speciale code intikken.
Is dat per type een vaste code en zoja, na het intikken is de gsm dus simlock vrij :?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op donderdag 04 juli 2002 19:06 schreef TwenteTerror het volgende:

[..]

Is dat per type een vaste code en zoja, na het intikken is de gsm dus simlock vrij :?
Dit topic is al redelijk oud, op dit moment zijn de regels veranderd en zijn topics over unlocken niet meer toegestaan.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19#19

Zie hier waarom

Verwijderd

Mag niet en oude kick.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.