Toon posts:

paar vraagjes over de proliant 7000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag mij een paar dingen af van de proliant 7000, ik ga deze computer kopen en vroeg mij dus af :

1) op de site van compaq staat dat er maximaal scsi schijfjes inkunnen van 18,2 gig , aangezien dit model ritired is vraag ik mij dus af of ze de site nog bijwerken, mischien was op het moment van bijwerken van de site 18 gig de grootste schijf die er op de markt was ofzo. zou deze computer meer dan 18 gig schijven ondersteunen ? http://h18000.www1.hp.com...ProLiant7000/storage.html

2) wat zouden jullie ongeveer voor dit model neerleggen ?

3) wie weet er betrouwbare refurbish sites voor eventuele onderdelen voor dit model ?

4) wie heeft er ervaringen met dit model en zou die ook willen delen ?

5) kan je hier ook nieuwe proc boards in zetten byv xeon ofzo ?

Afbeeldingslocatie: http://www.compaq.gr/images/prol7000.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 00:00 ]

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:42
3):2e hands server onderdelen zijn meestal erg duur :(
4)Groot ,log, veeeeel lawaai, voordeel is wel dat het een erg stabiel apparaat is alleen voor thuisgebruik zou ik em afraden aangezien die dingen echt een pokke herrie maken(Of je moet em op zolder plaatsen waar je em niet hoord ;) )

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
schop

Verwijderd

D'r zit een SMART-2DH controller in, en die kan ook grotere schijven aan. Compaq support het alleen niet..

Als het lawaai geen probleem is, heb je hiermee wel een 1337 systeem, retestabiel, RAID 5.. ik weet niet wat voor CPU etc er in dit ding zit, maar hij is igg. meer waard dan een vergelijkbaar desktopsysteem (DOH!)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
grotere schijven zal inderdaad wel lukken, alleen moet je ze nog wel ergens vinden :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
zitten helaas maar 4 pentium pro 200 MHZ procs in maar wel met 512 KB cache, ben ondertussen opzoek naar een xeon boardje heb zelf namelijk al 4 xeons liggen.

maar het wordt eigenlijk een storage systeem

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hmm voor storage heb je geen 4 procs nodig, maar het is wel l33t. :) ik heb wel nog zo'n harde schijf traytje liggen voor je voor weinig mocht je dat nodig hebben..

specs

Verwijderd

Topicstarter
gladiool schreef op 21 juli 2003 @ 18:14:
hmm voor storage heb je geen 4 procs nodig, maar het is wel l33t. :) ik heb wel nog zo'n harde schijf traytje liggen voor je voor weinig mocht je dat nodig hebben..
met een HDD erin of alleen het traytje los ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
er moeten natuurlijk wel sca80 disken in (scsi met 80 pins aansluiting),

nn scsi disken zijn erg duur... dus 18x36gb=$$$ :P

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ga dat mobo maar vergeten, je krijgt echt geen ander (lees 4xXeon) bord wat in die kast past, althans niet als je zwaar wilt gaan modden. Das nou het nadeel van Compaq.. niets is standaard..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 18:33:
Ga dat mobo maar vergeten, je krijgt echt geen ander (lees 4xXeon) bord wat in die kast past, althans niet als je zwaar wilt gaan modden. Das nou het nadeel van Compaq.. niets is standaard..
nee , ik ga er ook geen nieuw mobo in zetten , je kan er een andere processor kaart inzetten waar 4 xeons inpassen.

Verwijderd

op zo'n fiets.. je weet zeker dat dat werkt? If so: dan krijg je toch wel heel rap een mooi systeem :)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 09:30
Er kan idd een andere processor kaart in.
Xeon is max.
Verders kunnen er schijven in die je controller ondersteunt.
De drive bay heeft geen beperking.
Ik heb er zelf ook een met 4xppr 200 met 1mb cache.
Leuk ding, beetje herrie:)
Probeer er nog wel een extra voeding bij te krijgen, 1 is wat weinig, 2 is toch minimaal.
Verders kun je op ebay.com veel onderdelen voor relatief weinig scoren.
Pagina: 1