Toon posts:

Welke video-bewerkings-kaart is goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezers cq computergebruikers,

Mijn vraag is of jullie mij uit de brand kunnen helpen met het zoeken naar de juiste video-bewerkings-kaart. Ik zie heel veel verschillende kaarten maar ik weet echt niet welke ik moet kiezen. Ik heb pas geleden een micro mv camera van Sony gekocht. Ik sluit de camera op mijn computer aan via een firewire aansluiting en laat de opnames met de bijgeleverde software mijn computer binnen sluipen. Nou dat is dus werkelijk een tegenvaller van de eerste orde. Het beeld is amper te zien (zo klein).

Ik zoek nu dus naar een betere oplossing. Ik zoek dus een kaart waarmee ik mijn opnames naar de pc kan transporteren en op een leuke manier kunt bewerken. Ik heb op het internet al kaarten gezien zoals bijv van Pinnacle miro. Zijn deze kaarten goed? Is er iemand die mij iets over deze kaarten zou kunnen vertellen en waar ik op zou moeten letten? Ik heb zelf 0,0 ervaring met video editing maar ben bereid veel te leren en uit te zoeken. Ik wil dus ook vanaf het begin de beste kwaliteit (of zo goed mogelijk) voor mijn opnames. Welke types zijn beperkt in bepaalde technieken en welke niet? Welke software moet of kan ik gebruiken? Is 't nog betaalbaar wat ik wil?

mvg,
Emmett L.Brown

Verwijderd

Ik gebruik de firewire kaart van Dynalink en ik ben harstikke te vreden over de kwaliteit. Heb nooit last van dropframes ^_^. Kaartje koste 25 euro.
Verwijderd schreef op 18 juli 2003 @ 23:43:
en laat de opnames met de bijgeleverde software mijn computer binnen sluipen. Nou dat is dus werkelijk een tegenvaller van de eerste orde. Het beeld is amper te zien (zo klein).
Zo te lezen is de firewire kaart niet het probleem maart de software ¬_o.

Gebruik eens een goede video bewerkings programma zo als adobe primerie, dan heb je zeker weten beter resoltaat ¬_o.

Verwijderd

Nou dat is dus werkelijk een tegenvaller van de eerste orde. Het beeld is amper te zien (zo klein).
Ga er eens lekker voor zitten om die software onder de knie te krijgen, want dit is gewoon een instellingsfout.

Verwijderd

Met behulp van een Firewirekaart moet het gewoon goed gaan. Videobewerkingskaart werkt meestal ook met firewire en heeft als toegevoegde waarde alleen extra aansluitingen en effecten die hardwarematig ondersteunt worden en dus een snelhiedsvoordeel opleverd. Haal zelf ook alles met behulp van een Firewirekaart en in combinatie met Premiere binnen en werkt perfect.