Alleen beeld na reset bios

Pagina: 1
Acties:

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Eerst de specs maar...
Mobo: Abit NF7-S revisie 2.0
Processor: AMD Athlon XP 2600+,
Videokaart: Hercules 3D Prophet 9200 128MB Tv-Out, DVI
HD: Maxtor 80GB
Geheugen: Kingston 512Mb DDR PC2700
Voeding: Thermaltake Silent PurePower 420W
Monitor: Iiyama LS704UT-BK Vision Master 1403 17 inch

Ik heb vorige week een pc in elkaar gezet (toen als mobo de Asus A7n8x deluxe) Bij de eerste keer opstarten kreeg ik gewoon beeld, na een herstart krijg ik geen beeld meer. Ik kreeg toen alleen nog maar beeld als ik het bios een keer had gereset.
Na contact met de winkel heb ik een ander mobo gekregen (de Abit)
Tot mijn grote verdriet vond ik weer hetzelfde probleem :'(
De videokaart is net getest bij een vriend (heeft hetzelfde mobo) en blijkt ok te zijn.
Als ik geen beeld heb start de pc wel op. Kan na een tijdje (blind) xp afsluiten door Alt+F4 te gebruiken...

Heeft iemand enig idee wat dit is en wat ik hier aan kan doen??

[ Voor 2% gewijzigd door Andre-85 op 18-07-2003 23:03 . Reden: typo ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Andre-85
  • Niet online
* schopje *
Er is toch wel iemand die een mogelijke oplossing heeft?

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Test de monitor eens bij een andere PC. En voor de rest zou ik zoveel mogelijk hardware eruit laten en dan later alles er weer één voor één inzetten. Zo kan je goed controleren wat er nou voor de problemen zorgt.

Misschien ook het geheugen controleren op fouten, desnoods in een andere PC stoppen en het daar controleren als het niet in deze PC gaat.

The devil is in the details.

• hellegers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

zie het grote a7n8x topic, veel mensen daar met reboot probs.. het zogenaamde save en exit failure

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

hellegers schreef op 21 juli 2003 @ 00:21:
zie het grote a7n8x topic, veel mensen daar met reboot probs.. het zogenaamde save en exit failure
Een duidelijker voorbeeld van lees de draad voor je blaat zal je wel nooit meer vinden, hij heeft dus een nieuw moederbord, Abit NF7

Voor de rest; wat zegt de leverancier(s) van de spullen ervan?

• Andre-85
  • Niet online
De videokaart is waarschijnlijk toch niet helemaal in orde. Die ga ik dus terug sturen... Dan mogen ze het bij de winkel maar bekijken :/

Lorem

Pagina: 1