Orange GPRS in het buitenland...

Pagina: 1
Acties:
  • 761 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens Orange werkt GPRS in het buitenland helemaal nog niet, maar ik was laatst in Parijs en ik kon gewoon zonder probleem (zonder de settings te veranderen zelfs) gebruik maken van GPRS... Achteraf de helpdesk gebeld, en nadat ze me eerst weer probeerden wijs te maken dat het niet werkte zeiden ze dat ze nog aan het testen waren, en dat het nog gratis was als het werkte :P

Weet iemand hoe het zit in Duitsland, Italie en Spanje? Zou het soms alleen werken in landen met een Orange netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik heb i-mode , en daar had ik in duitsland ook geen problemen mee :). Maar ik had wel begrepen, dat het nog in testfase was, voor buitenlanders te gprs'en in een buitenlandsland 8)7. Ik denk dat ze geen support geven, want ze zijn bang dat het niet werkt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Toen in naar de Cebit ging (DLD) werkte het niet, of dat nog steeds zo is kan ik niet zeggen.

-edit-
Volgens mij was het toen nog D* Extended en was het net een week actief ofzo, dus het zou best kunnen dat het nu wel werkt.

[ Voor 43% gewijzigd door epoman op 19-07-2003 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04
De grootste kans maak je denk ik in landen waar de SPV (E100) ook verkocht wordt...(Zwitserland, UK, Frankrijk, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 13:27

jep

Het werkt helemaal niet. Staat ook op de orange site. Er staat dat het op dit moment te duur is om te realiseren en ze nog bezig zijn het te regelen. Pech dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Het werkt wel... In België via Proximus en in Frankrijk via Orange FR bijvoorbeeld.

Niet officieël, maar toch. Het werkt wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 11:22
Zeker, ik heb het ook werkend gezien in zowel B als FR.
Overigens heb ik het vermoeden dat ik het in B op 2 verschillende netwerken heb gezien, maar dat weet ik niet zeker.

Dat het te duur zou zijn is onzin (behalve voor de gebruiker, maar dat heeft niets met techniek te maken). Het enige wat nodig is is een buitenlands netwerk wat al GPRS heeft en een ' lijntje' tussen het buitenlandse netwerk en Orange netwerk in nederland (wat overigens ook alleen maar een SWmatige aanpassing is).

[ Voor 10% gewijzigd door Op.Lijntje op 19-07-2003 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Hm, ik wil 't in italie, dan. Zou dat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
Is er ergens een overzicht van landen waar ze een Orange-netwerk hebben en/of die SPV verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is in Denemarken, Groot Britannië, Frankrijk en Zwitserland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 82206 schreef op 20 July 2003 @ 21:42:
Dat is in Denemarken, Groot Britannië, Frankrijk en Zwitserland.
Orange zegt wel vaker dingen. Bijvoorbeeld dat de Siemens S55 nog niet zou werken met Share (GPRS). Het werkte wel degelijk, alleen 1 optie nog niet, het fotoalbum. Toen de S55 wel ondersteund werd deed het fotoalbum het wel.

Als ze een service releasen, dan willen ze ook dat het 100% werkt, en niet half in de testfase. Het kost namelijk veel meer tijd en menskracht om een niet 100% werkende service te verkopen aan mensen, dan het eerst volledig te testen voor het releasen. Tenzij het markt technisch wel slimmer is om het te releasen.

Net zoals MMS. Ook nog niet beschikbaar bij Orange. Heb de klantenservice gebeld hierover wanneer het komt. Ze willen het hooguit eerder releasen als er veel vraag naar is.

Misschien toch m'n S55 meenemen naar Frankrijk. Kan ik meteen m'n vakantie pics doormailen. Da's goedkoper dan sms-en ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:36
doubleduh schreef op 18 July 2003 @ 22:43:
Volgens Orange werkt GPRS in het buitenland helemaal nog niet, maar ik was laatst in Parijs en ik kon gewoon zonder probleem (zonder de settings te veranderen zelfs) gebruik maken van GPRS... Achteraf de helpdesk gebeld, en nadat ze me eerst weer probeerden wijs te maken dat het niet werkte zeiden ze dat ze nog aan het testen waren, en dat het nog gratis was als het werkte :P

Weet iemand hoe het zit in Duitsland, Italie en Spanje? Zou het soms alleen werken in landen met een Orange netwerk?
Gratis is het zeker niet; kreeg een erg dikke rekening nadat ik in Oostenrijk nogal ge-gprs-ed had.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

StevenK schreef op 20 July 2003 @ 22:13:
[...]

Gratis is het zeker niet; kreeg een erg dikke rekening nadat ik in Oostenrijk nogal ge-gprs-ed had.
Wat is een dikke rekening? Hoeveel plEuro's voor hoeveel kb's? En wat heb je gedaan? alleen gewappet met je telefoon (in NL is dat bij Orange onbeperkt, zonder extra kosten), of het je games gedownload, gemailt met je mail client op je foon, of via je laptop gesurft/ftp't?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
Het zou iig nog gratis moeten zijn, anders zouden ze wel ergens neerzetten wat het kost lijkt me... En dat werd mij ook verteld door de helpdesk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 20:36
Ch!pY-J schreef op 20 July 2003 @ 22:43:
[...]

Wat is een dikke rekening? Hoeveel plEuro's voor hoeveel kb's? En wat heb je gedaan? alleen gewappet met je telefoon (in NL is dat bij Orange onbeperkt, zonder extra kosten), of het je games gedownload, gemailt met je mail client op je foon, of via je laptop gesurft/ftp't?
Vooral POP3 verkeer en een beetje browsen. De kosten ? Iets van 10 EUR per MB.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42807

Bij mij heeft het ook gewerkt in duitsland. Ik zou niet meer weten met welk netwerk het was. Niks van op mn rekening teruggezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88796

doubleduh schreef op 20 juli 2003 @ 00:14:
Is er ergens een overzicht van landen waar ze een Orange-netwerk hebben en/of die SPV verkopen?
Kijk even op www.orange.com
Via die site kan je kijken in welke landen ze allemaal zitten.
Ik geloof dat ze nu inderdaad bezig zijn alle Orange netwerken met elkaar te koppelen en doen daar ook een aantal "roamingpartners" bij. Het kan dus inderdaad heel goed zijn dat er in diverse landen e.e.a. wordt getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
In duitsland via T-Mobile network kon ik gewoon GPRS'en. Deze week mijn rekening van juni gehad en het stond er niet op. Neem dus aan dat GPRS'en in Duitsland gratis is... :)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanaf 27 augustus werkt het 'officieel' in het buitenland. In België, Groot Brittanië, Oostenrijk, Duitsland, Denemarken en nog een aantal landen (9 in totaal). Prijzen zijn volgens mij nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 16:37
Anoniem: 82206 schreef op 24 July 2003 @ 21:55:
Prijzen zijn volgens mij nog niet bekend.
Erg duur zal het niet zijn, want nu is het nog niet beschikbaar omdat het te duur zou zijn volgens de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
In Duitsland werkte het met T-mobile en E-plus (KPN dus) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
In Italie is er (nog) geen GPRS met Orange... :( (in Vaticaanstad ook niet trouwens ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Mooi kut dan :P. Ik vlieg zo naar Italië.

[ Voor 6% gewijzigd door jep op 01-08-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
Spanje was ook nix... Nu is in totaal zo'n 75% van mijn belbundel van deze maand weg vanwege het wappen via gsm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Ik 75 sms'jes in italie ;) SmarTelnet werkte niet he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:55

Sorcerer8472

Mens sana?

Sms versturen via telnet ofzo? Hoe? :P

Naja, dat beschikbaar maken is gewoon erg veel afspreekwerk. GPRS op zich is geen probleem, maar afspreken dat je alle dataverkeer naar die en die server doorlust wel...

GPRS in het buitenland kost bij vrijwel elke provider iets van €10 - €12,50, alleen bij KPN wil dat nog wel eens duurder uitpakken (€ 20,- per MB bij I-Mode). Check dus eerst even de site voordat je gaat, ook vooral omdat er verschil tussen meerdere netwerken in 1 land kan zijn!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Sms naar iemand in nederland met commando >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

jep schreef op 11 August 2003 @ 01:51:
Sms naar iemand in nederland met commando >:) :P
Hoe dan? Is namelijk asociaal duur via gewone manier, dat sms'en... vooral vanuit het buitenland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

35 cent, kost geen drol. :) Ik had gewoon iemand voor m'n server-beheer in nederland, die gaf ik tips enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48970

Ik was vorige week in de Belgische Ardennen, Luxemburg en Frankrijk. In België kon ik gebruik maken van Share icm Mobistar en in Frankrijk (logisch) icm Orange. Proximus werkte bij mij overigens niet...

In Luxemburg lukte het ook niet. Het viel mij trouwens wel op, dat het in België een stukkie sneller ging dan hier in Nederland, zelfs als ik niet veel bereik had (twee streepjes). Er zullen waarschijnlijk nog niet veel mensen daar gebruik maken van Share...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 48970 op 11-08-2003 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 48970 schreef op 11 August 2003 @ 17:17:
Ik was vorige week in de Belgische Ardennen, Luxemburg en Frankrijk. In België kon ik gebruik maken van Share icm Mobistar en in Frankrijk (logisch) icm Orange. Proximus werkte bij mij overigens niet...

In Luxemburg lukte het ook niet. Het viel mij trouwens wel op, dat het in België een stukkie sneller ging dan hier in Nederland, zelfs als ik niet veel bereik had (twee streepjes). Er zullen waarschijnlijk nog niet veel mensen daar gebruik maken van Share...
Hangt niet alleen van de mensen die Share gebruiken af, maar van alle mensen die het basisstation gebruiken. Zit het basisstation waarop je gprs't (bijna) helemaal vol, dan gaat je gprs-speed flink omlaag. Per timeslot kun je 8 kbit/s ontvangen (exclusief softwarecompressie die vaak zo'n 25% snelheidswinst oplevert). De meeste toestellen van tegenwoordig zijn Class 8, en da's 4*8 = 32 kbit/s down :)

-verkapt offtopic-
Weet iemand hoeveel gesprekken één zendmast tegelijk aankan op één kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:37
In Italië werkt het zeker niet! :(
Ik ben er een weekje terug 2 weken geweest. Ik had 3 netwerken, geen van de 3 deden het. (Tim, Omnitel en Wind)
In Oostenrijk werkt het zeker op ONE, en in Duitsland op T-Mobile en E-Plus, zoals al vermeld werd hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Capa op 11-08-2003 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hebben er al mensen hun rekening terug gehad van wappen in het buitenland?

Een helpdesk medewerker van Share raadde mij het ten zeerste af, ook al zou het werken. Momenteel zijn ze het billing systeem aan het testen of zoiets. Het zou dus mogelijk kunnen zijn dat ze voor 1 mb 25 Euro rekenen ofzo. Of misschien wel nog extremer. Hij waarschuwde me dat ik niet moest schrikken van rekeningen van 1000 Euro. Dat lijkt me echter overdreven, daarom vraag ik hier naar jullie ervaringen.
Wel heb ik al een enkele ervaring van Punksmurf gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:37
Die van mij was niet meer dacht ik zo.
Nou ben ik tussen 19 juli en 2 augustus op vakantie geweest misschien dat ik hem deze maand krijg :D

Het gaat € 15 per MB kosten (zowel WAP als echt internet) en zal in 9 landen werken. In Italië zal het via Wind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
In Engeland werkt het ook al, op het Orange netwerk daar (natuurlijk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:44

qless

...vraag maar...

Sorcerer8472 schreef op 11 August 2003 @ 19:06:
[...]

-verkapt offtopic-
Weet iemand hoeveel gesprekken één zendmast tegelijk aankan op één kanaal?
Meeste GSM masten hebben een 2 mbps verbinding. Bij ISDN zou dat 30 kanalen betekenen, maar GSM gesprekken worden extra gecomprimeerd.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65861

Anoniem: 82206 schreef op 21 augustus 2003 @ 21:30:
Het gaat € 15 per MB kosten (zowel WAP als echt internet) en zal in 9 landen werken. In Italië zal het via Wind werken.
Van de Orange site:

Op vakantie het nieuws in Nederland bekijken op je telefoon? Met ingang van 28 augustus kun je Share ook gebruiken in België, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Noorwegen en Denemarken. Het gebruik van Share in het buitenland kost € 15 per MB en wordt verrekend per 25 KB.

Niet egt heel goedkoop, maar beter dan de 25-30 euro die KPN en Vodafone vragen... Nu nog maar hopen dat de GPRS ondersteuning uitgebreid wordt! Vodafone heeft al 25 landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 16:37
Kreeg over bovenstaande ook een sms-je vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07 14:56
Kreeg ik ook een sms'je over.

Werkte nog niet op mijn vakantie in spanje helaas.
€15 is ook niet echt goedkoop vergeleken bij de €3 in Nederland. Nu hopen dat de prijs gaat zakken. Moet toch lukken aangezien orange ook al in meerdere landen zit. Kan je op het eigen netwerk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 19:49
offtopic:
Beste Tina,
ik kreeg ook het smsje. Ik ben helemaal radeloos.
Wat moet ik doen?

Een wanhopige tweaker ;)

Best nep dat het in het buitenland zo duur is. Het kost ze helemaal niks extra...Maar ja iig handig dat de optie er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurlijk kost het ze iets extra... Orange moet dat buitenlandse netwerk toch betalen omdat jij er gebruik van maakt. Neemt niet weg dat € 15 niet al te goedkoop is. Maar goed, T-Mobile vraagt € 50 per MB als je geen GPRS abonnement hebt of prepaid belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 19:49
voor veel landen moeten ze inderdaad betalen...
Maar voor bepaalde landen zoals belgie en frankrijk, dat is ook orange :? Dus eigen netwerk....maja dat kan orange niks schelen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2024
Weet iemand of ik met mijn Orange ab. ook in Japan kan bellen? Japan staat nameijk niet in hun lijst van landen waar ze een contract mee hebben, maar ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat het niet kan.
En hoe zit het met share in Japan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
radavi schreef op 24 januari 2004 @ 10:15:
Weet iemand of ik met mijn Orange ab. ook in Japan kan bellen? Japan staat nameijk niet in hun lijst van landen waar ze een contract mee hebben, maar ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat het niet kan.
En hoe zit het met share in Japan?
Je kunt in ieder geval geen Nederlands toestel in Japan gebruiken.

Zie ook bijvoorbeeld dit topic: Anoniem: 56030 in "japanse gsm doet ie het in ned."

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Pagina: 1