Na pc uit elkaar, geen beeld op monitor.

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:18
Ik dacht eens m'n PC uit elkaar te halen om te kijken of mijn nieuwe AMD boardje in m'n behuizing ging passen. (niet, maar dat terzake). Alle onderdelen uit de pc en toen weer in elkaar gezet..

Het is een Intel bordje met onboard intel video. Nu sluit ik dus die monitor aan op de pc, en alles doet het perfect, ik doe de pc en monitor uit, en breng de pc naar boven waar hij eerst stond. Sluit alles weer aan, maar de monitor blijkt geen signaal te vinden want hij blijft leuk op oranje staan net zoals hij doet in standby...

Nu zit er geen AGP poort op, anders had ik hem getest op een kapotte video dinges.. Ook heb ik geen videokaart die ik op PCI kan aansluiten zodat ik dat ook niet kan testen..

Nu vraag ik me af.. Is mn bord nu totaal vern##kt of is er nog een kans om hem tot leven te brengen.. ?

Verwijderd

Heb je de bios al eens gereset?

• danslo
Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 22:00:
Heb je de bios al eens gereset?
Sorry, ben niet zo geweldig op dit gebied.. Zonder beeld?

Ik zal even gaan zoeken of dit handmatig kan..

edit: ok batterij even kwartier er uit

[ Voor 9% gewijzigd door danslo op 18-07-2003 22:03 ]

Verwijderd

Er zit op elk moederbord (dat ik ken iig) een jumper voor op je moederbord. In deze topics staat een en ander uitgelegd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 22:15 . Reden: typo ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

• danslo
Geen effect, helaas..

klein toevoeging.. Als de kabel er uit ligt krijg ik een "Please check video blabla" en als die er in zit staat hij gewoon op een standby stand..

[ Voor 79% gewijzigd door danslo op 18-07-2003 22:34 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
Start de computer verder wel normaal door? Anders zou ik eerst eens m'n geheugen en CPU gaan testen, en natuurlijk verder een kaal systeem (wat de FAQ zo graag wil) :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• danslo
FragFrog schreef op 18 July 2003 @ 22:39:
Start de computer verder wel normaal door? Anders zou ik eerst eens m'n geheugen en CPU gaan testen, en natuurlijk verder een kaal systeem (wat de FAQ zo graag wil) :)
Als het goed is niet... M'n toetsenbord lampjes knipperen in het begin ook niet 1x..

Verwijderd

cls schreef op 18 July 2003 @ 21:59:
Ik dacht eens m'n PC uit elkaar te halen om te kijken of mijn nieuwe AMD boardje in m'n behuizing ging passen. (niet, maar dat terzake). Alle onderdelen uit de pc en toen weer in elkaar gezet..

Het is een Intel bordje met onboard intel video. Nu sluit ik dus die monitor aan op de pc, en alles doet het perfect, ik doe de pc en monitor uit, en breng de pc naar boven waar hij eerst stond. Sluit alles weer aan, maar de monitor blijkt geen signaal te vinden want hij blijft leuk op oranje staan net zoals hij doet in standby...

Nu zit er geen AGP poort op, anders had ik hem getest op een kapotte video dinges.. Ook heb ik geen videokaart die ik op PCI kan aansluiten zodat ik dat ook niet kan testen..

Nu vraag ik me af.. Is mn bord nu totaal vern##kt of is er nog een kans om hem tot leven te brengen.. ?
Haal je videokaart eruit en start dan op... same problem? en ook helemaal piepjes?
Check dan je processor, wellicht niet goed aangedrukt ofzo.

-edit-
hmm, onboard intel video

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 11:46 ]

• danslo
Hmmmz, ik check dat processor geval even.. Misschien leuke aanvulling: De pc start zonder dat ik op de aanknop gedrukt heb...

edit: zit er goed in... Ghmmz.. geheugen zit ook goed en is niet doorgebrand.. Maar nu sta ik dus voor het raadsel dat de pc gelijk start wanneer de kabel er in gaat.

[ Voor 41% gewijzigd door danslo op 19-07-2003 12:10 ]

• danslo
En ik haal de pc weer uit elkaar.. Check alles na, doe weer in elkaar, pctje doet het...

Slotje :)

Verwijderd

Dan is er wellicht toch een essentieel onderdeel los geraakt tijdens het transport naar boven. Dan beweegt zo'n PC nogal; en als iets niet goed aangesloten is, dan is het zo los. :) Aangezien je 'em gesloopt en weer opgebouwd hebt, is het deze keer misschien wel goed aangesloten.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
misschien zat er een schroefje niej goed waardoor er kortsluiting was :) achja, we'll never know...

heb een keer gehad dat door stof me comp niet meer wou starten 8)7
"System failed Memory Test" zei de post reporter via me PC speakertje :P
man wat klonk dat slecht :D

met een kwastje me DIMM schoongemaakt en et ding deed et weer :)

[ Voor 35% gewijzigd door Fludizz op 19-07-2003 15:32 ]

Pagina: 1