Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] eigen PC-kast maken van aluminium

Pagina: 1
Acties:
  • 671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Ik wil m'n eigen PC-kast maken die kwa indeling lijkt op de Chieftec Dragen series. Weet iemand waar ik het data-sheet van deze kast kan vinden?

Ik heb dit al gevonden:
Model Dimension Unit: DxWxH(mm) FDD(5 1/4" )FDD (3 1/2")HDD Packing (NW/GW)Packing (CuFt) Q'Ty (20') Q'Ty (40')Cooling fan(80)Cooling fan(90)Cooling fan(120)M/B(Type)PSU
DG-01WD-U 440x180x460 3 2 2 8/9 2.15 460 930 2 2 ¡@ ATX PSII

Ik heb nu nog een pre-modded case staan en die wil ik gaan vervangen door m'n eigen gemaakte Kast.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Waarom zou je en kast na gaan maken :? Dat is nou niet echt volgens het coustom-case princiepe???

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als je een eigen kast gaat maken dan zou ik m'n fantasie de vrije loop geven en niet een bestaande kast na gaan bouwen. Dan kan je beter gewoon een Dragon kopen en die flink modden.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 22:17
bredend schreef op 18 July 2003 @ 22:05:
Waarom zou je en kast na gaan maken :? Dat is nou niet echt volgens het coustom-case princiepe???
wat een tweaker spirit toch weer :/ :P
maar ik zou idd ook gewoon zelf een indeling bedenken, zelf maten enz, niets is zo perfect*** als een zelf gebouwde kast volgens zelf gebouwde indeling

*** voor de persoon die hem gemaakt heeft natuurlijk

edit: ik zelf heb zo'n dragon en ik moet eerlijk zeggen, hij begint wat klein te worden 8)7 hopelijk komt daar verandering in als me broer en ik allebei een aparte pc hebben (is nu gedeeld, scheelt een heleboel kosten etc.)

[ Voor 21% gewijzigd door MewBie op 18-07-2003 22:12 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

koop er 1 breng hem naar een metaalbedrijf >> minital als je in helmond woont en laat hem dan na maken ;)

hehe wil ik ook gaan doen met een chieftec matrix ;) trouwens natuurlijk moet je hem dan net iets perfecter maken anders ben je niet coel :p

Verwijderd

[CM] eigen PC-kast NAMAKEN van aluminium... ;)

Ik zou gewoon zelf een indeling maken zoals jij het voor jouw hardware goed vindt...

Verwijderd

Ik ben ook van plan om mijn eigen case te maken alleen hoe ik dat ga doen weet ik nog niet precies. Maar het voordeel ervan is dat je het zo kunt maken zoals je zelf weet. Kheb al vast een schetsje gemaakt van hoe het eruit komt te zien (is geresized)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/b.reede/Schetsje.jpg

Groter plaatje = klik hier!

hele voorkant wordt stealth en bovenin radiator, en onderin het reservoir. Verder wordt het frame van Alu. Profielen gemaakt van 1,5 cm breed en 2 mm dik

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 15:08 ]

• Brickman
bredend schreef op 18 July 2003 @ 22:05:
Ik ben nie van plan die kast na te gaan maken, maar het is meer voor de houvast, dat ik weet wat alle maten moeten zijn voor de mobo plaat, de 5 1/4" en 3 1/2" bakken en de afstand tussen de PCI poorten.
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 15:07:
Ik ben ook van plan om mijn eigen case te maken alleen hoe ik dat ga doen weet ik nog niet precies. Maar het voordeel ervan is dat je het zo kunt maken zoals je zelf weet. Kheb al vast een schetsje gemaakt van hoe het eruit komt te zien (is geresized)

[afbeelding]

Groter plaatje = klik hier!

hele voorkant wordt stealth en bovenin radiator, en onderin het reservoir. Verder wordt het frame van Alu. Profielen gemaakt van 1,5 cm breed en 2 mm dik
Waar heb je de schetsjes meegemaakt?

Ik kan der ook al vast mee beginnen. Alleen ben ik nog aan het denken over of ik er een deurtje in maak of nie en een systeem voor het vast maken van de PCI kaarten.

[ Voor 21% gewijzigd door Brickman op 19-07-2003 17:21 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 17:50

Stoney3K

Flatsehats!

Brickman schreef op 19 July 2003 @ 16:25:
[...]

Ik ben nie van plan die kast na te gaan maken, maar het is meer voor de houvast, dat ik weet wat alle maten moeten zijn voor de mobo plaat, de 5 1/4" en 3 1/2" bakken en de afstand tussen de PCI poorten.

[...]

Waar heb je de schetsjes meegemaakt?
Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat die tekeningen met AutoCAD of iets dergelijks gemaakt zijn.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Stoney3K schreef op 19 July 2003 @ 17:28:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat die tekeningen met AutoCAD of iets dergelijks gemaakt zijn.
nou als je zegt dat ze met paint zijn gemaakt geloof ik dat direct. ziet er nl hetzelfde uit als een in paint gemaakte pic.

dus met paint zou je alvast kunnen beginnen.

Verwijderd

schetsje is gemaakt in autoCAD. Maar ik moet hem nog verder uitbreiden. Voor de oplossing voor je pci kaarten< ik zou gewoon het ouwe uit je huidige kast slopen en die in je nieuwe plaatsen, weet je cker dat je het altijd goed hebt, en is net zo snel en net zo makkelijk

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:25
Zou je niet eens een kast willen maken die helemaal anders is dan de standaard towers zoals we die nu hebben? Waarbij je dus niet vast zit aan de kast-inrichting zoals ze allemaal hebben.
Hoewel je niet af komt van de rechthoekige vormen en gebonden blijft aan afmetingen van mainboard, kaarten, voeding en drives natuurlijk.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

een soort piramide kast ofzo :) of zoals die met die schuine voorkant van t merk wat ik ff niet meer weet. dat was ook om effe anders te zijn.

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 06:38

hellfire_ultd

Effe checke!

Brickman schreef op 19 July 2003 @ 16:25:
Misschien dat dit bestand jou een beetje op weg kan helpen.

Kijk voor meer specs op http://www.formfactors.org/

• Brickman
hellfire_ultd schreef op 21 July 2003 @ 09:54:
[...]

Misschien dat dit bestand jou een beetje op weg kan helpen.

Kijk voor meer specs op http://www.formfactors.org/
offtopic:
Als vast bedankt.

Is het handig als het front paneel van een kast af kan?

Heb alleen nog de maten van de PCI sloten en de bays nodig, hier kon ik nog nix over vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Brickman op 21-07-2003 22:14 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 13:19:
koop er 1 breng hem naar een metaalbedrijf >> minital als je in helmond woont en laat hem dan na maken ;)

hehe wil ik ook gaan doen met een chieftec matrix ;) trouwens natuurlijk moet je hem dan net iets perfecter maken anders ben je niet coel :p
Dan kan je beter de Dragon AX-01 kopen die is van alu en dan een Matrix er bij en de frontjes omwisselen :Y) En die andere kan je dan als stalen Dragon kast verkopen :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Brickman
Hier een gratis CAD prog'je: TurboCAD LE

Need a quick tour of TurboCAD LE?
Download the TurboCAD Quick Tour File (6.06MB).

Would you like documentation on TurboCAD LE?
Download TurboCAD LE Documentation (3.97MB)

Pagina: 1