[CSS] vreemd gedrag in opera en mozilla

Pagina: 1
Acties:

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 15:03
Deze (http://www.ontmoetingskerkonline.nl/test_hervormd/) test-website doet twee vreemde dingen:
1. in mozilla (1.2.1) worden de twee plaatjes links en rechts wat hoger weergegeven dan in andere browsers (IE6, NS6/7, Opera5/6/7)
2. in opera 7.01 wordt de bovenste balk niet goed weergegeven terwijl in andere browsers (IE6, NS6/7, Mozilla, Opera 5/6) dit geen problemen geeft

kan iemand mij hiermee helpen ?
alvast bedankt

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

Verwijderd

1) heb je je code door de validator gehaald? Het ziet er op het eerste gezicht redelijk in orde uit.

2) klopt het dat de knopjes van bookmark e.d. niet werken - een jsscript foutmelding geven

3) (maar dit is persoonlijk) vindt ik dit http://www.ontmoetingskerkonline.nl/error/404.htm een beetje over de top...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

• Screenshots voor de mensen die geen zin hebben om eerst je sites in tig browsers te openen of deze misschien niet hebben?
  • Om welke stukjes code gaat het precies?
  • Wat heb je hiermee zelf al geprobeerd?
    3) (maar dit is persoonlijk) vindt ik dit http://www.ontmoetingskerkonline.nl/error/404.htm een beetje over de top...
    over the top.. dat weet ik niet.. maar tis in ieder geval niet handig. Niet iedereen is zo bekend met internet dat ze weten wat een '404' is en kunnen dus erg verward raken met dit soort pseudo-content-pagina's. Een grappige 404 is ok, maar hou het bericht kort en bondig ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2003 22:12 ]

• IschaGast
    • Registratie: Juli 2001
    • Laatst online: 25-11-2025
    En ook een handige link misschien is http://www.css-discuss.org/ kan je allemaal css vragen stellen via een mailing list. Zit o.a. ook Eric Meyer.

• creative8500
    • Registratie: September 2001
    • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

* creative8500 : die ontmoetingskerk site lijkt op het moment enigszins op de DHTML-central site. Beetje maar. :{
    Copyright

All images, scripts and text on this site is copyrighted to Thomas Brattli, DHTMLCentral.com unless otherwise stated.

All scripts in the scripts section and the coolMenus script are free to use as long the copyright notice in the source is intact.

Copyright ©2000-2002 DHTMLCentral.com, Bratta Communications. All rights reserved.

[ Voor 56% gewijzigd door creative8500 op 19-07-2003 01:26 ]

• gp500
    • Niet online
    creative8500 schreef op 19 July 2003 @ 01:21:
    * gp500 : die ontmoetingskerk site lijkt op het moment enigszins op de DHTML-central site. Beetje maar. :{

[...]
    ik zie niet veel gelijkenis.
    Daar gaat het ook niet om.

Even de site door een test heen halen is wel zo'n goed idee

• Rickets
    • Registratie: Augustus 2001
    • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Je eerste probleem:
    Mozilla ziet images als inline-elementen met een bepaalde line-height, vandaar de extra ruimte eronder. Dus je zal de desbetreffende plaatjes als blocklevel-elementen moeten aanwijzen:
    Cascading Stylesheet:
    1
    2
    3
    4

.buttons img
    {
        display : block;
    }

Wat betreft je tweede probleem, dat kan ik op dit moment niet reproduceren.

[ Voor 19% gewijzigd door Rickets op 19-07-2003 01:58 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

die site is 1 op 1 gekopieerd van dhtml central idd !!! moeilijk hoor zelf iets verzinnen :(

Afbeeldingslocatie: http://www.drunk.nl/tweakers/klein_genept.gif

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 11:58 ]

• Pieter.txt
    Rickets schreef op 19 July 2003 @ 01:55:
    Je eerste probleem:
    Mozilla ziet images als inline-elementen met een bepaalde line-height, vandaar de extra ruimte eronder. Dus je zal de desbetreffende plaatjes als blocklevel-elementen moeten aanwijzen:
    Cascading Stylesheet:
    1
    2
    3
    4

.buttons img
    {
        display : block;
    }

Wat betreft je tweede probleem, dat kan ik op dit moment niet reproduceren.
    Geweldig, one down, bedankt

Ik heb dus idd zelf al gezocht naar het probleem, maar ik kan het niet vinden. Het meest vreemde is dat het in zijn voorgangers wel goed gaat :? Daardoor weet ik ook niet goed waar ik naar moeten zoeken. Het lijkt wel of alleen opera 7 het stukje css voor dit stukje van de pagina niet begrijpt of misschien zelfs niet kan vinden. Maar waarom kunnen alle andere browsers die ik heb geprobeer dat dan wel ?
    Hierbij een scrrenshot van de site in opera 7.01:
    Afbeeldingslocatie: http://www.ontmoetingskerkonline.nl/test_hervormd/opera.png

Overigens lijkt de oude site inderdaad een beetje te veel op DHTML Central :o . Maar goed, daar komt nu wel verandering in lijkt me ;). De oude site was alleen een opstapje, er moest iets staan tot de nieuwe site zou komen. Ik weet niet of dit excuus goed genoeg is, maar ja ...

De 404 vond ik juist wel aardig aangezien ik dacht (en denk) dat voor een leek juist duidelijker is (door deze pagina) dat de gezochte pagina niet bestaat, maar goed, dat is denk ik persoonlijk

[ Voor 50% gewijzigd door Pieter.txt op 19-07-2003 12:17 ]

• Rickets
    • Registratie: Augustus 2001
    • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Pieter.txt schreef op 19 July 2003 @ 11:55:
    [...]
    Ik heb dus idd zelf al gezocht naar het probleem, maar ik kan het niet vinden. Het meest vreemde is dat het in zijn voorgangers wel goed gaat :? Daardoor weet ik ook niet goed waar ik naar moeten zoeken. Het lijkt wel of alleen opera 7 het stukje css voor dit stukje van de pagina niet begrijpt of misschien zelfs niet kan vinden. Maar waarom kunnen alle andere browsers die ik heb geprobeer dat dan wel ?
    Ik weet ook zo gauw niet waar het in zit. Wat ik wel kan melden is dat het in Opera 7.10 wel goed werkt. Ik zal er nog eens naar kijken.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Pieter.txt schreef op 19 July 2003 @ 11:55:
    [...]
    Overigens lijkt de oude site inderdaad een beetje te veel op DHTML Central
    Wat een toeval he! Kom op, hij is gewoon precies hetzelfde :(

• Bosmonster
    • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 14:14:
    [...]

Daar hebben we het nu wel over gehad.. hij is bezig met een nieuwe site. En daar gaat de vraag over. ontopic aub.

• Pieter.txt
    Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 14:14:
    [...]
    Zoals gezegd, er moest iets staan tot de nieuwe site af zou zijn
    En idd, nu weer ontopic

• Pieter.txt
    voor geinteresseerden
    het probleem was dat ik @charset in een inline stylesheet gebruikte. Dit blijkt alleen in externe stylesheets te mogen

Pagina: 1