Allereerst wil ik ff kwijt dat ik voordat ik dit topic postte volop heb zitten googlen, mIRCen in #devschuur en op dit forum heb zitten searchen, maar er niks over kon vinden.
Ik ben bezig een programmaatje in VC++ te schrijven met MFC, en daarin zit een Picture object. De naam van het object is IDC_picPreview, en ik wil dat object resizen zonder het te verplaatsen (de beginpositie is onbekend) als ik op het knopje 'btnUpdate' klik.
Dus wilde ik het volgende gebruiken:
Maar nou is het probleem dat het object iedere keer als ik op het knopje druk, een heel stuk naar rechtsonder gaat (niet random, elke keer wordt er even veel bij de positie opgeteld)
Het resizen gaat prima, maar hij verplaatst nu dus ook, en dat wil ik niet. Hoe los ik dit op?
Ik ben bezig een programmaatje in VC++ te schrijven met MFC, en daarin zit een Picture object. De naam van het object is IDC_picPreview, en ik wil dat object resizen zonder het te verplaatsen (de beginpositie is onbekend) als ik op het knopje 'btnUpdate' klik.
Dus wilde ik het volgende gebruiken:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| void CRembolcdDlg::OnbtnUpdate() { CWnd *cwndPicture = GetDlgItem(IDC_picPreview); RECT pictureRect; cwndPicture->GetWindowRect(&pictureRect); pictureRect.bottom = pictureRect.top + 100; pictureRect.right = pictureRect.left + 100; cwndPicture->MoveWindow(&pictureRect, TRUE); } |
Maar nou is het probleem dat het object iedere keer als ik op het knopje druk, een heel stuk naar rechtsonder gaat (niet random, elke keer wordt er even veel bij de positie opgeteld)
Het resizen gaat prima, maar hij verplaatst nu dus ook, en dat wil ik niet. Hoe los ik dit op?