Toon posts:

Partities maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al 2 uur aan het zoeken op got en op google maar ik kan alsmaar niets vinden :( Ik heb m'n pc "geformateerd" want het ging zo: Er stond win XP op en ik wilde dat eraf hebben. Ik dus geboot van de cd en de partitie verwijderd waar deze opstond. Nu kan ik dus m'n hele schijf niet meer benaderen onder dos. Ik heb het geprobeerd met alle bootdisks van www.bootdisk.com maar het lukt me gewoon niet :(

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
kun je wel een nieuwe partitie maken?

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:19
[rml][ FAQ] FDISK[/rml]

En als je geen partitie hebt kun je de schijf ook niet benaderen. :)

Verwijderd

Heb je de drive misschien NTFS geformateerd?

Verwijderd

Topicstarter
Heb je de drive misschien NTFS geformateerd?

Dat weet ik dus juist ook niet helemaal meer want als ik em met ntfs reader benader wordt ie wel gezien maar kan ik er niets mee omdat ik een error krijg als ik er iets mee wil doen

Verwijderd

Topicstarter
kun je wel een nieuwe partitie maken?

Ook niet, als ik dat doe staat er vanonder vetgedrukt; No space to create partition

Verwijderd

Opstarten met de XP-cd -> partities verwijderen -> setup afsluiten.
Daarna kun je gewoon met een win98-flop opstarten en met fdisk partitioneren ;)

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12
Waarom wil je WinXP er eigenlijk af hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er Linux en XP opzetten en ik had nog maar 1 partitie en ik wou het gewoon eens proberen :)

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Als je Linux installeerd kan je met de linux partitie manager (hoe dat dan ook heet (ik ben niet echt bekend met Linux)) je NTFS partitie(s) vast wel verwijderen.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Linux installeren om een NTFS partitie te verwijderen?! Je kunt toch gewoon van de XP cd booten en een nieuwe partitie aanmaken? Als je hem met een standaard bootflop onder DOS wil benaderen (waarvoor?) moet je een FAT32 partitie aanmaken.

Er zijn trouwens wel programma's om je NTFS partitie onder DOS te benaderen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is eindelijk gelukt!!

Verwijderd

Boot met de Windows XP-cd, en verwijder alle partities. Maak dan nieuwe partities naar wens aan, en formatteer ze met gewenste filesystem. Ga dan verder met de setup van Windows XP, en installeer daarna pas Linux. Stelregel: eerst Windows, dán Linux. Anders gaat het geheid fout met je MBR.

Edit: Ok :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 22:18 ]

Verwijderd

en hoe?

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:10

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Wil je ook vertellen hoe het je gelukt is?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog een paar keer door de xp setup gegaan en toen heb ik dat met die partities dus wel goed gedaan en het werkte! Eigenlijk had ik dus gewoon niet goed gelezen in die setup :S
Pagina: 1