Samsung SyncMaster 181T

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Ik ben sinds een week een tevreden eigenaar van de bovengenoemde monitor. Toch ben ik echter niet helemaal tevreden, aangezien het al mijn tweede is.
Het vorige model had een dode subpixel en een rode die alleen de eerste paar minuten zichtbaar was. Aangezien ik bij het bedrijf waar ik hem heb gekocht een pixelgarantie had afgesloten kon ik hem met 2 pixels dus al omruilen. Mijn huidige model heeft echter ook weer een dode pixel. Ik zal de monitor nog wel een paar dagen de tijd geven, aangezien hij nog geen 24 uur gedraait heeft, maar ben bang dat ik deze ik zal gaan moeten omruilen.
Ik ben over het scherm voor de rest zeer tevreden. Het ziet er allemaal super mooi uit. Aangezien ik die aanvullende garantie heb, wil ik namelijk wel graag een scherm met 0 dode pixels.
Graag wil ik weten of er meer mensen ervaring met dit scherm hebben, of een soortgelijke Samsung. Aangezien de Samsung TFT's een goede naam hebben, ga ik er wel vanuit dat ik een scherm hoor te hebben dat 100% in orde is. Uiteraard zijn een paar dode pixels na een langere tijd normaal, maar begin liever goed.
Alvast bedankt voor de reacties.

• kvaruni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 17:59
Hallo,

hoe lang kan je je scherm terugbrengen met die dode pixel? Ik heb hier namelijk een Samsung Syncmaster 171P (soort van 'grote' broer van die T-versie, net wat beter van specs en design natuurlijk), heel moeilijk om daar aan te geraken, zo bleek, en het duurde dus 2 à 3 maanden om de monitor bij mij te krijgen.

Nu zat ik met 4 dode pixels. Kon mij eigenlijk niet veel bommen, want ik zag het niet zitten om weer 2 maanden achter CRT te kruipen voor ik een versie had zonder dode pixels. Wat blijkt nu, draait dat schemr hier voor een paar weken/maand, verdwijnen die doe pixels.

Jaja, nu weer blabla... was vuiltje... blabla. Niet dus. Heb wel genoeg ervaring om het verschil tussen een dode pixel en een stofje te zien. Ik zou dus aanraden om zo lang mogelijk te wachten, wie weet heb je dit ook!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Slechte zaak hoor, zo'n topmonitor en gelijk al twee met dode (sub)pixels. Ik dacht dat het onderhand wel beter ging met die productie.

Ik geloof ook dat er nog maar weinig klasse I schermen zijn, die dode pixelvrij garantie hebben. CTX heeft wel schermen en bied een maand deze garantie. Verder is het maar afhankelijk van je locale dealer. Als dealer zijnde vind ik dit soort dingen een drama, het kost handen met geld om zo'n ding weer in te nemen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mjah, ervaringen met Samsung monitoren zijn vrij eenvoudig te vinden hier op GoT. Neem bijvoorbeeld eens ene kijkje in dit topic: TFT/Gamen - The 5th Episode

Dit topic is gesloten.