ongeldig IP adres

Pagina: 1
Acties:

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:04
Hey

Ik kom net terug van een weekje *werkvakantie* :P en dan wil je natuurlijk gelijk weer ff GOT'ten enzo. Dus ik slinger de computer aan.. log in .. en hij wil geen verbinding met inet maken. Ik dacht dus eerst dat t wel weer aan @home zou liggen maar dat is niet zo want op alle andere computers in huis werkt de verbinding perfect.

Ga ik naar de eigenschappen van mijn netwerkkaart staat het IP adres dus ingesteld op 0.0.0.0 (ongeldig adres) :S. Nouja ik heb dus geen flauw idee wat hier aan te doen is ik heb in ieder geval al een aantal dingen geprobeerd

-computer tig keer opnieuw opgestart.. uit en aan gezet
-netwerkkaart gecontroleerd en lampjes knipperen gewoon enzo
-stekkers gecontroleerd. Andere stekker in de kaart gehad doet nog steeds nix.
-Bij apparaatbeheer al een aantal keer de netwerkkaart van het systeem verwijdert maar dat helpt ook nix.
-naam van de computer verandert en weer terugverandert naar de @home naam
-netwerkkaart er fysiek uitgehad en weer teruggezet.. er lijkt dus niet zoveel mis mee te zijn omdat windows m toch elke keer weer herkend.
-andere PCI slots geprobeerd
-andere BIOS geprobeerd
-handmatig de @home instellingen geprobeerd in te stellen .. het werkt dan nog steeds niet.

Nou dat was dan zo ongeveer wat ik geprobeerd heb er aan te doen, maar nix helpt dus. Ik snap dus echt niet meer wat dit veroorzaakt want toen ik wegging deed alles het nog perfect en als je terugkomt werkt ineens niets meer.

Ik zit verder niet op een router ofzoiets gewoon rechtstreeks op een hub aangesloten (via coax ook nog) maar de rest van het netwerk doet het dus perfect.
Ik heb zelf het vermoeden dat er gewoon iets mis is met de kaart, maar daar is verder niets van te merken, dus wie-o-wie bied mij een oplossing??

Als OS gebruik ik trouwens WinXP pro

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

misschien dat @home gewoon eventjes plat ligt.

stekker van het modem er even uitgetrokken.??

helpdesk van @home bellen.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25

Beaves

Usque ad Finem

damster schreef op 18 July 2003 @ 21:29:

Als je nou eerst even leest, dribbel zegt duidelijk dat de rest van zijn pc's wel op internet kunnen :z

Heb je al eens ipconfig /release en daarna ipconfig /renew geprobeerd?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Robtimus

me Robtimus no like you

dribbel schreef op 18 July 2003 @ 21:28:
Ik dacht dus eerst dat t wel weer aan @home zou liggen maar dat is niet zo want op alle andere computers in huis werkt de verbinding perfect.
Dat is het probleem dus niet.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:38

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar de laatste paar weken zie ik tientallen (!) PC's met dit probleem. Op allemaal ging de Winsock kaput. In al deze gevallen kan je het met WinsockXPfix.exe repareren. Deze is bv te halen op: http://members.shaw.ca/techcd/WinsockXPFix.exe

even runnen en je bent weer online.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
maar als je meerdere pcs op @home hebt zit er een router-achtig iets tussen toch? En heb je geen @home ip adres maar een intern ip adres (10.0.0.x of 192.168.x.x)? Die kun je ook niet handmatig instellen?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 13:17

"Ik dacht dus eerst dat t wel weer aan @home zou liggen maar dat is niet zo want op alle andere computers in huis werkt de verbinding perfect."

Je kan mss eens een netwerkkaart van die andere computers proberen...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

oeps te snel de topicstart gelezen.

ik zou meteen aan hardware matige zaken denken bij zo'n probleem.
andere nic proberen. verwissel indien mogelijk de netwerkkabels

• dribbel
hmm bedankt voor de hele snelle reacties. Ik ga meteen even die winsockfix proberen.
Dat renew IP adres had ik idd al geprobeerd maar had geen effect hij geeft dan een foutmelding.

@zneek: er zit een hubje tussen maar ik heb meerdere computernamen van @home (vanuit de tijd dat dat nog kon) dus ik hoef geen routerachtig dingetje te gebruiken ik kan gewoon de computers direct aansluiten ;)

• dribbel
ok... die fix geprobeerd.. Heeft volgens mij niet veel effect gehad, behalve dan dat mijn nicje nu echt overuren aan het maken is. Het lampje achterop knippert nu constant zelfs als ik het stekkertje eruithaal blijft het aanhouden, dus dat lijkt me niet echt een goed teken.

edit: andere nic erin gezet. Ook het lampje van die nic knippert de hele tijd door dus het ligt toch niet aan de kaart

[ Voor 19% gewijzigd door dribbel op 18-07-2003 23:01 ]

• zneek
heb je de kabels in de hub misschien verwisseld? Ik heb eens eenzelfde iets gehad toen ik een pc op de uplink poort van een hub aangesloten had. Toen flipte de boel ook helemaal.

Maar, aangezien een andere netwerkkaart het ook niet doet :? Windows bugje? Zou raar zijn zo spontaan na de vakantie. Heb je al gechecked of je @home niet toevallig al in gebruik is door iemand anders? Dat is wel eens vaker gebeurd. * zneek spreekt jammer genoeg uit eigen ervaring, 2 maanden last mee gehad.

• dribbel
nee lijkt me niet dat @home in gebruik is door iemand anders. Dan zou ik het namelijk zelf op 1 van die andere computers veranderd moeten hebben. Verder heb ik ook al alle andere beschikbare namen die we hebben uitgeprobeerd maar dat werkte niet. Alleen nu is die kaart dus zo vreemd aan het doen dus ik denk dat het daar nog aan ligt.

• zneek
dribbel schreef op 19 July 2003 @ 00:09:
nee lijkt me niet dat @home in gebruik is door iemand anders. Dan zou ik het namelijk zelf op 1 van die andere computers veranderd moeten hebben. Verder heb ik ook al alle andere beschikbare namen die we hebben uitgeprobeerd maar dat werkte niet. Alleen nu is die kaart dus zo vreemd aan het doen dus ik denk dat het daar nog aan ligt.
Dan is Windows in de war :) Misschien helpt het als je de netwerkkaart inclusief de protocollen eff verwijdert. Ik heb het wel eens meegemaakt dat Windows allemaal onzin in zijn routing tabel e.d. had staan. Na een reinstall van alle netwerkonderdelen deed ie het toen weer.

Verwijderd

je ip, subnet, gateway en dns servers handmatig inkloppen.
scheeld je nog in de boot tijd ook :Y)

• dribbel
ja dat heb ik dus allemaal al eens handmatig ingeklopt :P maar dat helpt dus niet.

Anyway ik installeer nu windows opnieuw kijken of dat een beetje gaat helpen

• dribbel
ok updatetje : na windows opnieuw geinstalleerd te hebben knippert mijn nicje vrolijk als een losgeslagen debiel door... het act lampje knippert dus constant zelfs als je dr stekker eruitprutst. Ik heb het met een nic uit een andere comp geprobeerd maar precies hetzelfde verhaal. Ook heb ik al de netwerkkaart een paar keer van het systeem afgegooid enzo maar dat helpt ook voor geen meter. Verder nog wat andere PCI sloten geprobeerd maar het is bij allemaal hetzelfde.

Iemand nog een oplossing? want hier wordt ik dus echt niet vrolijk van

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 20:49
Knipperen enzo heeft meestal (naast fysieke beschadigigngen) te maken met Full Duplex / Half Duplex enzo te maken. En/of 10/100 verschillen.

No production networks were harmed during this posting

• dribbel
hij staat @ the moment op half duplex en dat heeft ie voor zover ik weet altijd gestaan. Ik heb m ook op al die andere mogelijkheden gehad maar dat geknipper wil maar niet ophouden.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zou het niet aan het modem kunnen liggen ?

Verwijderd

hmmm riekt naar defect mobootje. Knal anders eerst ff 98 erop (als je die nog ergens hebt liggen) om SW-gerelateerde problemen uit te sluiten.

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Je kunt toch beter @home eens bellen, een vriend van me heeft ook @home en dat werkte laatst ook ineens niet meer. Toen moest er iets vanaf de @home kant gereset worden, en toen werkte het in een half uur weer. Dus ik zou eens lekker bellen :-)

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Dat het lampje knippert kan ook liggen aan het feit dat ie een dhcp-sever probeert te bereiken :) Kabels gecheckt? andere poort in je hub?

Verwijderd

wissel anders eens 2 computernamen met elkaar om

kijken als je op je eigen naam nog wel DHCP krijgt ;-)
Pagina: 1