Hey
Ik kom net terug van een weekje *werkvakantie*
en dan wil je natuurlijk gelijk weer ff GOT'ten enzo. Dus ik slinger de computer aan.. log in .. en hij wil geen verbinding met inet maken. Ik dacht dus eerst dat t wel weer aan @home zou liggen maar dat is niet zo want op alle andere computers in huis werkt de verbinding perfect.
Ga ik naar de eigenschappen van mijn netwerkkaart staat het IP adres dus ingesteld op 0.0.0.0 (ongeldig adres)
. Nouja ik heb dus geen flauw idee wat hier aan te doen is ik heb in ieder geval al een aantal dingen geprobeerd
-computer tig keer opnieuw opgestart.. uit en aan gezet
-netwerkkaart gecontroleerd en lampjes knipperen gewoon enzo
-stekkers gecontroleerd. Andere stekker in de kaart gehad doet nog steeds nix.
-Bij apparaatbeheer al een aantal keer de netwerkkaart van het systeem verwijdert maar dat helpt ook nix.
-naam van de computer verandert en weer terugverandert naar de @home naam
-netwerkkaart er fysiek uitgehad en weer teruggezet.. er lijkt dus niet zoveel mis mee te zijn omdat windows m toch elke keer weer herkend.
-andere PCI slots geprobeerd
-andere BIOS geprobeerd
-handmatig de @home instellingen geprobeerd in te stellen .. het werkt dan nog steeds niet.
Nou dat was dan zo ongeveer wat ik geprobeerd heb er aan te doen, maar nix helpt dus. Ik snap dus echt niet meer wat dit veroorzaakt want toen ik wegging deed alles het nog perfect en als je terugkomt werkt ineens niets meer.
Ik zit verder niet op een router ofzoiets gewoon rechtstreeks op een hub aangesloten (via coax ook nog) maar de rest van het netwerk doet het dus perfect.
Ik heb zelf het vermoeden dat er gewoon iets mis is met de kaart, maar daar is verder niets van te merken, dus wie-o-wie bied mij een oplossing??
Als OS gebruik ik trouwens WinXP pro
Ik kom net terug van een weekje *werkvakantie*
Ga ik naar de eigenschappen van mijn netwerkkaart staat het IP adres dus ingesteld op 0.0.0.0 (ongeldig adres)
-computer tig keer opnieuw opgestart.. uit en aan gezet
-netwerkkaart gecontroleerd en lampjes knipperen gewoon enzo
-stekkers gecontroleerd. Andere stekker in de kaart gehad doet nog steeds nix.
-Bij apparaatbeheer al een aantal keer de netwerkkaart van het systeem verwijdert maar dat helpt ook nix.
-naam van de computer verandert en weer terugverandert naar de @home naam
-netwerkkaart er fysiek uitgehad en weer teruggezet.. er lijkt dus niet zoveel mis mee te zijn omdat windows m toch elke keer weer herkend.
-andere PCI slots geprobeerd
-andere BIOS geprobeerd
-handmatig de @home instellingen geprobeerd in te stellen .. het werkt dan nog steeds niet.
Nou dat was dan zo ongeveer wat ik geprobeerd heb er aan te doen, maar nix helpt dus. Ik snap dus echt niet meer wat dit veroorzaakt want toen ik wegging deed alles het nog perfect en als je terugkomt werkt ineens niets meer.
Ik zit verder niet op een router ofzoiets gewoon rechtstreeks op een hub aangesloten (via coax ook nog) maar de rest van het netwerk doet het dus perfect.
Ik heb zelf het vermoeden dat er gewoon iets mis is met de kaart, maar daar is verder niets van te merken, dus wie-o-wie bied mij een oplossing??
Als OS gebruik ik trouwens WinXP pro