Kan geen dvd+r meer branden

Pagina: 1
Acties:

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-03 22:40
Gisteravond wilde ik een dvd branden met het programma Instantcopy van Pinnacle
aangezien ik dit programma nog nooit gebruikt had was ik er op voorbereid dat het wel evn uit proberen zou zijn voordat ik de goede instellingen te pakken zou hebben
Toevallig was de spindel met lege dvd+r,s bijna op dus gelijk maar een nieuwe spindel met lege dvd+r uit de kast gehaald
De handleiding van de site van de makers gehaald zodat ik niet totaal onvoorbereid zou beginnen
Ik start het programma op en het begint gelijk te vertellen dat het directx 8.1 nodig heeft om te functioneren
Oke dat lukt me ook nog wel om dat te downloaden en te installeren
Hierna het programma opgestart
Als bron de bestanden van de dvd op de harde schijf gekozen (video_ts_ifo)
als profiel dvd+rw gekozen aangezien dvd+r er niet tussen staat
de rest standaard laten staan
Als doel had het programma mijn dvd-brander al gekozen dus daar hoefde ik ook niets aan te veranderen
Ik druk op start enik krijg een foutmelding dat de dvd te klein is

"4,50GB vrije schijfruimte nodig maar slechts 3,95 GB beschikbaar"
???
Bij dit programma kun je ook selecteren hoe groot de compressie moet zijn van de film dus maar even ingesteld dat hij totaal niet groter mag zijn als 3,8GB maar ook nu geeft hij dezelfde foutmelding
Dan maar eens proberen met de programma,s dvd2one en copytodvd
Maar de combinatie van deze programma,s lost het probleem ook niet op want zodra dvd2one overgaat tot het branden van de dvd+r dmv copytodvd meld copytodvd dat de dvd+r te klein is
Aangezien dvd2one de dvd-bestanden dmv compressie in de juiste grootte op de harde schijf heeft gezet probeer ik deze bestanden met nereo te branden maar ook die geeft aan dat de dvd te klein is
En dan in 1 keer zijn mijn opties op
Maar misschien ligt het aan de dvd+r,s van de nieuwe spindel
Daarom probeer ik er 1 van de spindel waarvan ik al 20 dvd+r,s zonder problemen heb gebrand
Maar ook nu geeft hij aan dat de dvd te klein is
Dan maar even kijken of het programma dvd decrypter het voor elkaar krijgt om een Iso bestand (dvd-film) die ik nog op de harde schijf heb staan te branden
En dat lukt wel

ook heb ik via nero en dvd-decrypter gecontroleerd of de dvd+r wel groot genoeg was en allebei de programma,s geven aan dat er een lege dvd+r in zit met een grootte van 4,483GB (nero)
Wat doe ik nou fout???

Gegevens van mijn systeem
windows 2000 met service pack 2
directx 8.1
brander:Nec 1100
datawrite (geel) dvd+r 2,4

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.