Voordat ik mijn vraag uitleg, het kan misschien aan mij liggen, maar ik heb echt een aantal uur gezocht op GoT en op het web, ik kan geen oplossing vinden.
Ik heb een inlog gedeelte voor een site gemaakt waar je een aantal gegevens kan aanpassen, opzicht allemaal geen probleem.
Ik wil echter dat men gewoon " en ' kan gebruiken in de tekst die ze intypen.
Het gebruik van " heb ik al werkend gekregen door deze eerst optezoeken en ze dan te replacen door de volgende string: "
Die word dan vervolgens weer door de browser automatisch weer omgezet naar een zienbare "
Nu wil ik het dus ook voor elkaar krijgen dat men ' in kan typen.
**ik doe alles in asp code, van daar dat "" moet worden gelezen als een " **
**de tabel is quotes is opgebouwd uit: quotes(tekst,tekst,tekst,yes/no)**
In eerste instantie wou ik het volgende doen:
en de opgebouwde sql string laat ik dan gewoon uitvoeren als normaal via db.execute(sql)
Ik krijg dan een foutmelding:
Invalid SQL statement; expected 'DELETE', 'INSERT', 'PROCEDURE', 'SELECT', or 'UPDATE'.
Toen heb ik het op de volgende manier geprobeerd:
Ook hierbij krijg ik een foutmelding...
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 3.
Het grappige is dat ik een heb gekeken wat voor een sql statement gevormd word in mijn asp code..
uitgaande van de volgende opbouw:
Word het volgende opgebouwd (gekopierd uit de gevormde html source):
De gevormde sql code ziet er in mijn ogen helemaal goed uit,
je denk misschien dat ik enkele quotes moet gebruiken, dit zou niet hoeven in principe omdat als ik deze code direct in acces zet en uitvoer het geen probleem is en helemaal goed word uitgevoerd.
Verander ik te " toch in een ' dan word het natuurlijk weer wel goed uitgevoerd.
Weet iemand een oplossing, of een andere manier hoe ik toch '-tekens kan wegschrijven via sql naar de access database in asp code?
Ik heb een inlog gedeelte voor een site gemaakt waar je een aantal gegevens kan aanpassen, opzicht allemaal geen probleem.
Ik wil echter dat men gewoon " en ' kan gebruiken in de tekst die ze intypen.
Het gebruik van " heb ik al werkend gekregen door deze eerst optezoeken en ze dan te replacen door de volgende string: "
Die word dan vervolgens weer door de browser automatisch weer omgezet naar een zienbare "
Nu wil ik het dus ook voor elkaar krijgen dat men ' in kan typen.
**ik doe alles in asp code, van daar dat "" moet worden gelezen als een " **
**de tabel is quotes is opgebouwd uit: quotes(tekst,tekst,tekst,yes/no)**
In eerste instantie wou ik het volgende doen:
code:
1
| sql="set quoted_identifier on insert into QUOTES values("""&variabele&""", """&variabele&""", ""("&variabele&" "&variabele&", "&variabele&")"", variabele)" |
en de opgebouwde sql string laat ik dan gewoon uitvoeren als normaal via db.execute(sql)
Ik krijg dan een foutmelding:
Invalid SQL statement; expected 'DELETE', 'INSERT', 'PROCEDURE', 'SELECT', or 'UPDATE'.
Toen heb ik het op de volgende manier geprobeerd:
code:
1
| sql="insert into QUOTES values("""&variabele&""", """&variabele&""", ""("&variabele&" "&variabele&", "&variabele&")"", variabele)" |
Ook hierbij krijg ik een foutmelding...
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 3.
Het grappige is dat ik een heb gekeken wat voor een sql statement gevormd word in mijn asp code..
uitgaande van de volgende opbouw:
code:
1
| sql="insert into QUOTES values("""&variabele&""", """&variabele&""", ""("&variabele&" "&variabele&", "&variabele&")"", variabele)" |
Word het volgende opgebouwd (gekopierd uit de gevormde html source):
code:
1
| insert into QUOTES values("sefesf", "001", "(July 18, 2003)", false) |
De gevormde sql code ziet er in mijn ogen helemaal goed uit,
je denk misschien dat ik enkele quotes moet gebruiken, dit zou niet hoeven in principe omdat als ik deze code direct in acces zet en uitvoer het geen probleem is en helemaal goed word uitgevoerd.
Verander ik te " toch in een ' dan word het natuurlijk weer wel goed uitgevoerd.
Weet iemand een oplossing, of een andere manier hoe ik toch '-tekens kan wegschrijven via sql naar de access database in asp code?
[ Voor 35% gewijzigd door mr._Anderson op 18-07-2003 21:12 ]
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net