Toon posts:

[Win 98SE] Tik en vast bij starten proggie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1. Mijn PC loopt soms vast bij het starten van een programma. Het is niet altijd hetzelfde programma. Je hoort een harde tik en hij zit vast. Je moet de computer dan echt opnieuw opstarten, compleet vast, zelfs geen muis, numlock aan/uit werkt ook niet.

2. Daarnaast zijn mijn titelbalkknoppen en die pijltjes van de schuifbalken veranderd in een ander tekentje dan dat ze zouden moeten zijn. bijvoorbeeld is het nu een "8" of een kruisje ipv een pijltje.

Ik heb Norton AV 2003 al geinstalleerd, geupdated en geheel laten scannen, maar geen virus aangetroffen. Het zou kunnen dat er verband is tussen bovenstaande problemen maar dat denk ik niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 20:30:
1. Mijn PC loopt soms vast bij het starten van een programma. Het is niet altijd hetzelfde programma. Je hoort een harde tik en hij zit vast. Je moet de computer dan echt opnieuw opstarten, compleet vast, zelfs geen muis, numlock aan/uit werkt ook niet.
Een harde tik? Dat kan volgens mij maar één ding betekenen, namelijk dat je harde schijf het binnenkort gaat begeven. Zorg dus snel voor backups!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je je harde schijf testen dan? Oppervlakte controle? of formatteren en kijken of de clusters beschadigd zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 20:45:
Hoe kan je je harde schijf testen dan? Oppervlakte controle? of formatteren en kijken of de clusters beschadigd zijn?
Je zou 'm idd eens kunnen controleren met scandisk.

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 14:52

Blaasvis

Cidora \o/

of op de website van de betreffende fabrikant..... het test programma downloaden deze kunnen je beter vertellen hoe erg of niet je harde schijf er aan toe is ;)
meestal willen de fabrikanten graag de data van deze test hebben om snel vast te kunnen stellen of je een nieuwe krijgt of niet(mits binnen de garantie natuurlijk)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe zit dat dan met die titelbalkknopjes en schuifbalkknopjes?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 16:39:
Maar hoe zit dat dan met die titelbalkknopjes en schuifbalkknopjes?
Dat zou best door het uitvallen kunnen komen, misschien iets corrupt geraak oid.
Of even checken op spyware: Spyware: wat is het en wat doet het?

Had je je schijf al gecontroleerd met een tool van de fabrikant?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat nog niet, ik heb de pc hier niet, ik wil graag alle problems in een keer oplossen.... En eh, anders pleur ik er gewoon win 2000 pro op, want hij geeft in win 98se ook na 2 minuten de melding: FOUT explorer.exe.
Pagina: 1