Me computer werd weer ns erg sloom dus ik ging hem weer eens formatteren. Ik start de windows xp setup, de bestanden worden naar de hdd gekopieerd. Daarna moet de computer opnieuw starten en doorgaan met de installatie. Op dit punt krijg ik een foutmelding (weet niet meer welke). Ik start de installatie opnieuw. Hierna gaat het installeren verder vlekkeloos. Na drivers geïnstalleerd te hebben start ik de installatie van SP1. Ik ga even wat drinken en kom na een paar minuten weer terug; Computer is helemaal vastgelopen, enige wat ik nog kan doen is reset knop induwen. Vervolgens krijg ik de melding windows is niet goed afgesloten enz. enz. Normaal gesproken krijg ik bij zoiets ff dat metertje met een percentage, maar nu loopt het hele scherm vol met fouten. Computer opnieuw starten, ik zie het windowslogo maar daarna loopt de machine vast en valt de hdd uit. Bij de veilige modus krijg ik hetzelfde. Kan dit betekenen dat mijn harddisk binnenkort de prullenbak in kan? De S.M.A.R.T. gaf overigens geen meldingen.
Als eerste, check je bekabeling naar de HDD toe, vervang je IDE kabel eens.
Ten tweede, download de diagnose software van de fabrikant van de HDD en laat die eens draaien.
Helpt dit niet, meet je voeding eens door of anders laat memtest86 even op je geheugen los.
Veel succes.
Ten tweede, download de diagnose software van de fabrikant van de HDD en laat die eens draaien.
Helpt dit niet, meet je voeding eens door of anders laat memtest86 even op je geheugen los.
Veel succes.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Lijkt er wel op dat je HDD z'n beste tijd heeft gehad.
Meestal wanneer je pc traag wordt en vast blijft lopen is dit de oorzaak hiervan. Wanneer je de pc aan zet. "kraakt" deze dan en hoe lang duurt het voordat je echt in Windows kunt werken of voordat Windows is geladen..
Meestal wanneer je pc traag wordt en vast blijft lopen is dit de oorzaak hiervan. Wanneer je de pc aan zet. "kraakt" deze dan en hoe lang duurt het voordat je echt in Windows kunt werken of voordat Windows is geladen..
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Het bios herkent de hdd gewoon, en de windows xp setup (die ik dus net ff opnieuw gestart heb) herkent de hdd gewoon; kan het dan nog steeds de kabel zijn?
hdd kraakte niet, alleen als ik m'n oor er heel dichtbij hield hoorde ik gewoon wat geratel maar da's normaal voor zover ik weet. En voor zover ik vandaag die pc opnieuw heb opgestart, duurde niet abnormaal lang om in windows te komen. pc werd wel traag, maar dat is gewoon omdat er natuurlijk steeds meer troep op komt als je hemt gebruikt.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 20:38 ]
Verwijderd
Misschien IDtje om je harddisk even in een andere pc te plaatsen en vanuit daaruit het een en ander aan diagnostische spullenboel dr op los te laten. En ow jah, vergeet niet te backuppen...
Ik heb nu Windows opnieuw geïnstalleerd, en t loopt weer gewoon. Nou kijken of ie normaal blijft draaien of dat ie straks weer niet start. Ik maak iig zometeen voor de zekerheid wat backups.
Misschien helpt dit ook wel: Ik ga morgen op vakantie dus dan heeft ie 2,5 week rust
Misschien helpt dit ook wel: Ik ga morgen op vakantie dus dan heeft ie 2,5 week rust
Verwijderd
Altijd gezellie, 2,5 week vakantie
, maar soms precies genoeg om de garantie in die weken te laten verlopen. Check dus eerst ff op het bonnetje... tip
Goed, mogelijk is het een ander probleem: Ik probeerde norton antivirus te installeren, maar deze krijgt de autoprotect niet aan de praat. Lijkt me verdacht veel op een virus
Aan de andere kant lijkt het me vreemd, want ik heb eigenlijk altijd nav geïnstalleerd gehad met autoprotect aan, ik doe alleen aan safe surf. Bovendien is de machine 2x geformatteerd geweest. (Er zijn echter wel 2 partities niet geformatteerd, maar ja, als daar een virus op zou staan zijn er geen registervermeldingen meer om het virus te activeren)
Misschien iets wat er verband mee houdt: Ik print altijd via het netwerk op een andere computer, en soms komen daar spontaan prints van websites die ik net gezien heb uitrollen, terwijl ik 100% zeker weet dat ik niet op de printknop gekomen ben.
Verzoek aan de mod: Zou je mijn topictitel even kunnen aanpassen naar "Kan dit een virus zijn?"
Misschien iets wat er verband mee houdt: Ik print altijd via het netwerk op een andere computer, en soms komen daar spontaan prints van websites die ik net gezien heb uitrollen, terwijl ik 100% zeker weet dat ik niet op de printknop gekomen ben.
Verzoek aan de mod: Zou je mijn topictitel even kunnen aanpassen naar "Kan dit een virus zijn?"
Zoiets heb ik nog nooit gehoord of gezien, kan goed zijn dat het een virus is dan!Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 20:12:
Heb je die backups al genomen?
als je alles al gebackupped heb dan zou ik toch eens ALLES formatteren (ook weer windows partitie) dan weet je tenminste zeker dat het virus weg is(wat wel waarschijnlijk is).Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 22:43:
jup gemaakt
ga ook nog even naar deze site http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp dan moet je wel even wachten want hij gaat allemaal dingen downloaden (Geen virussen hoor
en scan je computer eens met deze scanner, heb ik persoonlijke hele goeie ervaringen mee.
suc6
Verwijderd
hallo
ik heb last dat mij computer niet meer wil opstarten hij deed al een beetje vreemd ging beetje traager lopen en nu opeens helemaal niets meer als ik hem aanzet zie ik heel ff harde schijf lampje branden en verder doet ie niets meer power lampje brand wel opstart flop werkt ook niet..
wat kan dit zijn ?
ik heb last dat mij computer niet meer wil opstarten hij deed al een beetje vreemd ging beetje traager lopen en nu opeens helemaal niets meer als ik hem aanzet zie ik heel ff harde schijf lampje branden en verder doet ie niets meer power lampje brand wel opstart flop werkt ook niet..
wat kan dit zijn ?
Pagina: 1