Ik was laatst bezig op mijn pc toen ik opeens een harde knap hoorde (echt hard!) en een hoop geratel. Het bleek dat er een cd in mijn Philips brandertje. De hele computer liep vast en ik heb zo snel mogelijk mijn pc uitgedaan. Ik heb de brander netjes uit mijn pc gehaald en de hele meuk weer opgestart. Maar het bleek dat ik allerlei vreemde problemen had met mijn IDE devices.
Ff een lijstje van wat er daarna gebeurde:
-Ik starte mijn pc gewoon doodleuk weer op en het bleek dat er in de bios mijn
master-schijf wel herkende maar er niet mee wilde opstarten
en mijn DVD speler
en mijn brander (ik had nog een oude dus die heb ik maar bijgezet) ook herkende
maar die deden het ook niet. Mijn slave-schijf herkende hij gewoon doodleuk niet.
-Ik had mijn master-schijf aan de praat gekregen maar dat ging alleen wel ten
koste van mijn andere IDE devices (DVD, CD-RW (die ouwe) en een slave-schijf)
-Vandaag had ik alles aan de praat gekregen alleen herkende de BIOS geen DVD en
CD-RW die Windows wel gewoon herkende.
Ik vermoed dat de IDE2 poort een opdonder heeft gekregen (daar zijn mijn brander en DVD speler op aangesloten) ten gevolge van die geknapte cd en dat die daardoor beschadigd is. Is er iemand die me kan helpen?
Het gaat om deze brander:
Phillips CD-RW 48x-16x-48x, 6mnd oud, nieuw uit de winkel
(Ik had welleens gehoord van cd's die knappen in de spelers maar het leek me allemaal wat ongeloofwaardig, ik dacht dat het iets met de cd's te maken had, maar de cd die in mijn brander knapte was gewoon goed. Dus als iemand ook weleens zo'n fout heeft meegemaakt, dan zou ik dat wel willen weten, gewoon uit nieuwsgierigheid. Zeg dat dan ff en zet gelijk ff het merk van je cd speler met de specs daarvan. )
Ff een lijstje van wat er daarna gebeurde:
-Ik starte mijn pc gewoon doodleuk weer op en het bleek dat er in de bios mijn
master-schijf wel herkende maar er niet mee wilde opstarten
en mijn brander (ik had nog een oude dus die heb ik maar bijgezet) ook herkende
maar die deden het ook niet. Mijn slave-schijf herkende hij gewoon doodleuk niet.
-Ik had mijn master-schijf aan de praat gekregen maar dat ging alleen wel ten
koste van mijn andere IDE devices (DVD, CD-RW (die ouwe) en een slave-schijf)
-Vandaag had ik alles aan de praat gekregen alleen herkende de BIOS geen DVD en
CD-RW die Windows wel gewoon herkende.
Ik vermoed dat de IDE2 poort een opdonder heeft gekregen (daar zijn mijn brander en DVD speler op aangesloten) ten gevolge van die geknapte cd en dat die daardoor beschadigd is. Is er iemand die me kan helpen?
Het gaat om deze brander:
Phillips CD-RW 48x-16x-48x, 6mnd oud, nieuw uit de winkel
(Ik had welleens gehoord van cd's die knappen in de spelers maar het leek me allemaal wat ongeloofwaardig, ik dacht dat het iets met de cd's te maken had, maar de cd die in mijn brander knapte was gewoon goed. Dus als iemand ook weleens zo'n fout heeft meegemaakt, dan zou ik dat wel willen weten, gewoon uit nieuwsgierigheid. Zeg dat dan ff en zet gelijk ff het merk van je cd speler met de specs daarvan. )