Toon posts:

[mandrake 9.1] geforce 4 zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik had Red Hat 7.3 op mijn oude pc, met een geforce 2. Het beviel me wel, en nu wil ik het op mijn eigen pc hebben. Ik heb een geforce 4. Tot mijn verbazing kreeg ik na de drivers en de config file goed aan gepast te hebben een zwart scherm, en niet het verwachte nvidia logo. En de pc reageert niet meer, enkel op de reset knop. Ik dacht : Red Hat 7.3 is best een oude versie, dus nu installeerde ik Mandrake 9.1. Ik log in als root, installeer mobo drivers, videodrivers, ga in KDE en pas de config file weer goed aan. Ik reboot, log in en wil in grafische modus gaan met startx en, je raadt het vast al, een zwart scherm. Heeft nog iemand hier last van?

Maar ik wou toch weer grafisch, dus pas ik in text mode de config file aan met vi, naar de oude Driver(Driver "nv") en nog steeds zwart scherm en hangen bij het opstarten.

pc specs :
Amd Athlon xp 1800+
Epox 8 rda
GeForce 4 TI 4200 128 MB DDR
768 MB DDR RAM(infineon)
40 gig windoos HD
4 gig linux HD
bootloader = lilo

Als jullie nog info nodig hebben, zorg ik daar wel voor.

alvast bedankt,

igni

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19
Welke driver gebruik je, hoe heb je die geinstalleerd, wat heb je veranderd in de configfile en wat staat daar nu dan in m.b.t. je videokaart?

Heb je op internet gezocht naar de ongetwijfeld talloze mensen met hetzelfde probleem, die dit misschien al hebben opgelost?

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik gebruik gewoon de nieuwste versie van de driver, dat is dus 4363. Hoe installeer ik hem...
chmod 755 filename
./filename
wizardje volgen.

De configuratiefile heb ik aangepast volgens de bijbehorende readme. In XF86Config-4 Driver "nv" vervangen door Driver "nvidia", kijken of hij 1 module laadt, en 2 zeker niet. Zo heb ik em geinstalleerd. Ik heb even gezocht, maar mijn zoekcriteria waren niet al te best en ik kwam niet echt iets tegen waar ik iets aan had.

igni

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik heb verder gezocht en kwam uit op een forum van nvidia, nvnews.net. Veel mensen met hetzelfde probleem, maar geen oplossingen. Ik hoop dat hier iemand een oplossing heeft.

igni

Verwijderd

Lees de readme mss wat uitgebreider, je moet ook nog kijken als je 2 variabelen in je cfg hebt staan, die moeten eruit namelijk

Verwijderd

Topicstarter
Prozac Henri, bedoel je niet de 2 modules die hij niet mag laden? want die heb ik er uitgehaald hoor :).

igni
Pagina: 1