Toon posts:

DVD brandprogramma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DVR-A05 DVD brander (in mijn Aldi computer). Ik heb al verschillende malen een geslaagde DVD gebrand (gewoon data) maar heb regelmatig problemen met onleesbare data op het einde van de DVD. Ik gebruik als brandprogramma Nero (laatste versie: 5.5 10.42).

Nu zijn er natuurlijk nog meer programma's om DVD's te branden, en ik zou graag willen weten wat de ervaringen hier op het forum zijn. Met welk programma hebben jullie het minste problemen gehad, of gebruik je Nero en heb je daar nog nooit problemen mee gehad?

(ik heb wel in het grote DVR-A05 topic gekeken, maar daar kwam geen programma duidelijk uit naar voren, en de topic is al weer een tijdje dicht volgens mij)
(ik heb ook nog geen firmware update gedaan, maar dat heeft toch enkel invloed op de snelheid van branden bij bepaalde merken?)

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Wacht op de nieuwe release van Nero, versie 6. Deze heeft o.a. betere DVD branders ondersteuning. Nero 6 komt officieel vandaag uit, alleen tot nog toe heb ik hem nog niet gezien op Internet (de DEMO wel te verstaan).

Ik zou even wachten hierop, waarschijnlijk werkt ie dan wel gewoon goed.

Profile

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
ik zelf gebruik veel max record now en heb daar geen problemen mee

yep it's me

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:01

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 18 juli 2003 @ 20:19:
maar heb regelmatig problemen met onleesbare data op het einde van de DVD
Heb je verschillende media geprobeerd? (meerdere types dvd's)
Of maar 1 soort?
(ik heb ook nog geen firmware update gedaan, maar dat heeft toch enkel invloed op de snelheid van branden bij bepaalde merken?)
Nee, firmware updates kunnen ook ondersteuning bieden voor meerdere medias (verschillende merken).

Probleem van jou lijkt er op dat brander media niet helemaal goed ondersteund.
Probeer dus idd eens een update van je firmware. Of andere media.

Verwijderd

Ik heb Nashua en Princo geprobeert, van Princo heb ik wel eens gelezen hier op het forum dat deze dit probleem kunnen geven (maar bij andere nooit). Nashua komt volgens mij normaal beter uit de bus, maar daar heb ik het zeker even vaak bij. (ongerveer 25% van mij geschreven dvd heeft problemen op het einde).

maar ik zal als eerste maar eens een firmware update gaan doen dan...

[edit] dit is Jaapjaapjaap

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
mmm, nou kom ik toch op voor mij onbekent terrein:ik weet van ouder firmware updates dat ze niet geschikt waren voor de Aldi/Medion DVR-105. Nu staat het er echter niet nadrukkelijk bij (toen wel).
Als ik het check geeft hij aan dat mijn brander niet geupdate hoeft te worden, omdat het een OEM product is (kom het vaker tegen ik weet niet precies wat OEM inhoud alleen, maar vast zoiets dat pioneer het uit hande heeft gegeven (aan medion in dit geval) weten jullie vast wel ;) ).

Ik weet van iemand dat hij met een medion pc gewoon een update heeft gedaan, heeft hier iemand ervaring?

dus plannen gewijzigd; ik ga eerst maar even Max record now proberen (Nero 6 laat volgens mij nog op zich wachten (officieel dan)).

Verwijderd

Probeer eens ImgTool... daar haal ik goede resultate mee. Eeen goede 'How To' staat op Sectie.be
Pagina: 1