Toon posts:

WAP via TCP/IP

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je via een normaal internet inbelnummer (PSTN/ISDN) gebruik maken van WAP diensten op je mobiele telefoon?

Het nummer waarop ik met de laptop + mobiele telefoon inbel is een 0800 nummer. Voor mij zijn er helemaal geen kosten aan verbonden. Inbellen is in de praktijk sneller en stabieler dan GPRS dus vandaar dat ik liefst bij PSTN wil blijven.

Als ik WAP dan maak ik gebruik van GPRS, echter ik wil het 0800 nummer van mijn internetprovider gebruiken om te wappen. Ik kan zo het inbelnummer invoeren, maar ik moet dan ook een WAP gateway hebben.

Het eerste probleem is dat ik niet weet van welke internet provider mijn inbelnummer is. Hoe kom ik daar achter?

De internet provider biedt wel full internet met het kwaliteitsniveau van bijvoorbeeld xs4all (voor mijn gevoel) maar zij zullen hoogstwaarschijnlijk geen WAP gateway aanbieden. Zijn er publiek toegankelijke WAP gateways?

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:34

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

misschien is het ook wel handig als je meldt welke mobiele telefoon je gebruikt.
En leer eens google te gebruiken. Zonder moeite heb ik dit gevonden:
http://www.wapworld.nl/wa...g/wappen_in_Nederland.htm

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Google altijd alvorens te posten, maar enkele vragen werden door Google niet beantwoord.

Wel heb ik dit gevonden:
Inbelnummer: 0800 0233507
WAP gateway 195.58.110.201 (Ericsson) of 193.64.89.161 (Sonera)
Type verbinding: Tijdelijk
Verbinding beveiligen: Uit
Drager: Data
Legalisatie type: Normaal
Type data oproep: Analoog
Snelheid dataoproep: 9600

Het type toestel is overigens niet relevant, maar het gaat om de Nokia 6310i.

Als ik bovenstaande gegevens invul dan blijft een minuut lang "connecting" in beeld staan waarna vervolgens de verbinding wordt verbroken met "no reponse, try again"

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 20:49
Je zal toch ergensn naam+ww moeten invullen?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
paella schreef op 19 July 2003 @ 11:15:
Je zal toch ergensn naam+ww moeten invullen?
Yup, heb ik ook gedaan. IPASSF/username@company.nl

Volgens mij heeft dat IPASS iets met Radius te maken, waardoor ik dus niet kan nagaan bij welke internet provider ik zit.

Verwijderd

Topicstarter
* schopje *

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Weet je wel zeker dat die gateway ook WAP ondersteund?

Want als je via WAP inbeld, wordt er voor zover ik weet NIET een normale inbelverbinding aangemaakt....

Verwijderd

Topicstarter
De betreffende gateway ondersteunt bijna 100% zeker WAP. De gateway wordt namelijk als voorbeeld gegeven op http://www.wapworld.nl/wa...het_zelf/doe_het_zelf.htm

Van wie is trouwens het inbelnummer 0800-0233507?
Pagina: 1