Toon posts:

[Sapphire Radeon 9700pro] 2D artifacts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Sapphire 9700pro geeft gewoon op de windows (XP) desktop artifacts op de icoontjes. Het ding is net nieuw, niet geOCed of nix, zit in een antec AMG 1080plus met 7 casefans dus overhitting lijkt me niet.

De specs:
Radeon 9700 pro van Sapphire (Atlantis pro)
ASUS P4CDeluxe
1gig corsair low latency (2x 512 in dualchannel)

Catalist 3.6 en Winxp sp1a met alle nieuwste updates.

Dit probleem zie ik vaker voorbij komen maar altijd in 3d, iemand een oplossing?

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
probeer een clean install of bekijk je voeding.. heb zelf me 300 watt voeding eruit moeten slopen om normaal te kunnen draaien.. bekijk of je kaart warm word.. kan ook een rma gevalletje zijn dus effe uitzoeken..

[ Voor 26% gewijzigd door _MaLa_ op 18-07-2003 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
_MaLa_ schreef op 18 July 2003 @ 20:04:
probeer een clean install of bekijk je voeding.. heb zelf me 300 watt voeding eruit moeten slopen om normaal te kunnen draaien.. bekijk of je kaart warm word.. kan ook een rma gevalletje zijn dus effe uitzoeken..
Zit 430 watt truepower in en maar 1 hdd en 1 cd-rom. Voltages stabiel, en het IS een clean install.

Ook met hydrovision als ik mijn overlay device op de secondary display start zit er allemaal storing in, maar zodra ik naar 1ste display sleep en terug is alles weer ok.

Dit is de eerste en laatste keer dat ik voor ati ga. Betaal je 320 is het nog gaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 20:49 ]

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 20:14:
[...]

Zit 430 watt truepower in en maar 1 hdd en 1 cd-rom. Voltages stabiel, en het IS een clean install.

Ook met hydrovision als ik mijn overlay device op de secondary display start zit er allemaal storing in, maar zodra ik naar 1ste display sleep en terug is alles weer ok.

Dit is de eerste en laatste keer dat ik voor ati ga. Betaal je 320 is het nog gaar.
Ik heb zelf net een onnodige clean install gedaan ik had steeds het probleem dat spellen crashde zoals generated a error... maar dit had ik alleen wanneer ik de kappen dicht had van de kast :o dus puur warmte probleem :(

Verwijderd

Ik heb ook zooi gehad met me R9800pro, met name op 2nd display maar was verholpen na installeren van Omega Drivers. Check ze maar eens, en anders die kaart terugschoppen naar waar die vandaan kwam en zeggen dat je een kaart wilt hebben die werkt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Omega drivers helpen dus helemaal niet. Ik ga de nieuwste bios er eens in flashen. En mijn kast is van binnen nu 29C dus dat moet ok zijn?

Verwijderd

Topicstarter
http://www.sapphiretech.c...?TOPIC_ID=20&whichpage=13

Bij deze raad ik iedereen af sapphire kaarten te kopen, kut merk!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
Kapotte icoontjes heb ik ook gehad, met een originele BB ATI Radeon 9700pro, nadat er wat water over gekomen was :)

Zelfs een andere videokaart leek niet te helpen, totdat windows bedacht dat icoontjes eens in de 3 weken verversd mogen worden... Met andere woorden: verdwijnt vanzelf met een beetje geluk weer, en als je daar niet op wilt wachten is windows er opnieuw opzetten waarschijnlijk een probaat middel om er direct vanaf te komen.

Doet'ie het daarna nog niet zou ik de kaart inruilen, is er kennelijk iets mis met de core :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1