Problemen Firewall & ADSL Zonnet via USB

Pagina: 1
Acties:

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 23:16
offtopic:
Allereerst aan iedereen hier mijn excuses dat ik een abbonement heb genoemen op Zonnet Family met het gratis USB modem, maar door mijn financiele situatie was ik hiertoe genoodzaakt (tegen beter weten in) :+

Ik heb Sygate Personal gedownload als firewall. Firewall met succes geinstaleerd en ik krijg geen enkele verbinding!
Als ik de modus op Allow All zet dan krijg ik wel verbinding en werkt alles als vanouds.
In de Normal modus heb ik inmiddels alle applicaties die het progje herkende op Allow gezet, maar dit help niet.

Ben ik nu een ongelovelijke firewall n00b of heb ik een ander probleem?

Win98SE, Sygate Personal 5.1, E-tech USB modem v2

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
wat is er mis met Zonnet Family met het gratis USB modem?
weinig geld voor een relatief snelle verbinding... en een GRATIS modem is toch altijd welkom?

Jammer genoeg kan ik je niet geweldig helpen... ik weet niks van Sygate Personal af, maar ik vermoed dat het probleem daar licht. Probeer een ander firewall-programma zoals BlackIce (zelfs n00bs kunnen daar niks aan vernielen) en kijk of het probleem blijft...
misschien staat ergens een firewall instelling fout of misschien is het wel een incompatibiliteitsprobleem. Het zou zelfs kunnen dat je je USB-poort-drivers niet goed geinstalleerd hebt. Succes!

Verwijderd

Ik draai hier met Sygate. Je zegt dat hij het wel doet als hij op "allow all" staat, nou dan kun je gelijk zien door te dubbelklikken op het icoon rechtsonderin welke programma's verbinding nodig hebben.

Door op de rechtermuisknop op zo'n applicatie te klikken die daar staat, kun je vervolgens kiezen voor "allow". Zo kun je net zolang doorgaan tot het werkt en hem weer op "Normal" mode zetten.

Eigenlijk zou hij bij elk programma wat verbinding vereist moeten vragen, maar er is waarschijnlijk daar iets misgegaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 20:15 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Waarschijnlijk is het probleem dat je pc niet bij je modem kan op de een of andere manier. Want ik heb gehoordt dat die usb dingen toch een ip adres heb waar je op een of andere manier weer op inbelt. Daar hadden ze het tenminsten over ergens op forum.zonnet.nl.

Dus kijk eens goed je firewall regels na en probeer te achterhalen wat waar heen wil.

• Op.Lijntje
Verwijderd schreef op 18 juli 2003 @ 20:14:
Ik draai hier met Sygate. Je zegt dat hij het wel doet als hij op "allow all" staat, nou dan kun je gelijk zien door te dubbelklikken op het icoon rechtsonderin welke programma's verbinding nodig hebben.

Door op de rechtermuisknop op zo'n applicatie te klikken die daar staat, kun je vervolgens kiezen voor "allow". Zo kun je net zolang doorgaan tot het werkt en hem weer op "Normal" mode zetten.

Eigenlijk zou hij bij elk programma wat verbinding vereist moeten vragen, maar er is waarschijnlijk daar iets misgegaan.
Nope, dat is allemaal goed gegaan. Alle applicaties staan op allow. Wat dit betreft heb ik het vermoeden dat ik het programma ook snap; een andere firewall lijkt me in eerte instantie geen optie, tevens omdat ik met een andere firewall min of meer hetzelfde probleem had bij mijn broertje (ook zonnet ADSL).
(Maar ik ga het toch maar even proberen... een andere firewall..... }:O )

• Op.Lijntje
bigfoot1942 schreef op 18 July 2003 @ 20:08:
wat is er mis met Zonnet Family met het gratis USB modem?
weinig geld voor een relatief snelle verbinding... en een GRATIS modem is toch altijd welkom?
Is vragen om problemen, en problemen zorgen op dit forum voor vragen.

• Op.Lijntje
raymonvdm schreef op 18 July 2003 @ 20:20:
Waarschijnlijk is het probleem dat je pc niet bij je modem kan op de een of andere manier. Want ik heb gehoordt dat die usb dingen toch een ip adres heb waar je op een of andere manier weer op inbelt. Daar hadden ze het tenminsten over ergens op forum.zonnet.nl.

Dus kijk eens goed je firewall regels na en probeer te achterhalen wat waar heen wil.
Er zijn verder geen regels ingesteld. Dus dat kan het niet zijn.

Trouwens nieuwe versie zonnet family (verbind via DHCP), optie om modem te benaderen via 10.0.0.2 voor instellingen vervalt hiermee (voor zover ik begrijp)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
hoe wil je je USB-modem ooit benaderen? kan dat? volleges mij niet... tis gewoon een soort netwerkkaart (zo kijkt windhoos ertegenaan) en als je modem een eigen IP-adres zou hebben zou ie moeten functioneren als router (en dus DHCP-server)

• Op.Lijntje
Het werkt opeens en ik heb niets veranderd aan instellingen!

Zou het kunnen zijn dat dit is omdat ik nu het firewall programma pas heb gestart terwijl de verbinding er reeds is???????

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Dan zit er toch ergens iets in je verbinding waardoor die niet kan dialen. Mag vpn wel naar buiten via de firewall ?

Want dat usb belt toch gewoon pptp in ?
Pagina: 1