Toon posts:

Welke proccesors op mijn MSI K7T Pro2?

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welke proccesors kunnen op mijn MSI K7T Pro2 moederbord, volgens de site van MSI kunnen er max. 1200Mhz. Athlon en Duron op, en een 1400Mhz. Athlon.

Ik heb nu een 1200Mhz. (Duron?) en zou graag een Athlon XP 1800+ (Dus 1800Mhz) wilen of nog hoger, weet iemand of dat mogelijk is?

En dan heb ik nog een vraag: Ik zit er aan te denken om een Adaptec 2940UW SCSI kaart te kopen, met een of twee 9,1gb Harde Schrijven erbij. Maar dan is mijn vraag: die SCSI kaart is bootable, toch? En ondersteund Windows XP Pro. deze kaart? (Of dat ie hem niet officieel ondersteund, maar werkt wel, hij moet dan toch opstarten van een aangesloten SCSI HD, nietwaar?)

Mijn systeem nu:
MSI K7T Pro2 moederbord, AMD Duron 1200Mhz. proccesor, 10gb Maxtor HD (De oude uit mijn iMac...), Philips brander (zodra m'n budget toelaat, wil ik een Aopen 52x cd-rom speler aanschaffen en een Aopen 52x brander), Intel 10/100+ Mang. netwerkkaart, XFX GeForce 4 MX440 AGP 8x videokaart, onboard sound. Nu draai ik nog onder XP Home en daarnaast RedHat Linux 8.0.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 17:12

BeaM-R

Powerrrrr

je geeft zelf het antwoord al...

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

1800+ is geen 1800mhz maar iets meer als een 1500mhz.

Als de site zegt dat er maar max. Athlon 1400mhz op kan is dat zo. Maar kijk bij de bios-updates op de site van je mobo, staat bij elk bios-update tot hoever dat je mobo een proc ondersteunt.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 14:07

makje

Professioneel prutser

Hij kan maximaal een Athlon aan met een FSB van 100Mhz. Volgens de MSI site is er namelijk nooit een BIOS uitgebracht die hogere procs ondersteund.
Alleen zijn Turbo broertjes hebben ondersteuning gekregen voor Athlon XP's en een FSB van 133Mhz.

9800x3d

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 19:59

Paulus0013

pom pom

oeps fout antwoord

[ Voor 90% gewijzigd door Paulus0013 op 18-07-2003 20:03 ]

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ik heb dit moederbord ook gehad. Hij kan alleen met processoren werken die op 100 Mhz FSB werken. Het snelste wat je dus kunt draaien is een AMD Athlon 1400 of een AMD Duron 1300 Mhz.

• kvaruni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 21:49
Nja, het is mss niet de meest 'juiste' manier, maar dat bordje draait wel degelijk die Athlon XP CPUs. Zit er wel een klein probleempje, en dat is die FSB van 133Mhz. Dat haal je dus nooit. Dit bordje was echt nooit bedoeld voor zware OCs, en je mag er dus op rekenen dat je die FSB in de buurt van de 100Mhz zal moeten houden. Komt er dus op neer dat een Athlon XP 1800+ (1533Mhz) aan zo'n 1150Mhz zal werken.

Wat ik echter niet durf zeggen, is of dat bordje die nieuwe 0.13µm speelgoedjes draait. Maar ik vind dat je het voor de prijs toch niet kan laten. Koop je een Athlon XP 2400+, die zal aan 1.5Ghz werken op je PC (dus ongeveer gelijk aan de 1800+), en mocht het toch niet werken moet je dan nieuw mobo kopen, iets wat je voor deze upgrade anders zowieso moest doen... en nu kan je nog wat afwachten als je mss wat krap budget hebt en kan je eerst kijken of deze 'goedkopere' oplossing werkt.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
misschien een pin mod doen op je cpu, de nieuwere cpus (tbreds) zullen wel werken, als de oudere ook werken doen die het ook wel, maar je zal een volt mod moeten vinden voor de lagere vcore, en je moet de high multipliers open zetten, dan kan je makkelijk een 22x100 setting nemen, ik heb een msi k7t266apro2ru bord, en die ondersteunt officieel ook geen tbreds! ivm de lagere vcore van die dingen, maar ik vond een volt mod die de vcore verlaagde, nou hoefde ik alleen de mp van bij mij dan een barton zo zetten dat ik met een 133mhz bus gewoon de juiste snelheid haalt, dus dat werd 16x133, en me barton word herkend als een xp2600 :)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 14:07

makje

Professioneel prutser

Mister_X schreef op 19 July 2003 @ 00:27:
misschien een pin mod doen op je cpu, de nieuwere cpus (tbreds) zullen wel werken, als de oudere ook werken doen die het ook wel, maar je zal een volt mod moeten vinden voor de lagere vcore, en je moet de high multipliers open zetten, dan kan je makkelijk een 22x100 setting nemen, ik heb een msi k7t266apro2ru bord, en die ondersteunt officieel ook geen tbreds! ivm de lagere vcore van die dingen, maar ik vond een volt mod die de vcore verlaagde, nou hoefde ik alleen de mp van bij mij dan een barton zo zetten dat ik met een 133mhz bus gewoon de juiste snelheid haalt, dus dat werd 16x133, en me barton word herkend als een xp2600 :)
Anders let je even op: Zijn moederbord kan geen enkele AMD XP processor aan, geen Palomino, geen Thoroughbredded-A of -B en geen Barton. Een FSB van 133Mhz kan hij ook niet aan.

Jouw MSI k7t266a pro2ru is helemaal niet te vergelijken met zijn moederbord, vooral omdat de jouwe veel nieuwer is.

Natuurlijk kan de TS proberen er een XP 2400+ ofzo in te stoppen en kijken óf het werkt en zo ja op welke snelheid. Alleen lijkt me dat jammer van het geld van zo'n processor als je er minder voor krijgt dan waarvoor je betaald. Kan hij beter er ook een nieuw moederbord bijnemen voor 50 euro (voor de geinteresseerden, de ECS L7S7A2)

9800x3d

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

Check : http://www.msi.com.tw/pro...20&NAME=MS-6330%20Ver1.0C

Oftwel, nej dit is niet mogelijk B)

[ Voor 11% gewijzigd door mrb op 19-07-2003 03:51 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ff offtopic over de aanschaf van die a-open drives: ik zou het niet doen. veel slechte ervaringen mee en ik ben niet de enige denk ik. veel dooie cd-rom drives, slecht brandende en dooie branders. in dezelfde prijsklasse heb je een mooi LG cd-rom drive, die zijn imo veel beter. in dezelfde prijsklasse heb je ook een LG of Lite-on brander. zie het als een goedbedoelde tip, ik word iig onderhand gek van die a-open drives die ik terugkrijg.

Verwijderd

Ik heb dit bord ook en er zit een AMD palomino 1600+ op (als ik hem ocde gaf hij ook 1700+ aan) Dus hij kan wel degelijk palomino's aan.
Op het moederbord zit een jumper, als je hem er op laat zitten dan draai je op 100fsb en als je hem er af haalde had je een fsb van 133. (check je moederbord boekje voor details)

Maar of hij thoroughbeds aan kan..dat weet ik niet, het is te proberen natuurlijk :)
En moederbordjes zijn tegewoordig ook niet zo duur meer.

succes ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 05:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:)

Vriendelijk bedoeld, maar oude topics omhoogkicken is niet nodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.