Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via internet een Olympus 4000Zoom (Eu 469,-) gekocht. Bij een andere winkel had ik een 128MB xD-card (Eu 78,-) besteld. Toen ik deze zojuist uitpakte, was-ie veel kleiner dan de 16MB-SmartMedia kaart die standaard in de camera zit. Nog niet bewust van het feit dat het om twee verschillende types ging, heb ik toch maar de xD in de camera gedouwd. Die gaf toen aan dat er geen kaart aanwezig was.
Maar nu krijg ik de xD er niet meer uit. Deze kaart is qua oppervlak veel kleiner dan de SmartMedia, maar wel iets dikker. Met een naald krijg ik hem net niet voorbij de toegangsgleuf.

De vraag is: "met welk voorwerp krijg ik de kaart wel eruit?"

Foute antwoorden zijn alvast:
-naald
-paperclip
-pincet
-ik snap het niet helemaal, maak er eens een foto van!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-02 11:53

Japser

Jeej!

-ik snap het niet helemaal, maak er eens een foto van!

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:48
-paperclip

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13

TGEN

Hmmmx_

Uhm, dat is wel heer erg stom, nofi... maar ik hoop dat dit een goeie les voor je is. Pak een kleine maat electronicatang, daar kan je em misschien wel mee uitkrijgen. Hoe haal je t in je hoofd om een kaart in een slot te stoppen waar je van tevoren al van weet dat ie er niet in past (je was er immers al achter dat SmartMedia niet dezelfde letters heeft als xD! Slimme jongen!)!!

zucht...

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 11:48

PanMan

Spun!

Jah! Koppel hem aan je PC, en bedenk een goede constructie dat je met spiegels toch een foto van het geheel kan maken :)

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 06:57
Dan ben je toch wel helemaal techniek gestoord ... www.beginnersweb.nl misschien een betere site dan www.tweakers.net ...

Even serieus ... Je had zelf toch wel kunnen bedenken dat dat niet gaat passen ? En als je dat niet had kunnen bedenken had dan van te voren even wat rond gezocht (google bijvoorbeeld) wat nu SmartMedia en wat nu xD voorsteld. Dat had je een hoop problemen gescheeld.

Maar wat ik begrijp is dat de card nu helemaal in je camera zit ?

-

Verwijderd

Past er nog een paperclip aan de zijkanten langs? Buig er anders 1 in een U vorm en buig de uiteinde van de U om in een klein hoekje (kleine L vorm)... Haak aan iedere kant het hoekje achter de kaart, druk de u vorm iets samen en trek hem eruit.
Maar er zal wel iets in de weg zitten waardoor dit niet lukt anders had je het zelf wel bedacht. Toch?

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13

TGEN

Hmmmx_

Je kan ook een soldeerboutpakken. berg soldeer, en dan een stokje eraan vastsolderen en em er dan uittrekken.

disclaimer: dat was niet serieus bedoeld

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

Lopen kloten met paperclips en dergelijke zou de ingewanden van de camera kunnen vernielen... Je kan 'm beter even door een gecertificeerd service bedrijf laten openmaken om het kaartje er uit te halen...

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
met zijn skils wel ja :(

MT v3 | EMS 147, VNS 117, BMS 112 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA

Verwijderd

Ik hoop toch echt dat dit een grapje is...
Misschien moet je gewoon heeeeel hard blazen, zodat hij eruit komt vallen! :>

Verwijderd

Topicstarter
Stomme actie idd. Techniekgestoord ben ik niet, anders had ik VWO Natuur & Techniek (hoogste punt voor IT :) ) niet kunnen afronden (OK, eerlijk is eerlijk: praktijk is nooit mijn sterkste kant geweest).

Ik ga vannacht op vakantie naar Zwitserland. Voor tijdens de wandeltochten daar was ik van plan om eens (panorama)foto's te schieten. Een vooraanstaande rede voor de aankoop van deze camera.

Zowel de camera als het geheugen (bij verschillende winkels gekocht) kwamen te laat aan. De camera gisteren en het geheugen vandaag pas. Op het bedrijf waar ik vakantiewerk doe, hebben ze laatst de Olympus 750UltraZoom gekocht. Daar moest wel xD in; dat had ik destijds opgepikt. Er geen rekening me houdende dat Olympus (minimaal :? ) twee types geheugenkaarten utiliseert, heb ik diezelfde xD besteld.

Toen ik de xD had uitgepakt en mijn 16MB SmartMedia uit de camera haalde, zag ik dat ze niet dezelfde (fysieke, duh) grootte hadden. Daar over nadenkende en ergerend, was ik in staat om zo'n domme actie te plegen.

- Ik heb nog nooit zoveel geld uitgegeven aan iets;
- ik heb me nog nooit zo geergerd (ik ken vanaf nu de grens van waar ik door van kan draaien)
- ik heb nog nooit eerder bij zoiets belangrijks de regel 'eerst denken, dan doen' niet gehanteerd;
- ik heb nog nooit zoveel gezucht;
- verwijt, verwijt...verwijt.

Ik denk dat ik toch maar zonder digitale camera op vakantie ga en over twee weken hem opstuur naar de Olympus-dealer.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, kan gebeuren hoor, maar als je het er met een pincet of paperclip niet uit krijgt, vrees ik dat hij echt goed vast zit en je hoogstens de camera nog uit elkaar kunt halen. Ik heb geen idee hoever hij erin zit en ook omschrijvingen als "hij zit er 3mm in" zeggen niks, misschien dat je met de camera van je werk een foto kunt maken, liefst een hele serie, zodat we je nog kunnen helpen hoe hem eruit te halen.

Doe dat eerst maar, voor je je cam uit elkaar gaat schroeven. Ik kan me, in tegenstelling tot de rest in dit draadje, goed voorstellen dat je door de geheugensoorten (bomen) het bos niet meer ziet :) Wat is er tegenwoordig: Compact Flash, Smart Media, xD, SecudeDigital, MemoryStick, MultiMediaCard, MicroDrive... Vind je het gek dat iemand die met digitaal begint de weg kwijt raakt? Ik niet.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je begrip. Of zal ik het mensenkennis/inbeeldingsvermogen noemen? >:)

Ik ben tussendoor naar de Mediamarkt geweest. Ondanks dat ik de stuff daar niet heb gekocht, wilde ze me wel behandelen. Ze gaven echter aan dat ze niet konden garanderen :) dat als zij eraan zouden gaan liggen kloten, de garantie :*) gegarandeerd :D zou blijven.

Misschien dat ik het eens met een paperclip en stukje garen probeer.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik vind het niet eens zo vreemd, Olympus heeft namelijk camera's die zowel CF, SM en xD kaartjes kunnen gebruiken, daarbij steek je de SM en xD in dezelfe gleuf.

[ Voor 3% gewijzigd door Johnny op 18-07-2003 23:58 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1