Hoi
Omdat in mijn (kleine) kamertje de audio apparatuur zich opstapelt, leek het mij wel handig om eens een "dedicated" kast hiervoor te maken.
De apparaten die erin moeten heb ik allemaal al. Maar ik wil graag weten of er nog dingen zijn waar ik speciaal rekening mee moet houden, of waar ik echt op moet letten.
Er zijn wel een paar eisen die het meubel moet hebben. Ik moet makkelijk een apparaat eruit kunnen pakken (om mee te nemen bijv.), en hij mag maar één apparaat breed zijn.
Smal en hoog moet het dus worden (er blijft niks anders over vanwege de ruimte).
Ik heb mijn zooi eens opgemeten, en het volgende moet er op z'n minst allemaal in komen:
Versterker en cassettedeck

De versterker heeft de volgende afmetingen (LxBxH)
33 x 34,5 x 15 cm (incl. pootjes)
De warmte wordt afgevoerd aan de bovenkant.
Het cassettedeck heeft de volgende afmetingen (LxBxH)
24 x 42 x 12,5 cm (incl. pootjes)
Warmte is er niet echt
CD-speler en videorecorder

De CD-speler heeft de volgende afmetingen (LxBxH)
25 x 43 x 11 cm (incl. pootjes)
Warmte is er niet echt
De videorecorder heeft de volgende afmetingen (LxBxH)
24 x 44 x 8,5 cm (incl. pootjes)
De warmte wordt afgevoerd aan de achter/bovenkant.
Draaitafel (heb ik geen plaatje van)
Heeft de volgende afmetingen (LxBxH)
34 x 44 x 15 cm (incl. pootjes)
Bandrecorder 1

Bandrecorder 1 heeft de volgende afmetingen (LxBxH)
17,5 x 43 x 43 cm (incl. pootjes, zonder spoelen)
Maar als de spoelen erop zitten, steken die een stuk uit aan de voorkant; in dat geval
17,5 x 53 x 50 cm (incl. pootjes, met spoelen)
Bandrecorder 2

Bandrecorder 2 heeft de volgende afmetingen (LxBxH)
19 x 38 x 39 cm (incl. pootjes)
Alle afmetingen zijn ruw genomen (had geen zin om elk apparaat van z'n plek te sjouwen
)
Waar ik rekening mee moet houden:
- De deksel van de draaitafel scherniert aan de achterkant, heeft dus achter ruimte nodig en aan de bovenkant (om 'em open te doen).
- De versterker heeft een aardige hoeveelheid snoertjes achterin, die een paar cm uitsteken.
- Warmte
Dit alles moet dus in een meubel komen, het liefst zelfs in één meubel .... maar dat gaat volgens mij niet passen, omdat het dan te hoog wordt, en misschien niet stevig.
Eventueel kan ik dan 1 bandrecorder eruit laten, of de draaitafel. Die komt er dan namelijk naast staan.
Vanwege de ruimte kan ik geen laag meubel maken waarbij apparaten naast elkaar kunnen staan.
Ik zat zelf te denken aan 1 plank per apparaat, dus niet stapelen.
De CD speler en de cassettedeck gebruik ik het minst, dus die mogen onderop.
De bandrecorders mogen niet helemaal onderaan want dat is te stoffig (vloer) en ik moet er makkelijk bij kunnen.
De draaitafel moet op "bedieningshoogte" mits deze er nog in past.
Een aantal dingen waar ik nog niet uit ben:
- Een deurtje ervoor, helpt dat tegen het stof? Of is dit lastig buiten te houden?
- Welk materiaal gebruiken?
- Achterkant, open of dicht met een aantal gaten voor snoeren?
Ik wil graag weten wie er al eens zelf een meubel gemaakt heeft voor zijn/haar spullen, en waar je tegenaan bent gelopen.
Wat is wel handig, en wat is juist helemaal niet handig.
Ideeën en tips!
Omdat in mijn (kleine) kamertje de audio apparatuur zich opstapelt, leek het mij wel handig om eens een "dedicated" kast hiervoor te maken.
De apparaten die erin moeten heb ik allemaal al. Maar ik wil graag weten of er nog dingen zijn waar ik speciaal rekening mee moet houden, of waar ik echt op moet letten.
Er zijn wel een paar eisen die het meubel moet hebben. Ik moet makkelijk een apparaat eruit kunnen pakken (om mee te nemen bijv.), en hij mag maar één apparaat breed zijn.
Smal en hoog moet het dus worden (er blijft niks anders over vanwege de ruimte).
Ik heb mijn zooi eens opgemeten, en het volgende moet er op z'n minst allemaal in komen:
Versterker en cassettedeck

De versterker heeft de volgende afmetingen (LxBxH)
33 x 34,5 x 15 cm (incl. pootjes)
De warmte wordt afgevoerd aan de bovenkant.
Het cassettedeck heeft de volgende afmetingen (LxBxH)
24 x 42 x 12,5 cm (incl. pootjes)
Warmte is er niet echt
CD-speler en videorecorder

De CD-speler heeft de volgende afmetingen (LxBxH)
25 x 43 x 11 cm (incl. pootjes)
Warmte is er niet echt
De videorecorder heeft de volgende afmetingen (LxBxH)
24 x 44 x 8,5 cm (incl. pootjes)
De warmte wordt afgevoerd aan de achter/bovenkant.
Draaitafel (heb ik geen plaatje van)
Heeft de volgende afmetingen (LxBxH)
34 x 44 x 15 cm (incl. pootjes)
Bandrecorder 1

Bandrecorder 1 heeft de volgende afmetingen (LxBxH)
17,5 x 43 x 43 cm (incl. pootjes, zonder spoelen)
Maar als de spoelen erop zitten, steken die een stuk uit aan de voorkant; in dat geval
17,5 x 53 x 50 cm (incl. pootjes, met spoelen)
Bandrecorder 2

Bandrecorder 2 heeft de volgende afmetingen (LxBxH)
19 x 38 x 39 cm (incl. pootjes)
Alle afmetingen zijn ruw genomen (had geen zin om elk apparaat van z'n plek te sjouwen
Waar ik rekening mee moet houden:
- De deksel van de draaitafel scherniert aan de achterkant, heeft dus achter ruimte nodig en aan de bovenkant (om 'em open te doen).
- De versterker heeft een aardige hoeveelheid snoertjes achterin, die een paar cm uitsteken.
- Warmte
Dit alles moet dus in een meubel komen, het liefst zelfs in één meubel .... maar dat gaat volgens mij niet passen, omdat het dan te hoog wordt, en misschien niet stevig.
Eventueel kan ik dan 1 bandrecorder eruit laten, of de draaitafel. Die komt er dan namelijk naast staan.
Vanwege de ruimte kan ik geen laag meubel maken waarbij apparaten naast elkaar kunnen staan.
Ik zat zelf te denken aan 1 plank per apparaat, dus niet stapelen.
De CD speler en de cassettedeck gebruik ik het minst, dus die mogen onderop.
De bandrecorders mogen niet helemaal onderaan want dat is te stoffig (vloer) en ik moet er makkelijk bij kunnen.
De draaitafel moet op "bedieningshoogte" mits deze er nog in past.
Een aantal dingen waar ik nog niet uit ben:
- Een deurtje ervoor, helpt dat tegen het stof? Of is dit lastig buiten te houden?
- Welk materiaal gebruiken?
- Achterkant, open of dicht met een aantal gaten voor snoeren?
Ik wil graag weten wie er al eens zelf een meubel gemaakt heeft voor zijn/haar spullen, en waar je tegenaan bent gelopen.
Wat is wel handig, en wat is juist helemaal niet handig.
Ideeën en tips!
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.