Toon posts:

proc schoonmaken??

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijk een brak asus p4c800 mobo te hebben en dat kan ik omruilen.

Nu moet ik echter natuurlijk de koeler van de proc halen en er strx weer opzetten.

Moet ik eerst de koelpasta verwijderen? Met welk spul kan dat het beste?

Moet ik nog ergens op letten met het verwijderen van de koeler (zit ie vast oid)?

Verwijderd

gewoon keukenrol en wasbezine , werkt goed hier :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[search=hoe processor schoon maken]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:11
no offence, maar over het schoonmaken van je proc. valt genoeg info te vinden op dit forum, ik heb er iig genoeg over gepost :)
Je cpu koeler zit waarschijnlijk met een clip vast. Als je dit voor het eerst in je leven gaat doen, raad ik je aan om het hele moederbord te demonteren, dan kun je er beter bij en zie je beter wat je doet. Als je de koeler hebt gedemonteerd, kun je je proc. schoonmaken met wasbenzine (gaat het snelst denk ik). Er zijn mensen die zeggen dat wasbenzine een vettig laagje achterlaten en het nog met spiritus afnemen, doe ik zelf nooit. Tip: leen voor het opnieuw monteren van je CPU op je nieuwe moederbord wat goede koelpasta van een vriend (bijv. Arctic Silver), maak de heatsink van je koeler ook even schoon voor het monteren.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Kijk eens in de search, is toch al vaak voorbij gekomen :)

Koelpasta verwijderen en bij nieuwe bevestiging opnieuw aanbrengen is idd aan te raden.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.