Ben mezelf inmiddels al meer dan 6 maanden aan het orienteren op het DSLR gebied - en zoals vele anderen ben ik van plan een Canon 10D te gaan kopen. Ik denk dat m'n previous-experience verhaal ongeveer hetzelfde is als dat van Floris (die ik overigens steeds vaker op DPReview's Canon SLR Talk forum zie posten; nice touch - daar hang ik inmiddels ook al eeuwen alles te lezen

) - ik heb ongeveer 1.5 jaar een S40, en hoewel ik er erg tevreden over ben (geweest), snak ik steeds vaker naar meer wide-angle & telephoto opties.
Op het ogenblik is m'n wishlist (met de huidige prijzen hier in Beijing):
- Canon 10D EUR 1.385,25
- Canon EF 70-200/2.8L IS EUR 1.379,91
- Canon EF 17-40/4L EUR 586,10
- Canon EF50/1.4U EUR 285,60
En natuurlijk extra batterij, 1GB snel Flash & waarschijnlijk de battery-grip. Zit ook nog te twijfelen of de 17-40 wel wijd genoeg is - anders is een Sigma Fisheye misschien een goede optie (erg mooie resultaten gezien op dpreview.com).
De prijzen in Hong Kong zijn nog lager, maar het scheelt niet genoeg om te riskeren dat er hier in Mainland geen garantie op gegeven zal worden.
Het liefst zou ik overigens wachten op de opvolger van de 1D (vooral na de announcement van de relatief redelijk geprijsde Nikon D2H) - maar ik denk dat de 10D een goed "instap"-DSLR model is.
Wat vinden jullie van de initiele lijst? Hebben jullie nog verdere tips/opmerkingen?