Canon EOS 10D oude release??

Pagina: 1
Acties:

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Weet iemand iets over een oudere release van de 10D?
Er zal bij die release iets mis zijn met de autofocus. Ik heb namenlijk een 10D voor weinig gezien, maar is oude release. En zou je dat eventueel kunnen upgraden?

Verwijderd

Laat je niet gek maken hoor... Er zijn 10D's met een AF probleem maar de meeste hebben nergens last van. Ook kan je het niet zien aan het eerste nummer van de s/n oid.

Ik heb zelf nr 5 en die is prima in orde

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:02

8-Track

Ik heb een nr 1 en die is ook prima... Laat je inderdaad niet gek maken.

• STN
Als het niet uitmaakt heb ik een mooie aanbieding:P

check:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Canon EOS 10D, compleet nieuw in doos met alle toebehoren, voor de absolute bodemprijs van Euro 1499,00 (!)

Dit is een body met een serienummer beginnend met een cijfer lager dan 5. Op diverse forums zijn berichten verschenen over problemen met de auto-focus van deze oudere series.

Op dit moment wordt release 6 uitgeleverd waarin Canon de problematiek met front focus problemen opgelost zou hebben.

U kunt bij aanschaf van deze camera Euro 250,00 besparen t.o.v. een release 6 body, die wij leveren voor Euro 1749,00.

Wij kunnen (uitsluitend op bestelling, levertijd ongeveer 10 dagen), nog een beperkt aantal van deze camera's met "oude" release leveren.
Let op! Volledige Canon reparatiegarantie, maar geen omruilgarantie.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat denken jullie?
Ik heb een mail gedaan naar het bedrijf en ze zeggen dat ze ze importeren uit oost europeese landen.

doen? of niet?

Ik ben al half jaar opzoek naar een 10d voor dat geld. Was aan het wachten tot ie iets goedkoper werd.

• 8-Track

8-Track

Sja... Als je Europese garantie hebt, en het blijkt dat je focus problemen hebt, stuur je hem naar Canon Nederland. Zo simpel lijkt het. Ik heb geen idee of deze Marktplaats verkoper te vertrouwen is, ze hebben erg veel aanbiedingen, dat wel...

• STN
Je kent de verkoper dus wel? De mail was ondertekend met Crown International. Maar ik kan er niks over vinden. Heeft iemand al eerder iets bij hem gekocht?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:03
STN schreef op 18 July 2003 @ 19:43:
Je kent de verkoper dus wel? De mail was ondertekend met Crown International. Maar ik kan er niks over vinden. Heeft iemand al eerder iets bij hem gekocht?
Leescht: Phreak in "Canon D30 2de hands" :)
In dat topic staat ook info over de zogenaamde focusproblemen.
Misschien daar verder gaan?

• Mooody
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

STN schreef op 18 July 2003 @ 19:43:
is wel te vertrouwen...het gaat om een winkel in Amersfoort...ff googlen

ik zat zelf ook te denken aan een d-slr, maar ik wacht nog ff tot een camera+ goede allround lens (28-200 f3.0 oid zou ideaal zijn :)) voor 2000 euro te koop is...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• STN
nice!!!!!!!!!!!!!!

Ik ga denk morgen ff langs bij Crown.
Topic mag dicht.

• 8-Track

8-Track

Aha, de Marktplaatsverkoper uit Amersfoort is Crown. 8)7

nou dat heldert ook weer een hoop op. :)

• miekol
  • Laatst online: 31-01 22:49

miekol

erm

STN schreef op 18 July 2003 @ 20:04:
nice!!!!!!!!!!!!!!

Ik ga denk morgen ff langs bij Crown.
Topic mag dicht.
Hij heb ze dus niet op voorraad he, zie advertentie op marktplaats...

• STN
Ik ze gebeld kan hm over iets minder als 10 dagen komen halen. :P

• miekol

miekol

erm

Heb net mijn EOS 10D 'oude release' bij Crown opgehaald. Kan helaas (voor jullie, gelukkig voor mij) niet zeggen of deze oude releases last hebben van front/back focus. Want ik heb namelijk een nieuwe release gehad voor het geld van een oude! :)

Het zit zo: Dealers in het oostblok kunnen hun oude release camera's naar Crown sturen en dan kan krijgen ze nieuwe terug (tegen een vergoeding). Alleen was deze teruggestuurde camera eentje uit de nieuwe serie! Dus met firmware 1.01 pre installed etc! Dus had ik mooi mazzel :)

• STN
Netjes!!!!
En bevalt ie? Wat voor een lens(lenzen) en of andere assecoires heb je erbij gekocht?

• miekol

miekol

erm

Ik heb me D60 ingeruild (kreeg er 1100 voor, moest dus 400 bij betalen). En ik heb zelf al een aardige glasbak (17-35 2.8L, 28-70 2.8L en 80-200 2.8L) dus verder niks gekocht.

Grip van me D60 heb ik wel gehouden dus ben helemaal blij nu :) Eindelijk AF in het donker + betere ISO performance!

Verwijderd

cool, wat voor accesoires heb je?
Gebruik je originele Canonlenzen of ander merk?
Heb net een D10 gekocht en gebruik hem met een Sigma Apo 2.8 28/105
Waaaaaannziiinnniiggg beeld. :9~
sorry net te laat gepost, toplensjes heb je in ieder geval
post eens wat plaatjes

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 20:54 ]

• miekol

miekol

erm

Al me lenzen zijn idd Canon lenzen. Qua accesoires alleen de grip en 1,5gb aan CF :) (oh ja en Metz 54 MZ 3 flitser maar die is ff terug naar de winkel, die was ermee opgehouden).

Verwijderd

heb ook de batterygrip besteld maar op dit moment niet leverbaar.2 512 mb ultrakaartjes , met een 1 GB microdrive was m'n Olympus E20P zo leeg ondanks de accupack

Verwijderd

wie is Crown,ik koop nu rechtstreeks bij Canon maar heb ook op DPreview niks gelezen over Oostblokcamera's.??

• miekol

miekol

erm

Crown is een handelaar actief op www.marktplaats.nl

Hij doet dus ook export naar oostblok landen. En die dealers daar konden nu hun oude 10D's terug sturen voor een nieuwe. En die oude verkocht hij hier dan weer voor 1499. Alleen in mijn geval stuurde die sukkels in het oosten dus een NIEUWE terug ipv een oude!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:56

-Stef-

Slainthe!

Wat ik niet begrijp is dat men zegt dat het focusprobleem met een firmwareupdate verholpen zou zijn. Da's gewoonweg niet waar. Iedereen kan die update downloaden maar ook met FW 1.01 bestaat het probleem. Het is dus een hardwareaanpassing.

Ik vraag mij trouwens af wat die "Oostbloklanden" zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door -Stef- op 24-07-2003 22:04 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:50

Floor-is

5.2

Polen, Tsjechie etc denk ik :)

Ik heb mijn camera ook bij Crown gescoord, inclusief wat glas, een CF en een batterij. Erg tevreden!

Onwijs lekkere camera ook trouwens, alleen wel erg zwaar met 28-135mm IS USM+ SpeedLight 420EX.

Bericht hierboven

• miekol

miekol

erm

Floris schreef op 24 July 2003 @ 22:13:
Polen, Tsjechie etc denk ik :)

Ik heb mijn camera ook bij Crown gescoord, inclusief wat glas, een CF en een batterij. Erg tevreden!

Onwijs lekkere camera ook trouwens, alleen wel erg zwaar met 28-135mm IS USM+ SpeedLight 420EX.
Mietje :P. 10D + grip + 80-200 2.8L + Metz 54 MZ 3 dat weegt pas wat :)

• Floor-is

Floor-is

5.2

miekol schreef op 24 July 2003 @ 22:30:
[...]
Mietje :P. 10D + grip + 80-200 2.8L + Metz 54 MZ 3 dat weegt pas wat :)
Ik kom van een S45, heb geen 80-200/2.8, geen grip en die Metz heb ik ook al niet :P

Dus in vergelijking met de S45 is dit echt een joekel van een apparaat en hij is dan ook loodzwaar in vergelijking met... blahblah blah je begrijpt het wel. :)

Ik heb overigens een 6x, dus over oudere types kan ik niet meepraten, heb wel flink het idee dat het allemaal wel meevalt. (Zelf had ik niet het geduld om 10 dagen te wachten :P)

Bericht hierboven

• mrknowitall
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Floris schreef op 25 July 2003 @ 09:08:
[...]
Ik heb overigens een 6x, dus over oudere types kan ik niet meepraten, heb wel flink het idee dat het allemaal wel meevalt. (Zelf had ik niet het geduld om 10 dagen te wachten :P)
Waar moet die 6 eigenlijk staan. Onderop mijn 10D staat Canon 6xxxxx op de type plaat voor gedrukt en 05xxxxxxxx als serienummer ingeslagen op die zelfde plaat. Heb ik nou een release 5 of 6 ? 3 & 4 zouden voor zover ik weet front/back focus problemen kunnen hebben.

One of the animals has left its cage today.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

offtopic:
ik wil de 10D ;(

nog eerst laptopje kopen en vervolgens 2500 euro sparen voor de 10D..
nogal offtopic maja :P

hopelijk is ie begin 2004 alweer iets goedkoper..

[ Voor 4% gewijzigd door Ra5a op 25-07-2003 10:57 ]

Imperfectionist.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Volgens mij moet je het zien aan het serieummer :)

Ra5a: Je gaat er geen spijt van krijgen!!!1

Bericht hierboven

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Serienumnmer? Wat zegt dat nou eenmaal? Gewoon zelf ondervinden of je 10D een focusprobleem heeft natuurlijk.

• Floor-is

Floor-is

5.2

-Stef- schreef op 25 July 2003 @ 15:13:
Serienumnmer? Wat zegt dat nou eenmaal? Gewoon zelf ondervinden of je 10D een focusprobleem heeft natuurlijk.
Dat heb ik ook al een paar keer gezegd ;)
Volgens mij is het hele front/backfocus verhaal nogal overdreven.

Bericht hierboven

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Weet iemand hoe lang het duurt om de BP511 accus met de bijgeleverde lader (CD-5L) op te laden?

Oh, gevonden op Steves-digicams: Recharging time Approx. 90 minutes with CB-5L charger.

Vreemd, want waarom noemen ze de CA-PS400 voor de BP511 dan snellader terwijl deze er ook 90 minuten over doet.

[ Voor 53% gewijzigd door -Stef- op 26-07-2003 13:06 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een uur tot anderhalf uur, ligt er een beetje aan hoever je hem leeg hebt gewerkt, maar 90 minuten is voor zover ik weet het absolute maximum wat hij er ooit over zou kunnen gaan doen ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Nog iets over een accessoire: volstaat PS Elements voor het dagelijkse postprocessing gebruik voor je 10D foto's? Ik heb namelijk geen PS en deze Elementsversie wordt meegeleverd. Is dit gewoon een uitgeklede versie van PS?

En over het postprocessing, welke acties gebruiken de 10D bezitters hier het meest? Is dat de standaard PS USM of gebruikt men hier ook acties van bv FredMiranda (zoals ISORpro en IntelliSharpen)?

[ Voor 32% gewijzigd door -Stef- op 26-07-2003 13:15 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik gebruik geen acties van FredMiranda, alleen wat witbalans finetuning, sharpening en dan houdt het wel op. Owja, en resizen/croppen natuurlijk, mocht dat nodig zijn :)

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Grrrrrene schreef op 26 July 2003 @ 13:27:
Ik gebruik geen acties van FredMiranda, alleen wat witbalans finetuning, sharpening en dan houdt het wel op. Owja, en resizen/croppen natuurlijk, mocht dat nodig zijn :)
Had jij trouwens niet een Ridata kaartje gekocht bij powerinnumbers? Ik heb er zojuist eentje besteld daar (Ridata 1 GB 52x CF). Hoe lang duurt het voordat deze op je mat ligt?

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb zelf een aantal actions gemaakt voor photoshop, uiteraard niet zoals die van FredMiranda zijn, maar vooralsnog doen ze het hardstikke goed.

WhiteBalancing is wel een klein probleem overigens, dus daar moet ik nog eens wat meer over lezen. :)

Bericht hierboven

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Floris schreef op 26 July 2003 @ 16:29:
Ik heb zelf een aantal actions gemaakt voor photoshop, uiteraard niet zoals die van FredMiranda zijn, maar vooralsnog doen ze het hardstikke goed.

WhiteBalancing is wel een klein probleem overigens, dus daar moet ik nog eens wat meer over lezen. :)
Same here. Heb vanmiddag een 10D+accessoires besteld dus dit is ook kost voor mij.

• miekol

miekol

erm

De enige action die ik gebruik is me eigen resize action, om fotos naar web formaat te resizen in me eigen border.

Verder doe ik alles in adobe camera raw. En soms nog een beetje levels.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

-Stef- schreef op 26 July 2003 @ 14:36:
[...]

Had jij trouwens niet een Ridata kaartje gekocht bij powerinnumbers? Ik heb er zojuist eentje besteld daar (Ridata 1 GB 52x CF). Hoe lang duurt het voordat deze op je mat ligt?
Ik zal maar even ter informatie voor de overigen hier een antwoord op mijn eigen vraag geven: zaterdag besteld via de website, woensdagmiddag aan de deur. Dat is nou wat ik noem snel (aangezien het hier Melbourne-Utrecht betreft). Nou was ik niet thuis dus even een afspraak voor morgen gemaakt. Komt goed uit want morgen wordt ook de 10D (met toebehoren) gebracht. Ik ga een leuk weekend tegemoet. :)

Verwijderd

Ben mezelf inmiddels al meer dan 6 maanden aan het orienteren op het DSLR gebied - en zoals vele anderen ben ik van plan een Canon 10D te gaan kopen. Ik denk dat m'n previous-experience verhaal ongeveer hetzelfde is als dat van Floris (die ik overigens steeds vaker op DPReview's Canon SLR Talk forum zie posten; nice touch - daar hang ik inmiddels ook al eeuwen alles te lezen :) ) - ik heb ongeveer 1.5 jaar een S40, en hoewel ik er erg tevreden over ben (geweest), snak ik steeds vaker naar meer wide-angle & telephoto opties.

Op het ogenblik is m'n wishlist (met de huidige prijzen hier in Beijing):

- Canon 10D EUR 1.385,25
- Canon EF 70-200/2.8L IS EUR 1.379,91
- Canon EF 17-40/4L EUR 586,10
- Canon EF50/1.4U EUR 285,60

En natuurlijk extra batterij, 1GB snel Flash & waarschijnlijk de battery-grip. Zit ook nog te twijfelen of de 17-40 wel wijd genoeg is - anders is een Sigma Fisheye misschien een goede optie (erg mooie resultaten gezien op dpreview.com).

De prijzen in Hong Kong zijn nog lager, maar het scheelt niet genoeg om te riskeren dat er hier in Mainland geen garantie op gegeven zal worden.

Het liefst zou ik overigens wachten op de opvolger van de 1D (vooral na de announcement van de relatief redelijk geprijsde Nikon D2H) - maar ik denk dat de 10D een goed "instap"-DSLR model is.

Wat vinden jullie van de initiele lijst? Hebben jullie nog verdere tips/opmerkingen?

• Grrrrrene
  • Niet online
Grappig: je ziet steeds meer mensen die juist dat standaardzoom bereik (40-100mm ongeveer) niet nodig hebben en alleen extreem groothoek en flink tele gebruiken :D

Ik heb zelf voor m'n D30 de volgende lenzen op het oog: Sigma 70-200/2.8 EX APO HSM en Sigma 15-30/3.5-4.5 EX Dat hele bereik er tussenin gebruik ik zelden tot nooit.

Over jouw keuze: Tsja, superlenzen toch? Alleen ben je voor dit rijtje in Nederland het dubbele kwijt, die 70-200/2.8L IS USM kost hier al 2600 euro :X

Verwijderd

Ik heb inderdaad van m'n vrienden in Nederland begrepen dat de prijzen in Europa belachelijk veel hoger liggen dan in de VS & Azie - die 2600 EUR is toch echt te gek om los te lopen - voor die prijs krijg je hier bij wijze van spreken de body er "gratis" bij :)

Ik weet niet of dit de plaats is om het te requesten, maar zou het geen goed idee zijn om een "Groot DSLR"-topic te starten? Er zijn inmiddels geloof ik een stuk of vier (min of meer gerelateerde) threads die af en toe aanwakkeren - misschien is het handig als alles in 1 topic zou zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 12:34 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

gebruik dit topic maar ff...

Ik kan een 10D kopen voor 1250 euro (6 weken oud), maar er zit geen aankoopbon bij.
Op zich maakt het me niet uit waar het ding vandaan komt. Maar weet iemand of ik nog garantie heb zonder aankoopbon? (dus rechtstreeks via Canon). Of is een Canon garantiekaart voldoende??

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik zou dan liever even naar Duitsland rijden, zo veel duurder is een nieuwe niet meer. (€ 1350,- heb je er al eentje :P)

Bericht hierboven

• Mooody

Mooody

elmoody

Floris schreef op 01 november 2003 @ 00:04:
Ik zou dan liever even naar Duitsland rijden, zo veel duurder is een nieuwe niet meer. (€ 1350,- heb je er al eentje :P)
waar is-ie voor 1350? :)

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb vandaag een 10D gekocht met s/n 1030xxxxxx

Is dit een nieuwe versie? Ik twijfel een beetje, omdat hij een 1 heeft als startcijfer, maar er stond wel standaard firmware 2.0.0 op geinstalleerd....

hoe dan ook...ik ben zeker blij dat ik de 10D heb gekocht en niet de 300D...echt een wereld van verschil :)

[ Voor 22% gewijzigd door Mooody op 01-12-2003 19:08 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
[GT] ---> [FF]

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mooooody: Maak je niet druk. ;)

Als er firmware 2.0 op staat is hij in ieder geval uitgeleverd met die nieuwste versie, zeker als hij nog in de doos zat is de kans nogal groot dat hij er nog nooit uit is geweest en je dus een nieuwe hebt gekocht.
Daarnaast: FF/BF zie je pas als je een beetje foto's hebt gemaakt, ik heb er geen last van en de kans is 1/2000 dat jij er wel last van zal hebben, nou fat chance! :P

Bericht hierboven

• Mooody

Mooody

elmoody

Floris schreef op 01 december 2003 @ 20:04:
Mooooody: Maak je niet druk. ;)

Als er firmware 2.0 op staat is hij in ieder geval uitgeleverd met die nieuwste versie, zeker als hij nog in de doos zat is de kans nogal groot dat hij er nog nooit uit is geweest en je dus een nieuwe hebt gekocht.
Daarnaast: FF/BF zie je pas als je een beetje foto's hebt gemaakt, ik heb er geen last van en de kans is 1/2000 dat jij er wel last van zal hebben, nou fat chance! :P
nou...op het 1e gezicht is alles in orde...hij focust snel en accuraat, maar ik ga morgen toch nog even een paar kleine testjes doen, zodat ik zeker kan zijn dat mijn camera goed is...

blijft toch een apparaat van dik 3000 piek he :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 12:30:
Ik heb inderdaad van m'n vrienden in Nederland begrepen dat de prijzen in Europa belachelijk veel hoger liggen dan in de VS & Azie - die 2600 EUR is toch echt te gek om los te lopen - voor die prijs krijg je hier bij wijze van spreken de body er "gratis" bij :)

Ik weet niet of dit de plaats is om het te requesten, maar zou het geen goed idee zijn om een "Groot DSLR"-topic te starten? Er zijn inmiddels geloof ik een stuk of vier (min of meer gerelateerde) threads die af en toe aanwakkeren - misschien is het handig als alles in 1 topic zou zitten.
Hey Tom,

Ik zie dat jij een lens op het oog 'had' die ik zelf ook graag zou hebben. Nu gaat een collega van mij redelijk vaak naar Azie, (China, Beijing, Singapore, Shanghai, Hong Kong etc) en ik heb het er met hem wel eens over gehad of hij voor de prijzen kon kijken. Echter heeft hij het te druk als hij in Azie is om alle shops langs te gaan. Kan jij mij misschien een update geven van de huidige prijzen van de Canon 10D, en de 17/40f4 lens en de 70/200mm lens? Als ik aan hem de prijzen kan doorgeven en waar die precies te koop zijn wil hij die wel voor mij meebrengen, en dat scheelt een hoop (on)kosten!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Euhhh heb je die 10D al?
Ik zie hier op DPZ nog een leuke staan 2e hands voor 1200 euro ;)
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=7394

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 10:08:
[...]

Hey Tom,

Ik zie dat jij een lens op het oog 'had' die ik zelf ook graag zou hebben. Nu gaat een collega van mij redelijk vaak naar Azie, (China, Beijing, Singapore, Shanghai, Hong Kong etc) en ik heb het er met hem wel eens over gehad of hij voor de prijzen kon kijken. Echter heeft hij het te druk als hij in Azie is om alle shops langs te gaan. Kan jij mij misschien een update geven van de huidige prijzen van de Canon 10D, en de 17/40f4 lens en de 70/200mm lens? Als ik aan hem de prijzen kan doorgeven en waar die precies te koop zijn wil hij die wel voor mij meebrengen, en dat scheelt een hoop (on)kosten!
Je weet dat je (uit mijn hoofd) 6,7% invoerheffing over die lenzen moet betalen plus 19% BTW? En dat weet je collega ook ? Voordat hij niets vermoedend ineens een probleem op Schiphol krijgt.

Hou er ook rekening mee dat wanneer je er voor kiest GEEN aangifte te doen (en dus geen belasting betalen) ... dat je later er bij de douane alsnog problemen mee kan krijgen wanneer je niet kan aantonen dat je de camera gewoon in NL/Europa gekocht hebt?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1