[XP Prof] Niet-Administrator-Accounts traag

Pagina: 1
Acties:

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
IMO een erg vreemd probleem...

Ik heb op mijn XP Prof laptop namelijk mijn eigen account en daar wil ik een account voor gasten bij hebben...

Mooi denk je, Gast-account aan en klaar... Maar NEE, mooi niet! :/

Als je probeert in te loggen als Gast duurt het ongeveer een half uur voordat eindelijk al je dingen onderin de Systray opgestart zijn, terwijl die binnen 10 seconden staan onder mijn eigen (Administrator)-account! :X

Okay, Gast-account, misschien is dat buggy... Dus ik maak een ander account met Beperkte rechten.. Doet die het? Nee, ook die doet het niet...

Start langzaam op en vervolgens is de rest ook allemaal traag... :r

Zodra ik de rechten naar Administrator zet van dat account is alles weer goed :?

Iemand ooit van dit probleem gehoord? De search iig niet :(

Waarom heeft XP overigens in zijn gpedit.msc wel Hoofdgebruikers etc, maar kun je zo'n account niet aanmaken? :X

En er zit (nog) geen SP1(a) op... Dat wil somehow namelijk niet installeren :X:

"Setup van Service Pack 1 - fout"
"Setp van Service Pack 1 is geannuleerd"

Terwijl ik nergens op Annuleren klik?!?! :X

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Wel eens een reinstall geprobeerd? want dit klinkt echt niet goed...

Over dat servicepack.. als je een key gebruikt hebt die met FCK begint dan kan je inderdaad SP1 niet installeren. Illigale key die door microsoft vastgelegd is in het servicepack en niet geaccepteerd wordt

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:24

Beaves

Usque ad Finem

possamai schreef op 18 July 2003 @ 16:46:
Wel eens een reinstall geprobeerd? want dit klinkt echt niet goed...

Over dat servicepack.. als je een key gebruikt hebt die met FCK begint dan kan je inderdaad SP1 niet installeren. Illigale key die door microsoft vastgelegd is in het servicepack en niet geaccepteerd wordt
Reinstall moet je pas als laatste doen, Windows is zonder een herinstallatie ook goed aan de praat te krijgen en heeft niet altijd meteen een herinstallatie nodig.

Wat je kan doen is Windows XP laten controleren of alle systeembestanden nog goed zijn, zie deze post over hoe het te doen.

Herinstallatie kan altijd nog.

Over een niet werkende SP1 install, wat possamai schreef is volgens mij niet de oorzaak, als Windows een illegale key tegen komt meld Windows dat ook volgens mij.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als Windows Update een illegale (Lees: FCKGW) serial detecteerd dan wordt er een andere fout aangegeven. Dat moet dus iets anders zijn.

Heb je al wel alle critical updates geïnstalleerd, en ook even RegCleaner gedraaid? Met veel zooi in het register wordt de boel meer vertraagd dan je zou denken.

Wat staat er verder bij de startup-files? Dus niet in je startup map, maar ook in je register bedoel ik. Misschien probeerd hij een programma op te starten wat amper werkt o.i.d.

• Osiris
  • Niet online
Ik probeer die sfc.exe ff-tjes :)

Wat bedoel je met critical updates trouwens Genghis Khan? Ik zeg toch dat SP1 niet geïnstalleerd wil worden? :)

Ik probeer RegCleaner trouwens wel ff, al zie ik niet wat voor nut dat heeft, maarja, you never know hè...

En na mijn weten is de startup-files niet per gebruikers-GROEP afhankelijk, magoed, zal die ook maar ff-tjes checken dan hè...

• Osiris
  • Niet online
Ik heb die sfc.exe gerund en het lijkt erop als hij het nu doet :D

Lijkt me wel een handig FAQ-puntje overigens :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
draai je toevallig met NAV2002 op die pc :? die had nogal wat probjes met de on-access scan met niet admin accounts... (gevolg: trage pc)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1