[XP] Drive letter aan network neighborhood hangen

Pagina: 1
Acties:

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 12:13
Hoi,

Weet iemand of het mogelijk is met evt. 3rd party software om de gehele network neighborhood aan een drive te hangen? Of eventueel een bep. werkgroep.

Dus dat je het idee krijgt van [drive]:\werkgroep\computer1\share1\ of [drive]:\computer1\share1\

Dit zie ik graag ivm. het gebruik van op Cygwin gebaseerde binaries welke parameters in de commandline voor een netwerkbron meekrijgen. (als ik het via /cygdrive/X/computer1/share1/ zou kunnen aanroepen, is 't ideaal).

Bedankt :)

Een hele zooooi

Verwijderd

je kan geen comp mappen. dat lijkt me duidelijk

• BlackB1rd
Waarom zou het met 3rd party software niet mogelijk moeten zijn? Tenslotte kan je dan gewoon per bron die je wilt benaderen aparte logingegevens opgeven indien nodig... Althans het lijkt mij dat er toch wel ergens op deze aardbol software moet rondzwerven met dergelijke features?

edit:

Overigens wil ik liever een werkgroep of gehele network neighborhood mappen ipv computer, anders heeft het voor mij nog weinig zin

[ Voor 22% gewijzigd door BlackB1rd op 18-07-2003 16:10 ]

Een hele zooooi

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

maar je kan toch overal bij vanuit network neigbourhood?
heeft weinig nut om er een drive letter aan te hangen...

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je kan toch ook geen driveletter aan deze computer of configuratiescherm koppelen? dus network neighbourhood lijkt me ook niet te doen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

je zou het kunnen doen met een virtual drive en daaraan gewoon de network neighbourhood hangen, maar zoals boven al gemeld door possamai..... het heb eigenlijk weinig nut om dat te doen

• BlackB1rd
Voor zover ik weet kan met Cygwin binaries (buiten Cygwin zelf om dus) alleen drives benaderd worden (via /cygdrive/[driveletter]). Vandaar dus dat ik dus de neighborhood zou willen koppelen aan een driveletter.

Spyroman, hoe kan ik een virtual drive ervoor maken?

Een hele zooooi

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ff nagekeken, en het kan wel zoals spyroman zegt, maar of het werkt weet ik niet, want het blijven snelkoppelingen wat er instaat: ff dos prompt openen en dan
"subst y: c:/docume~1/%gebruikersnaam%/nethood" geven.
waar y: de drive is waar je hem aan wil koppelen.
suc6

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• BlackB1rd
Helaas, dat werkt idd niet op die manier aangezien je dan snelkoppelingen subst :( Ik blijf het merkwaardig vinden dat er echt geen optie is om dit te realiseren, magoed dan moet ik maar alternatieve methodes bedenken ;)

Een hele zooooi

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Uhm ... in een neigbourhood kan je geen files neer zetten dus is het != aan een drive. Je kan er alleen maar een koppeling naar maken, want logisch is als je bedenkt wat een network neighbourhood moet voorstellen.
Je zou wel drive letters naar een share mogen maken omdat dat een filesystem is. Ook een pc opzich zonder share is volgens mij niet als drive te makken, maar als netwerklocatie. (locatie is geen eindpunt, dus als het goed is mag je er ook niet naar mappen)

edit: en na zekerheids check, kan je dus niet een drive mappen op een pc (dus al helemaal niet op een neighbourhood). Je zou alleen virtuele links met third party software kunnen maken. Dus de software zou een directory structuur moeten na bootsen van de netwerkstructuur (zoals explorer ook doet voor een mooie idented view op je workgroups en pc).

Wat zou je willen doen met dit niet bestaande filesystem?

[ Voor 31% gewijzigd door VisionMaster op 21-07-2003 15:11 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• BlackB1rd
VisionMaster schreef op 21 July 2003 @ 15:07:
Je zou alleen virtuele links met third party software kunnen maken. Dus de software zou een directory structuur moeten na bootsen van de netwerkstructuur (zoals explorer ook doet voor een mooie idented view op je workgroups en pc).

Wat zou je willen doen met dit niet bestaande filesystem?
Dat is precies wat ik zoek, ik verwacht ook niet dat ik het met standaard software binnen Windows kan oplossen :) Maar juist die specifieke 3rd party software is hetgeen waarnaar ik opzoek ben.

Ik snap niet precies wat je bedoelt met je vraag, bij het starten van dit topic heb ik aangegeven waarom ik dit graag op deze manier zou willen realiseren :)

Een hele zooooi

• BlackB1rd
Ik mag bij deze toch wel toegeven dat ik eigenlijk een ongelooflijke debiel ben 8)7 ;) Het schijnt (even getest net) helemaal niet eens nodig te zijn om bij gebruik van cygwin binaries een 'cygdrive' als path te moeten aangeven. Simpelweg //computer/share/ kan in de parameter evengoed gebruikt worden als dat je /cygdrive/c voor je lokale partitie C gebruikt... Ik ging er gewoon vanuit dat dit absoluut onmogelijk zou zijn, maar niets is dus onmogelijk :7

Zucht, sorry voor mijn vermoeiende topic, overigens zijn er misschien toch nog bepaalde situaties waarbij dit wel functioneel kan zijn en is dit topic niet geheel overbodig :z

Een hele zooooi

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

:X |:(

;)

[ Voor 50% gewijzigd door VisionMaster op 22-07-2003 00:26 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Ik hoop dat ik begrijp wat je bedoeld, maar volgens mij wil je een schijf van een andere PC naar een driveletter laten verwijzen, ik ga even uit van de c-drive.

In dat geval is het dus die drive delen en aan een letter (Bijvoorbeeld X:\ ) koppelen met:

net use X: //computernaam/c
Pagina: 1