Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CB] "Project Small & Silent"

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:30
Een computerkast is (meestal) groot, (altijd) duur en niet altijd even stijlvol.

Ongeveer een jaar geleden had ik het idee om een zelfbouw case te gaan maken die de drie nadelen zouden opheffen. Wegens tijdgebrek heb ik toen alles op een plank geschroefd om zo weer een jaar verder te komen. Uiteindelijk had ik afgelopen weken toch wat tijd over en besloot ik het project “Small & Silent” waar te maken.

De bedoeling was om met de componenten die ik had en een niet al te groot budget een kast te fabriceren waar alles net in kon (dus klein) en heel stil was. Het uiterlijk moest een beetje aandoen zoals een hificomponent.

Omdat ik niet zo’n welvarende tweaker ben als sommige hier kon ik niet een totale nieuwe computer kopen maar deed ik het met hetgeen wat ik had, namelijk het volgende:

Intel EEA-2 moederbord
Intel Pentium 3 1000 MHz (@ 1000 MHz)
Standaard Intel koeler
3x 128 MB SDRAM
Noname Geforce 2 MX 400 64 MB
Creative SB Live!
Dynalink TV-kaart
Maxtor 13.3 GB 7200 rpm
Maxtor 30.7 GB 7200 rpm
Lite-On 16x DVD
Lite-On 52x24x52
A-Open 250 Watt voeding
Arowana “Airboard”

Als eerste ging ik op de houten plank hetgeen stil krijgen. De voedingsfan heb ik vervangen door een Papst alsmede de CPU koeler vervangen door een Zalman waaier gekoeld door een Papst. De Zalman koeler zou ik gebruiken voor case koeling. Toen deze veranderingen waren gemaakt bleek dat de harde schijven een flinke herrie maakten. Na veel wikken en wegen en wat extra werken heb ik toch een Maxtor 80 GB 7200 rpm 8 MB liquid gekocht. Wat een verschil !!! Hij is echt stukken stiller. Uiteindelijk hoorde ik slechts heel licht een piep van de transformator van de voeding en het lichtjes ratelen van de harde schijf bij activiteit. Met wat isolatie zou dat niet te horen meer zijn.

Toen ik hem eenmaal stil had begon ik te ontwerpen. De opstekende PCI kaarten waren nogal een probleem en besloot ik voor een PCI riser te gaan (wat zijn die dingen DUUR !!!). Ik moest rekening houden met de houten wand…. hout? Ja, hout ja… dit omdat dit goedkoop is, makkelijk te bewerken en zeer geluidsisolerend. Dat het ook warmte-isolerend is was geen probleem aanvankelijk. Uiteindelijk had ik een goed ontwerp en ging ik hout bestellen. Het hout werd mij geschonken door een oom werkzaam bij een doe-het-zelf zaak :) .

Met het hout binnen ging ik aan de slag. De bedoeling was om de voor en achterkant van metaal te maken. Dit metaal heb ik gesloopt uit een oude AT kast alsmede een hdd-bracket en een plaatje voor de CDROM bevestiging.

Omdat de voeding van boven zou worden afgesloten heb ik aan de zijkant nieuwe ventilatiegaten gedremeld. (De dremel was in de aanbieding voor 24,99; echt een heerlijk ding). De voeding was klaar voor bevestiging.
De optische spelers moesten ook onder handen worden genomen. De knopjes zijn zwart gespoten en ik heb een uur tijd nodig gehad om de volume rondjes met een penseeltje zwart te maken. De voorkant is verder zilver gespoten.
De ontvanger van het “Airboard” is uit elkaar gehaald en zo kon de ontvanger makkelijk bevestigd worden.
De harde schijf is voorzien van koelribben (afkomstig van de oude koeler). Dit omdat de airflow minimaal is en de harde schijf zijn warmte toch kwijt kan.
Van alle kaarten zijn de metalen zijkanten gesloopt, gehalveerd en geboord zodat ook deze bevestigd konden worden.

Na iets meer dan een week hard werken kon het volgende resultaat geboekt worden:
(Helaas bezit ik zelf geen digitale camera dus zijn de foto’s van het eindresultaat en niet van tussendoor)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jflipsen/P1010007.JPG

Zoals je ziet kan niet alles perfect gaan. Links in het midden is de verf een beetje verpest (op de foto lijkt het erger). De rest zijn vingerafdrukken (ik had m niet gepoetst)

Een kleine uitleg:
Links zie je een front USB aansluiting; deze wordt met een kabeltje naar achteren gelust. Deze is voor een joypad of een MP3 speler. Daaronder is de infrarood ontvanger van de TV-kaart.
In het midden zijn twee LED’s van aan en hdd-activiteit. De vijf knoppen staan voor het volgende: Power aan, reset, casefan aan/uit, groene LED aan/uit, rode LED aan/uit. Omdat ze deze knoppen niet in dubbele variant hadden was ik genoodzaakt twee knoppen te gebruiken voor de LED’s. Hij is dus geheel te verduisteren als hij aanstaat.
Middenonder is de ontvanger van het “Airboard”. Deze gaat gepaard met Led’s voor activiteit, num-, caps-, en scrolllock. Het raampje is een uitgesneden CD-hoesje.
Helemaal rechts zitten de brander en de DVD speler.
De poten onderop zijn gespoten oude sjoelstenen :p .

Van bovenaf ziet ie er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jflipsen/P1010010.JPG

Aan de zijkanten zitten vier gespoten nopjes om de schroeven te verbergen. De twee blowholes zijn voor de koeling van de processor door de Papst (bovenste) en de koeling van de case (onderste).

Van achteren krijg je het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jflipsen/P1010011.JPG

Helemaal links zit de voeding. Deze had eerst een standaard fingerguard; deze heb ik weggedremeld en een mooie erop gezet ;) .
In het midden zitten de standaard aansluitingen van het moederbod, het moederbord heeft on-board gluid, VGA, LAN en 4 USB. Links daarvan, in het AGP slot de GeForce kaart.
Geheel rechts, door middel van een PCI-riser de TV kaart en de geluidskaart. De draden die er uit komen is de front-USB, de TV-kaart infrarood ontvanger en de aansluitingen van het “Airboard”.

Dan nu het leukere werk; de binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jflipsen/P1010001.JPG

Zoals je ziet past alles er net in.
Rechtsboven zit met behulp van de PCI riser de PCI kaarten vast. Deze zijn een klein stukje in het hout uitgefreesd. De Tie-rip zit er om te voorkomen dat de kaarten losraken bij het stevig aandrukken van de kabels in de kaarten.
Daarnaast zit het enigste warmteprobleem, de VGA kaart kan moeilijk zijn warmte kwijt, maar met behulp van de Casefan lukt dit toch best. Moeilijk te zien zijn de nieuwe ventilatie gaten in de voeding. De isolatie die erbovenop valt echter wel.
Om het moederbord niet te hoog laten liggen zijn de busjes ingeschroefd zodat het moederbord 2mm boven het hout valt.
De optische schijven zijn vastgemaakt en het stuk metaal daarvan valt precies onder het moederbord.
De behuizing om de infrarood ontvanger (die vanbinnen zwart is gespoten) is om door het raampje niets van de binnenkant te laten zien.
De harde schijf is omringd door isolatie en bevestigd met koelribben.; de Zalman fan rgelaar is daar bevestigd. De harde schijf staat op rubberen ringen, zodat de trillingen gedempt worden.
De groene draadjes zijn voor de aarde.
Alles draden worden bij elkaar gehouden door kleurige Tie-rips ;) .

In totaal zijn er 11 foto’s; deze staan hier.

Dan de resultaten. Is hij echt klein en is hij echt stil?

De afmetingen zijn (incl. pootjes)
49cm breed, 37cm diep, 14cm hoog
Dit is groter dan een audio component maar met kijk op de inhoud vind ik hem zeer klein.

Hij is echt stil; in idle toestand met de casefan uitgeschakeld hoor je hem nauwelijks. Het blijven bewegende onderdelen dus stil is hij niet. Maar als ik ga slapen dan is het meer dat ik weet dat hij aanstaat dat ik hem hoor (en ik ben heel erg moeilijk met geluid als ik slaap ;) ). Ik heb nog geen enkele laptop gehoord die minder geluid maakt ;)

De temperaturen:
Zonder Casefan:
Idle: Processor 35 Case 45
Busy: Processor 45 Case 55
Met Casefan
Idle: Processor 25 Case 35
Busy: Processor 35 Case 45

De huidige specs:
Intel EEA-2 moederbord
Intel Pentium 3 1000 MHz (@ 1000 MHz)
Zalman CU6000 waaier
3x 128 MB SDRAM
Noname Geforce 2 MX 400 64 MB
PCI riser kaart
Creative SB Live!
Dynalink TV-kaart
Maxtor 80 GB 8MB 7200 rpm liquid
Lite-On 16x DVD
Lite-On 52x24x52
A-Open 250 Watt voeding
Arowana “Airboard”
2x Papst @ 7 volt
Zalman koeler (casefan) @ laagste toerental
Hij is uit te breiden met een PCI kaart (één vrij slot) en met en extra harde schijf (nog één plek).

De kosten (ongeveer):
Hout (gratis :) )
Maxtor hdd 109,-
Zalman 40,-
2x Papst 30,-
3x Fingerguard 7,-
PCI riser 45,-
Elektrostuff 10,-
Overige (rembours, schroefjes, verf, etc) 50,-

Totaal: 291,-
(Ik hoop mijn harde schijven nog te verkopen voor mindere kosten ;) )

Ik ben zeer tevreden over het resultaat, voornamelijk omdat hij echt stil is en redelijk compact en best mooi :) . Er zijn een paar details die niet zo mooi zijn maar voor een eerste casemod (casebuild) ben ik zeer tevreden.
Ik ga hem gebruiken voor alles eigenlijk, er kunnen twee monitoren aan dus hij komt als een soort thuisbioscoop / TV te staan met een 19” monitor en een 5.1 set en er komen een paar draadjes naar mijn bureau zodat hij ook als desktop is te gebruiken. Hij kan server zijn doordat hij dag en nacht kan aanstaan omdat hij toch niet opvalt. Hij is stil én donker.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Ziet er netjes uit, wat voor processor zit erin dat die temps zo laag zijn? En wat is dat witte plastic ofzo in het midden aan de voorkant?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Maf
De processor is een Intel P3 1Ghz (die Zalman waaier doet wonderen ;) ) (en bedenk dat die papst koeler er 5mm erboven koude lucht in blaast)

Het "plastic" is een stuk gebogen metaal om de ontvanger van het "Airboard" af te sluiten, zodat er geen blik binnen geworpen kan worden vanuit het venstertje ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Maf op 18-07-2003 15:59 ]

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Ghehe... ik heb een keer de behuizing van een router (lxbxh) 30x43x7 gekregen... maar die was niet zo mooi als die van jou!! 2 thumbs up!!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

ik vind hem tof!!! :*) zeker aangezien het lage budget EN dat je je eindstreven behaald hebt! _/-\o_

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

ja dit is leuk gedaan, beetje jammer van die kleine beschadegingen aan de voorkant maar verder echt vet gedaan.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Verwijderd

Leuk gedaan... :)

Jammer alleen van de vlekken op de voorkant ;)
edit:

Dat zei m'n voorganger ook al kom ik net achter... :D

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 16:28 ]

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:19
wanneer ga je hem afwerken?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 17:32

Shuriken

Life is all about priorities

staat de bovenkant nu zo krom als een hoepel of is dat optisch bedrog?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Maf
Dat is echt optisch bedrog ;)

Ik denk dat ik nog een keer de voorkant opnieuw ga spuiten... wanneer? Misschien net zo'n jarenplan als dat dit eerst was :P

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Vind je kastje wel mooi :), maar de afwerking (knopjes, front-USB) van de voorkant, etc. wat minder :/ Die temp. die je behaald en de geluidsproductie zijn netjes :)

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
ik denk dat de temps voor proc/case andersom moeten, maar nonetheless een heel mooi resultaat.. tis een mooie case geworden! :)

Mn 3D printer blogje..

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
dat die stil is, komt dat nu door de fans die er in zitten of door de 'airflow' ..

• Maf
De case en processor temps zijn niet omgewisseld. De case wordt warmer dan de processor, dit door minimale airflow en de houten omhuizing. (De airflow gaat boven de processor naar binnen gaat dan vanuit de koelribben van de processor in de voeding en dan weer naar buiten. Als de casefan wordt geactiveerd verdeel je de airflow en gaat een deel van de lucht die naar binnen komt bij de processor door de kast en koel je de harde schijf en de videokaart)

De stilte komt door verschillende oorzaken; de grootste factoren zijn het terugbrengen van de fans naar een minimum van 2; voor deze papst 12 dB te gebruiken en op 7v laten lopen, en het vervangen van de harde schijven door een maxtor liquid.
Een ander iets is de isolatie van het schuim en het hout wat tevens het geluid mindert, daarbij zijn alle bewegende delen gemonteerd met rubbers zodat er geen akoustiek gecreërd wordt.

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
ziet er tof uit man :)

ben nu ook bezig met me kast beetje stiller te maken ... die waaier spreekt me idd erg aan :D

Verwijderd

Ziet er goed uit Martijn!! Ik loop ook al lang met het id zoiets te maken maar het komt er nooit van....ben jaloers!

Verwijderd

Heel leuk dat je eraan begonnen bent, maar ik kan niet zeggen dat ik dat ding ook maar ergens in mn huis zou willen plaatsen. Maar goed, je hebt wel moeten werken met een beperkt budget natuurlijk. Al zegt dat niets over het strak uitsnijden/afwerken van de voorkant.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

leuk kastje zo, zal vast wel knap propwerk zijn geweest ;)

• PlaagGeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
De achterkant van je pc ( waar niet van dat zwarte plastic zit ) kan je heel makkelijk en goedkoop afwerken door even naar de gamma ( of andere winkel te gaan ) en daar even een strip kopen van dat zwarte spul. Het is er speciaal voor bedoelt en je hoeft het alleen maar even erop te strijken... :)

-

• Maf
PlaagGeest schreef op 21 July 2003 @ 14:49:
De achterkant van je pc ( waar niet van dat zwarte plastic zit ) kan je heel makkelijk en goedkoop afwerken door even naar de gamma ( of andere winkel te gaan ) en daar even een strip kopen van dat zwarte spul. Het is er speciaal voor bedoelt en je hoeft het alleen maar even erop te strijken... :)
Die strip heb ik ook op de zijkanten gedaan en in de blowholes ;) Helaas had ik te weinig over van het rolletje voor de achterkant, maar aangezien hij in een kastje komt waarbij ik de achterkant nooit meer ga zien... who cares ?? :p

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Hehe Maf, ik wist dat je zo gek was op je casemod, maar om 'm te posten? :P
Anyway'z erg fijn kassie, doe mij er ook maar zo een. _/-\o_
Je weet me wel te vinden denk'k :+

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

mm . is het niet een beetje scheef allemaal. maar verder ok werk

• stimpie79
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 16:28
netjes gebouwd!
ik heb nog wel een kleine bedenking: waarom de pci riser?
het lijkt me dat je pci kaarten nu voorbij je moederbord komen, (zelfs tot in het hout zoals je zelf zegt),
terwijl je kast toch hoog genoeg lijkt (gezien de agp video-kaart) ?

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 16:41

Eijkb

Zo.

Van de AGP kaart is een stuk metaal afgezaagd. Dat kan bij de PCI kaarten misschien niet ivm aansluitingen. Ik vind het een hele goede en vooral praktische case!! Ik heb thuis nog een hoop materiaal liggen en nu ik dit zo zie weet ik wel wat ik daarmee ga doen. Was het echt niet mogelijk om hifi afmetingen te verkrijgen??

Die sjoelstenen _/-\o_ _/-\o_ !!

Eh, kun je van jezelf aangeven hoe handig je bent op een schaal van 1 tot 10? Ik ben namelijk zo handig als (geen vergelijking mogelijk, een amoube is nog handiger) ....

[ Voor 26% gewijzigd door Eijkb op 31-07-2003 08:23 ]

.

Verwijderd

Hij is leuk gemaakt, maar wat ik mij nu afvraag: draait hij nu ook lekker want je gebruikt het eerste PCI slot onder de AGP kaart(shared), en dit ook nog eens met een PCI riser kaart (dus nog meer op PCI shared)?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 11:46:
Hij is leuk gemaakt, maar wat ik mij nu afvraag: draait hij nu ook lekker want je gebruikt het eerste PCI slot onder de AGP kaart(shared), en dit ook nog eens met een PCI riser kaart (dus nog meer op PCI shared)?
Zoiets dacht ik ook al aan, maar ik geloof (gelukkig) dat op de meeste mobo's PCI 1 toch niet geshared is met agp, maar meestal pci 5 of 6? Maar dat verschilt weer per mobo. Ik zou liever geen riser gebruiken ivm uitbreidingen. Aangezien je de kast zelf maakt kan je hem toch een CM hoger maken :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Maf
Eijkb schreef op 31 July 2003 @ 08:21:
Van de AGP kaart is een stuk metaal afgezaagd. Dat kan bij de PCI kaarten misschien niet ivm aansluitingen. Ik vind het een hele goede en vooral praktische case!! Ik heb thuis nog een hoop materiaal liggen en nu ik dit zo zie weet ik wel wat ik daarmee ga doen. Was het echt niet mogelijk om hifi afmetingen te verkrijgen??

Die sjoelstenen _/-\o_ _/-\o_ !!

Eh, kun je van jezelf aangeven hoe handig je bent op een schaal van 1 tot 10? Ik ben namelijk zo handig als (geen vergelijking mogelijk, een amoube is nog handiger) ....
De PCI kaarten zijn een 2 cm hoger dan de AGP kaart; het is een zeer kleine AGP kaart. De kast zou dan serieus groter worden.

DE HiFi afmetingen zijn zeker wel te verkrijgen. Het idee was eerst ook om geen insteekkaarten te grbuiken (daarom had ik zo'n moederbord gekocht met alles erop en eraan). Met een 150 Watt kleine voeding (die dingen uit een 1U kast) en 1 CDROM/DVD/CDWriter en één hdd.
Dan zou je perfect aan HiFi afmetingen voldien (CDROM boven PCI sleuven; hdd schuin voor moederbord). Maar omdat ik m niet enkel als router en DivX bakje wilde gebruiken ben ik voor deze keuze gegaan. Ik kan nu ook gamen met deze bak :) .

En of ik handig ben; tsja, zoiets zeg je niet over jezelf. Maar als ik rondkijk in mijn kamer dan is bijna alles zelf gemaakt (meubels etc.). Dit was echter wel de eerste keer dat ik met metaal aan het werk ben gegaan.
Maar wie niet waagt wie niet wint toch? Je kan het altijd proberen :)

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 16:41

Eijkb

Zo.

Ik heb al wel eens wat geprobeerd met houtbewerking :) Vandaar de zelfkennis dat een amoube handiger is. Toch staat het voorwerp, trots als ik ben, op een zichtbare plaats in huis en wordt door de verdwaalde bezoeker aangeduid als abstracte kunst. Vervolgens krijg ik de vraag: 'Wat is het?'.... Tja, dat het een computerkast zou moeten zijn verwachten ze nooit :) (Er zit geen computer in want het past niet :) Een paar C´T´s gelukkig wel.

.

Verwijderd

waar heb je die pci riser gekocht, ik zoek namelijk ook zo'n ding (linkje naar de winkel ofzow)

• Maf
Voor de PCI riser ben ik gegaan naar:
http://viddel.shop.tweakers.net

Verwijderd

Ik wil hetvolgende doen:

Een shuttle (spacewalker) FV25 mobo met de via 133T (staat voor tualatin) chipset in een Procase Cubid 2699 persen met een 110W fanless psu, een 2.5" hdd, een combo cdrw/dvd slimline en een PCI all in wonder radeon.

Wegens teleurstellend gebruik van een Epia M10000, heb ik besloten te bewijzen dat het zelfbouwen loont.

Volgende spullen heb ik reeds op de kop kunnen tikken via Ebay.de volgens mij nog steeds de beste site.

Shuttle FV25
ATI Radeon All In Wonder PCI (gebaseerd op de 7000 met 32MB DRAM)
Liquid bearing FUJI 40GB 2.5" hdd (stiller als een seagate 7200.7 in elk geval)
dvd/cdrw combo 24x van TEAC. (slimline, denk dat dit het duurste onderdeel is)
Cubid case komt van stanet.
110W fanless psu met externe powerbrick (www.polyware.nl merk is LEX, type is IS004)

Dus met de huidige 60W draai ik al, kan helaas de 3D kaart niet voorzien van genoeg ampéres dus dit wordt even uitgesteld en ik werk nu met de onboard VGA, het ding draait stabiel met een PIII933.

Het systeem is verticaal geplaats, zo kreeg ik toch even een temp daling van 1°C voor mekaar zonder extra plaatsen van fans he, 1 ° is een graad he.
Huidige temp is 37°C niet slecht voor zo weinig plaats, de gebruikte cooler is een pentium (ja je leest het goed) cooler met een zwaardere taisol ventilator erop (dank u HCC).

Het ding maakt wel wat lawaai, dus die moet gefixed worden. De aangezogen lucht moet eerst via de deksel dus je hoort dat ie er zit, ten tweede is er ook niet echt een plaast waardat de lucht goed binnenkan. Ik heb besloten een blowhole van 60mm te maken net boven de cpu met een fan van 60x60x10mm die naar binnen blaast op 7V, dat moet voldoende zijn de uiteindelijke cpu te doen draaien op een normale temp. Een celeron 1300 tualatin is het max wat dit mobo aankan, deze ligt uiteraard al te wachten. Volgende week verlof en de dremel ligt al klaar.

Geheugen heb ik me niet druk om gemaakt, wel belangrijk is de hoogte van het latje. Had nog genoeg latjes liggen van die SDRAM periode, dus een latje van 512MB erin. In geheugen ben ik niet echt veel verloren, je moet weten dat he PC2100 op de epia slechts op 133Mhz runt, niet echt tof maja.

Verdere dingen die ik wil, wat het een echte mod maakt, een window in zo'n klein ding lijkt me wel leuk met een gravure. Belichting door UV leds of Blauwe.
Kleuren die ik ga gebruiken zijn geel, zwart en grijs voor opspuiten LOL
Moet zoiets zijn wat door zijn klein zijn toch nog opvalt...
Rheobus natuurlijk, de lege floppybay moet vol.
En denk aan een vumeter voor hdd.
Moet een gezonde portie tweakspul in zich hebben.

Wat denken jullie ervan ? Heeft iemand nog zoiets al geprobeerd ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 12:59:
waar heb je die pci riser gekocht, ik zoek namelijk ook zo'n ding (linkje naar de winkel ofzow)
Ik heb er linkse en rechtse gevonden op ebay natuurlijk... :=)
Pagina: 1