Toon posts:

Netwerkje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,
Ik heb weer een vraag.
Als ik mijn computer opstart doet hij ongeveer 35 a 40 seconden om het netwerk te doorzoeken.
Kan dit uit?? Want duurt erg lang en meestal staan allebei de computers toch niet aan.
Maar wel zo dat ik hem aan kan zetten in Windows 98 gewone.

Zo jullie hebben weer een uitdaging.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:50

sus

is druk :+

Netwerkomgeving, Eigenschappen.

Hierin alle netwerkonderdelen verwijderen. Scheelt mij een hoop tijd :) :)

(Nadeel: geen netwerk meer)

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:41
Het kan ook zijn dat je PC een IP-adres zoekt mbv DHCP. Als je een vast IP-adres instelt moet dit ook wat tijd besparen.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:50

sus

is druk :+

Hee, heb jij zo'n vast IP adres voor mij. Moet er eentje hebben voor in een ander systeem.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
meest gebruikte ip is 192.168.0.x
192.168.0.1 voor de server en 192.168.0.2 en verder voor de rest van de pc's op het netwerk, ook al heb je geen netwerk, kun je nog een ip instellen, scheelt een hooop tijd met opstarten ja ;)

Verwijderd

Waarschijnlijk staat de instelling voor jouw netwerk "Server Assigned IP Address"
Dit zorgt ervoor dat de machine gaat zoeken naar een DHCP server voor een IP adres voor de machine.

Stel handmatig een IP adres in.
Geldige IP bereiken die niet op Internet gebruikt worden zijn o.a.: 192.168.x.x , 90.0.0.x, 172.16.x.x
Op de plaats waar een 'x' staat mag je de nummering zelf verzinnen.

Dit zorgt ervoor dat je machine niet meer naar een DHCP server gaat zoeken, wat tijd scheelt.

• aphrodisiac
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:03

aphrodisiac

*zzz*

Je moet ff in control panel -> network -> configuration -> Client for Microsoft Networks properties -> logon and restore network connections vervangen door quick logon. Als het goed is start ie dan een stuk sneller op.

pc specs | mijn specs

Pagina: 1