[CMTS] 3com configureren

Pagina: 1
Acties:

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hallo ik kon via de search niks vinden en ook via google wordt ik niet veel wijzer.

Misschien zijn er hier een aantal mensen die er verstand van hebben.

Ik heb hier een CMTS van 3Com (Total Control) met 2 kaarten erin:
1. Cable access router card (CAR)
2. Cable upstream receiver 5-65 Mhz

Het gaat me nu om de CAR.
Ik wil deze gaan configureren met behulp van hyperterminal, maar ik kan er niet in komen op een of andere manier.

De console uitgang is een 10/10 Ethernet cable NIC console. Nu zit hier wel een kabel bij met een UTP plug aan de ene kant en aan de andere een LPT plug. (waarschijnlijk een RS232 plug)

Nu sluit ik deze vrolijk aan op de LPT poort.. gebeurt er niks (kan in Hyperterminal sowieso de LPT port niet aangeven)

Nu zet ik er een null modem kabel (LPT naar COM) kabeltje tussen en deze sluit ik aan op de COM poort, maar ook zo gebeurt er niks.

Ook heb ik geprobeert er een UTP kabel tussen te doen en Hyperterminal via Winsocket uit te voeren, maar ook dit bracht me niet tot een configuratiescherm.

Weet iemand misschien hoe ik de console gestart krijg en hoe ik misschien een begin kan maken in het CMTS. Hij is ook tweedehands, dus misschien een total reset eroverheen. Maar hoe dat dan?

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je bedoelt met "LPT plug" vermoedelijk een D-shell connector met 25 pinnetjes (een DB-25). Hoewel die misbruikt wordt voor van alles, printers en SCSI, is de eerste toepassing serieel. Hem in je printer-poort duwen schiet dus niet op.
Ook hem in je netwerk-poort doen schiet niet op, een connector bepaalt niet de gebruikte protocollen.

Terwijl vroeger de DB-25 normaal was voor seriele poorten, zijn tegenwoordig de meeste seriele poorten D-shell connectoren met 9 pinnetjes (DE-9, meestal foutief DB-9 genoemd), en je zult dus een verloopje moeten verwervan van 9 naar 25, met de juiste geslachten aan beide kanten. Dan heb je nog geen 100 % garantie dat het werkt, want je kunt nog problemen hebben met wel of niet cross nodig hebben, en of alle handshake-signalen aan beide kanten goed uitkomen. Dat kun je alleen uit de handleiding van de 3Com halen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• ReCreator
  • Niet online
Ja inderdaad een DB-25 plus is het (male)... Moet dus toch een goede 25 --> 9 pins adapter hebben... en misschien zelfs cross?

Oke dat wordt zoeken...

Heb trouwens specs van de kabel gevonden... een RJ-45 connector naar een DB-25 connector. De RJ-45 moet inderdaar achterin de CAR NIC.

Nou ik gaat op zoek naar een adapter... kijken of dat werkt..

mvdejong, harstikke bedankt voor deze info...

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
ReCreator schreef op 18 July 2003 @ 15:48:

Heb trouwens specs van de kabel gevonden... een RJ-45 connector naar een DB-25 connector. De RJ-45 moet inderdaar achterin de CAR NIC.
Nou ik gaat op zoek naar een adapter... kijken of dat werkt..
mvdejong, harstikke bedankt voor deze info...
De ervaring heeft me geleerd dat een Cisco (rolover) cable vaak ook werkt. Als je dus ergens zo'n plug van een cisco hebt liggen (of zo'n nieuw model lichtblauwe kabel met 9 pins serieel naar RJ-45) kan je die ook proberen.

Maar goed, belangrijker lijkt me dat je probeert een manual op te sporen via Google of een newsgroup ofzo, want het klinkt niet als een apparaat dat heel erg self-explanatory is :)

• ReCreator
  • Niet online
Oke even oude koeien uit de sloot trekken.

Ik heb hier nog steeds een CMTS... wat weet ik nu van...
Dat via die Console werkt niet en daar schiet ik niet veel mee op...
Maar we hebben ook een werkend CMTS waar je met telnet makkelijk bij kunt, maar wat is nu het grote probleem, ik weet het IP niet van het 'niet werkende' CMTS. Hoe kan ik hier achter komen. Er zit nu een cross-cable tussen de ethernet van de CAR en van een laptop (beide geven oke). Nu kan ik lekker IP's gaan scannen (heb een hint IP reeks geprobeert, maar nikx helaas) maar dit duurt 1,3 jaar maximaal.

Mijn vraag momenteel.

Hoe kom ik achter een IP adres van de machine waar ik aan gekoppeld ben. Kan dat aleen door te scannen of kan het makkelijker, zodat ik via telnet kan configureren.

soort van IP resolve ofzo... Ik zit nu dus niet aan het internet met dat ding. en dat ding ook niet. Pure link Laptop --> CMTS
Laptop verzend pakketjes maar ontvangt niks... kan iemand mij misschien weer een steuntje in de rug geven.

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2025

Profidiam

Ellenface

ReCreator, als je het MAC adres kent van die doos, dan kan je met het ARP command een statische entry maken van IP adres naar MAC adres en kan je zo via IP toch nog op dat ding binnen geraken

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

• ReCreator
  • Niet online
Profidiam schreef op 04 September 2003 @ 22:37:
ReCreator, als je het MAC adres kent van die doos, dan kan je met het ARP command een statische entry maken van IP adres naar MAC adres en kan je zo via IP toch nog op dat ding binnen geraken
Hmm oke, dank je voor deze tip!
Ik weet alleen het MAC adres ook niet. Maar misschien kan ik hier achter komen. Even wat documentatie doornemen.

Dank je Profidiam

-EDIT
Oke heb het MAC adres nu wel, misschien valt hier iets mee te doen.. Het ARP commando werkt helaas niet omdat het CMTS al een IP heeft.. maar welke?
Kan ik hier niet achterkomen via het MAC adres?

[ Voor 19% gewijzigd door ReCreator op 05-09-2003 09:19 ]

• ReCreator
  • Niet online
Oke ben erin!
Het CMTS aangesloten op een 2000server. Een tip gekregen van de vorige eigenaar met een bepaalde IP reeks waar hij in zou zitten. Gepingt en hoppa, erin.
De volgende stap... username en password achterhalen.. wordt misschien nog lastiger... :P
Maar dat komt wel goed, we hebben verbionding met de CAR...

Iedereen bedankt voor de tips... heb er weer wat dingen van geleerd.

Pagina: 1