Toon posts:

Data tape vol?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Veritas Backup 8.6 om een backup te maken van 2 servers ik heb de Remote agent en Exchange agent geinstalleerd.

Ik gebruik op dit moment als media Fujifilm DG3-125, 4mm data tapes. Hier gaat 12 GB op. Op het moment is de grote van de byte count 16.0 GB. Tot 13.6 GB ging het goed. Nu hebben mijn backups de status "failed". Is dit omdat de tapes vol zijn, want daar krijg ik dus geen melding van (staat ook op de Veritas site)?? De melding aan het einde van de backup is de volgende:

"The media provided to continue the backup already contains data
from one or more sets created during this operation.
The operation can not be continued"

Wanneer je naar de restore selectie kijkt zie ik ook dat er niet van alles een backup is gemaakt. Hij stopt trouwens niet altijd op de zelfde plaats met de backup, dit lijkt me ook niet erg logisch.

Dit lijkt een stomme vraag, maar omdat de hardware compressie enabled is moet er meer op de tape kunnen dan 12 GB. Geeft Backup bij de Byte count aan hoeveel byte er op de tape staat of geeft hij aan hoeveel data er gebackupped is?? Dus is 16.0 GB hetgene wat er op de tape staat, of geeft dat de grote van de selectie aan???

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:49
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Append Time Left: Infinite
Targeted Media Set Name: Media Set cascaded backup
The media provided to continue the backup already contains data
from one or more sets created during this operation.
The operation can not be continued

^ ^ ^ ^ ^

Backup completed on 25-6-2003 at 8:55:21 .
Backed up 227495 files in 20921 directories.
Processed 69.828.353.431 bytes in  6 hours,  26 minutes, and  37 seconds.
Throughput rate: 172,2 MB/min
----------------------------------------------------------------------

======================================================================
Job ended: donderdag 26 juni 2003 at 18:24:46
Job completion status: Failed
======================================================================

Dit is de melding die ik krijg als ik meer data wil backuppen dan ik op m'n tapes kwijt kan.

Vanaf 98GB op 2 tapes van 40GB in een drivepool (met compressie) gaat het mis.

Het lijkt me logisch dat datgene wat er bij bytecount staat ook daadwerkelijk is weggeschreven naar tape voordat hij ermee ophoudt

[ Voor 10% gewijzigd door Kokkers op 18-07-2003 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Naja, dacht ik ook al.. dus maar nieuwe nieuwe tapes kopen dan... Weet je toevallig ook waar je ze voordelig kan krijgen?? Of mag dat niet op GoT,, zeg het dan maar niet.... hihi.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
O, misschien kan iemand me wel vertellen welke tapes ik kan gebruiken (welk type).

We maken op dit moment elke dag een backup, op de vrijdag ook van de mailserver (exchange 2000). Ik wil in de toekomst ook elk kwartaal een backup maken. Ik moet dus eigenlijk 40gb tapes hebben om weer ff vooruit te kunnen. Of meteen 100, maar dat is wat prijzig die stomme bandjes zijn niet goedkoop.

Zijn de 4MM tapes die ik nu gebruik compatible met 8MM tapes of andere??? Of adviseer je me compleet andere??

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het wel handig als ik vermeld wat voor backup device we gebruiken |:( : => HP C5683A

Ik heb al wat op google gezocht en op het forum, maar ben er nog niet helemaal uit.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

mr_petit

opperprutser

eeuhhhh het is toch gewoon een DDS-4 drive?!?

Je kan dus maximaal 20/40 GB nemen (native/compressed)

Die moet je dus kopen (van HP, sony, maakt allemaal niet zoveel uit)

"man is not truly one, but truly two,"

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
niloc, we hebben een heel mooi knopje waarmee je je posts kunt editten (lees: nog wat aan toevoegen) zodat je niet steeds achterelkaar hoeft te posten: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif staat rechts bovenaan je post. En het is idd ook niet de bedoeling dat je hier naar leveradressen van courant spul gaat vragen. De tapes die je nu gebruikt zijn DDS3, dus elke DDS3 tape will do :)

[edit]
Ja, unit is idd DDS4, nog beter, kun je grotere tapes in kwijt (elke DDS4 tape idd).

[ Voor 11% gewijzigd door Abbadon op 18-07-2003 16:46 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1