Ik heb momenteel een java chatbox...draait allemaal prima op een minpuntje na. Zodra de client wil chatten krijgt hij een loginscherm te zien. Hij vult zijn nickname in en drukt op een login button. Maar als de server offline is dan blijft de client hangen bij het inloggen...logisch, want er is geen verbinding tot stand gekomen met de server. Maar de client denkt dan: hmm vage chat dit..het werkt niet eens. Wat ik dus wil is eerst een check of de client kan verbinden met de server en als die verbinding er is, dat dan het loginscherm pas komt. Maar als het 30 seconden moet duren voordat het loginscherm komt...dan is te veel te lang (die 30 seconden is ongeveer de tijd voordat er een exception optreedt dat ie geen verbinding kan maken met de server)
Dus ik wil zoiets als:
Op deze manier zal de client ±30 sec "hangen" bij het inloggen alvorens de Exception gegooid wordt....hoe kan dit anders (cq. sneller)?
Dus ik wil zoiets als:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| try { Socket socket = new Socket("de_url", poortnummer); //input en outputstreams maken //alles gaat goed, dus loginscherm moet komen } catch(IOException e) { //laat een message verschijnen waarin staat dat de server down is } |
Op deze manier zal de client ±30 sec "hangen" bij het inloggen alvorens de Exception gegooid wordt....hoe kan dit anders (cq. sneller)?