Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Canon Powershot A70.
Standaard wordt er een 16 mb geheugen kaartje bij geleverd.
Het is duidelijk dat ik natuurlijk meer wil om zo meer opslag ruimte te krijgen.
Omdat ik helemaal nieuw ben in de digitale camera wereld weet ik niet zo goed wat ik moet kopen.

Ik zelf zit te denken aan 128MB maar nu komt het, er zijn verschillende typen compact flash leveranciers die de kaartjes verkopen.
Maar het grappige is de één is 40 euro duurder dan de andere terwijl ze beide 128mb opslag capaciteit hebben.

Dane-Elec 128 MB CompactFlash™ Card
€ 46,00
SanDisk 128 MB CompactFlash™ Card
€ 87,95

Wie kan mij vertellen waarom de een zoveel duurder is dan de andere terwijl zei dezelfde capaciteit hebben....
En wie kan mij dan advies geven over welke ik moet kopen, of juiste geen van beide van deze maar juist een heel ander merk.
Alvast hartstikke bedankt voor de reacties.
Ivo.

Verwijderd

Wie verkoopt ze in Godsnaam voor die prijzen... Beiden doen rond de 30 euro.....

SanDisk staat vvor € 32,- in PriceWatch en Dane-elec al voor 27

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 15:13 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

check dat maar eens.

Overigens interesseert die snelheid mij niet zo bij digitale camera's. Die dingen zijn sowiezo al traag. Ik heb een schijfje dan Dane-Elec en die bevalt goed.
Ik geloof ook dat je bij Sandisk ook meer voor de naam betaalt.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Yep, ter compleetheid: T.net Pricewatch Compactflash gedeelte. Hier staan 99 regels met Compact Flash kaartjes, veel plezier met uitzoeken ;)

LinkedIn
Instagram

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

De verschillen in CF kaartjes (en ander geheugen) zijn ongeveer als volgt:
- bekendheid van het merk (SanDisk vrij duur, merkloos niet)
- snelheid van het geheugen (snel of niet ;))
- garantie

Zelf gebruik ik een Transcend 512 MB kaartje op 30x. Daar zit 5 jaar garantie op. Ik betwijfel of ik dat kaartje tegen die tijd nog zal gebruiken, maar goed...

SanDisk is prima, Dane-Elec zeker ook, maakt allemaal niet zo vreselijk veel uit. Hou rekening met dingen als snelheid en garantie. Vaak geeft de garantie wel een indicatie van de kwaliteit (niet altijd, maar vaak). Het zou wel jammer zijn als je nieuwe foto's een keer verprutst worden door een weigerend kaartje.

Als je hoge resolutie gebruikt, TIFF of raw files zou ik zeker op snelheid letten.

edit:
30x ipv 40x

[ Voor 3% gewijzigd door gcb op 18-07-2003 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie allemaal.
Misschien was het voor jullie een onnozele vraag, voor mij niet.
Maar bedankt!

• Stropdas
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

gcb schreef op 18 July 2003 @ 15:18:
Vaak geeft de garantie wel een indicatie van de kwaliteit (niet altijd, maar vaak).
Hiermee bedoel je dat merkproducten niet altijd, maar vaak meer garantie hebben en hogere kwaliteit hebben?

Zelf hoor ik weinig van CFkaartjes die kapot gaan dus ik zou het niet weten. Heb je ergens iets gelezen op een website waar dat is getest?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

aanrader is het merk Transcend...heel snel en goed geprijst...

de snelste zijn nu de 30x kaarten (dus niet 40x wat een paar posts hierboven staat...)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
46 euro voor geheugen is inderdaad veelste duur. kijk eerst even rond zou ik zeggen.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Dat hoeft niet, we groeten elkaar constant ;)
Ik heb sinds kort een Canon Powershot A70.
Standaard wordt er een 16 mb geheugen kaartje bij geleverd.
Het is duidelijk dat ik natuurlijk meer wil om zo meer opslag ruimte te krijgen.
Omdat ik helemaal nieuw ben in de digitale camera wereld weet ik niet zo goed wat ik moet kopen.

Ik zelf zit te denken aan 128MB maar nu komt het, er zijn verschillende typen compact flash leveranciers die de kaartjes verkopen.
Maar het grappige is de één is 40 euro duurder dan de andere terwijl ze beide 128mb opslag capaciteit hebben.

Dane-Elec 128 MB CompactFlash™ Card
€ 46,00
SanDisk 128 MB CompactFlash™ Card
€ 87,95

Wie kan mij vertellen waarom de een zoveel duurder is dan de andere terwijl zei dezelfde capaciteit hebben....
En wie kan mij dan advies geven over welke ik moet kopen, of juiste geen van beide van deze maar juist een heel ander merk.
Alvast hartstikke bedankt voor de reacties.
Ivo.
Zoeken lijkt niet je sterkste kant. Veel van je andere posts getuigen niet van veel initiatief tot zelf zoeken ;) En hier hoef je niet je naam neer te zetten :P

Verwijderd

Ik heb zelf ook een 256 Transcend CF kaartje

Snel kaartje en scherp geprijst

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik zou eerder 2 kaartjes kopen van 64mb, als er dan om wat voor reden iets fout gaat met de disk dan heb je in ieder geval nog de andere, en ben je niet al je opnames kwijt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door tstrik op 18-07-2003 17:17 ]

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

tstrik schreef op 18 July 2003 @ 17:16:
Ik zou eerder 2 kaartjes kopen van 64mb, als er dan om wat voor reden iets fout gaat met de disk dan heb je in ieder geval nog de andere, en ben je niet al je opnames kwijt. ;)
Ja..... kan je altijd degene kwijtraken die niet in je camera zit, handig :+

Het heeft denk ik meer nadelen dan voordelen. Jij backuped toch ook liever op DVD dan CD als je ff 4.5GB moet bewaren :P

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
als je met vakantie bent valt er weinig te backuppen.
En je zal niet de eerste zijn die zijn foto's kwijt raakt bij het overzetten naar de pc.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 18:48

Floor-is

5.2

CF is tegenwoordig zo goedkoop dat een 256-plakje ook nog wel moet lukken zou ik denken.

Ik heb zelf een 128MB en een 64MB voor mijn S45 en een 1GB MicroDrive voor mijn EOS 10D. Voor die laatste wil ik eigenlijk nog wel een CFkaartje van 512 of 256 erbij. (Kopieren van 1GB naar mijn laptop duurt makkelijk een uur!)

Bericht hierboven

Pagina: 1