Toon posts:

de nachtmerrie hd stuk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 maanden geleden gekocht,

-diamondmax plus9 80 gig

zit aangesloten als slave.

Wilde gisterenavond op de schijf kijken, sloeg ie ineens vast.
pc opnieuw (winxp) opgestart maar helaas nu geen hd meer te zien.
hij ziet hem wel in de bios en in apparaatbeheer van winxp.

heb de hd in een andere pc gedaan zelfde probleem.
het prog. van maxtor (powermax ) geeft deze fout melding --> code : y2ms57.
met fdisk geprobeerd maar die kan niet op de schijf komen.
Een ander prog om data terug te halen ziet hem wel,
maar als ie moet beginnen om te zoeken geeft ie errors aan.

Ik mag hem gewoon gaan ruilen maar ik wil de data proberen te redden.

Of zal de schijf gewoon goed stuk zijn ???

iemand nog ideen ?

johan

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 14:30 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Verwijderd schreef op 18 juli 2003 @ 14:15:
diamondmax plus9 80 gig
2de hd op slave
zit er nu 2 maanden in

wilde gisterenavond op de schijf kijken sloeg ie vast
pc opnieuw (winxp) opgestart nu geen hd meer te zien
wel in bios en in apparaatbeheer van winxp
op andere pc het zelfde
heb prog gedownload van matrox geeft deze
fout melding code : y2ms57
fdisk kan niet op de schijf komen
andere prog om date terug te halen ziet hem wel
maar als ie moet beginnen om te zoeken geeft ie errors aan
ik mag hem gewoon gaan ruilen maarja de data heej wil proberen
om data toch nog terug te halen zit nog veel wat ik nie op cd had gezet
pfffff
of zal de schijf gewoon goed stuk zijn ???
iemand nog ideen ?

johan
Na 13 keer doorlezen snap ik het een beetje :X

Je kan die HDD mischien nog kopieren door partitie naar image te doen via ghost, dan heb je wel een 2de HDD nodig met aardig wat vrije ruimte.

Alle proemn in n drek

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24

McFizban

Hackito ergo sum.

Ideen? Komma's, punten en andere leestekens. Minder spreektaal.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

Topicstarter
heb hem aangepast ;) , ik heb nog 14 gig over op deze hd kweet niet of dat genoeg is voor een image,
er stond zon 10 gig aan data op die andere hd of moet je gewoon dan heel de hd doen (80gig), want dan heb ik gewoon pech denk ik.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 14:34 ]

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 14:32:
[...]of moet je gewoon dan heel de hd doen (80gig), want dan heb ik gewoon pech denk ik.
Nee, dat hoeft niet.

Systeem

Verwijderd

Ik had laatste een maxtor van 40GB die ook plotseling 'klik' deed en stil viel en daarna weer ging draaien. Er leek niks aan de hand, totdat ik de PC herstarte. Weg harddisk! In 'Computer Manager' van Windows 2000 kon ik de harddisk alleen opnieuw partitioneren en formatteren (niet gedaan).
De oorzaak bleek het voedingskabeltje/stekkertje (na heen en weer pluggen tussen ide poorten, kabels en tenslotte de voedingskabel).

Tip: Gebruik een file recovery programma en laat die lekker snuffelen en zoeken en probeer de vitale files te kopieren.

Mijn ervaring: Ik heb een file recovery programma gebruikt om data te recoveren en die kopieerde heel wat vitale data over naar een fysiek andere harddisk. Alleen haalde dat proggie complete sectors over, dus alle files werden in filesize omhoog afgerond naar 32k blokken. Die extra data moest ik er handmatig afknippen om de files weer in orde te krijgen.
Dat was een vette klus en ik ben ook erg veel kwijt geraakt omdat niet alle files teruggevonden werden en sommige files compleet corrupt bleken te zijn.
Jammer dus.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met het prog. getbackdata geprobeerd ,maar zodra ie gaat 'snuffelen',
dan geeft ie gelijk al errors aan
Aan kabels zal het wel niet liggen want in de andere pc deed ie het ook niet.
en als ik met partitionmagic pro 7 wil starten dan zegt ie ,Init Failed Error 702 ,en dan word het prog. afgesloten

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 15:09 ]

Verwijderd

Die is echt niet meer te redden, denk ik dan.

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Laat je hd eens een dagje uitstaan. Ik heb soms ook gekloot met mn maxtor 80 gb, laat ik hem een tijdje uitstaan werkt ie weer perfect :S

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39

Maximus

There is no substitute

Als powermax een code geeft betekend dat _ALTIJD_ dat hij voor RMA mag. Je kan proberen met GetDataBack voor FAT of NTFS je data terug te grabben
maar dan opsturen voor rma

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je kan hem eens op zijn kop leggen dat wil weleens helpen. (in zeer veel gevallen zelfs) vandaag nog een dm9+ mee weten te reanimeren (en hierna natuurlijk gauw de data geghost). maar ja dat is meer voor als hij helemaal niet meer wil spinnen.

qua software kan ik easyrecovery van ontrack sterk aanbevelen.

[ Voor 6% gewijzigd door smvs op 19-07-2003 03:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem een nachtje in de koelkast gedaan om goed aftekoelen helpt ook niet.

zal zo even op zijn kop proberen ,en met getdataback krijg ik alleen maar errors (ntfs).
ik mag hem zoiezo bij de winkel omruilen voor een nieuwe,dat is denk beter dan zelf opsturen voor RMA.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 11:10:
ik heb hem een nachtje in de koelkast gedaan om goed aftekoelen helpt ook niet.

zal zo even op zijn kop proberen ,en met getdataback krijg ik alleen maar errors (ntfs).
ik mag hem zoiezo bij de winkel omruilen voor een nieuwe,dat is denk beter dan zelf opsturen voor RMA.
tuurlijk is ruilen beter :]
RMA heb je kans dat je een opgelapte disk krijgt en kost je ook nog es verzendkosten naar ierland :/

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 23:59

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Echt een nachtmerrie die Maxtor DiamondMax series! Dit is al het tigste probleem dat ik hoor met die schijven. Heb hier naast met nog zo'n ding liggen van een vriend van me, ook geklapt, doet ineens geen bal meer. De laatste keer dat ik de SMART status nog kon uitlezen stonder er alleen maar rode kruizen en uitroeptekens.
In mijn servertje zit helaas ook nog zo'n schijf omdat ik nog geen kans heb gezien die te vervangen voor iets anders. Ik zit dus continu back-ups te maken voor als die schijf het weereens begeeft (het zal niet de eerste keer zijn, hij is al 2x geruild).
Met (bijv.) WD schijven heb ik deze problemen nooit gehad maargoed.

Ik kan je een tip geven om de houdbaarheid van deze schijven te verlengen. Koop HD-cooling. Daar werkt een Maxtor veel plezieriger mee. Zorg daarnaast dat als je schijf weereens raar doet dat je em idd, zoals al eerder hier gezegd, een dagje laat 'afkoelen', meestal issie daarna weer voor een tijdje prima te gebruiken.

[edit]
Het 'grapigste' ben ik nog vergeten te vertellen. Een vriend van me heeft precies zo'n zelfde schijf als ik in mijn server heb (zie spex) alleen dan de U/DMA133 versie. Deze moet ie dus precies om de 2 maanden ruilen omdat ie dan weer geklapt is. Eerst gaat zijn schijf heel langzaam werken en daarna houdtie er weer gewoon mee op. Toen hadtie op mijn aanraden HD-cooling gehaald en sindsdien heeft ie die problemen niet meer. (Maar dat komt denk ik meer omdat ie nu (ook op mijn aanraden) een WD schijf heeft gekocht ;)).
Die computerboer waar die schijf vandaan komt is dan iig ook weer blij want die hoeven die schijf dan niet meer te blijven ruilen. Ze hebben daar overigens de Maxtor schijven uit het assortiment gegooid omdat deze zoveel problemen opleverden en ze verkopen nu alleen nog maar WD-schijven. Want more proof? Hope this all is of any help :)

Hmm, ik zie dat je al een aantal dingen hebt geprobeerd, ruilen is dan idd de voorkeur boven RMA, probeer ook es voor een ander merk te ruilen, soms is dat mogelijk ;)

[ Voor 39% gewijzigd door --MeAngry-- op 19-07-2003 11:24 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem volgende week wel inruilen zal proberen om hem te ruilen voor de
Western Digital 80GB (WD800JB, 7200rpm, 8MB), die zit ongeveer in de zelfde prijsklasse.
heb trouwens met me andere hd (ook maxtor 30 gig ) nog nooit problemen mee gehad.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 08:51

FastBunny

Give it the Works !

Je mag hem terugbrengen naar waar je hem gekocht hebt, die sturen hem dan op en betalen de kosten. En code S57 kan je terugzoeken:
If you receive a six digit error code with an S57 at the end
(xxxS57), it is recommended that you run the Write Disk Pack
(Low-Level Format) option from the PowerMax utility.
Warning: The write disk pack option will erase all data on the
drive, so please backup all your data before choosing this
option.

Note: When running the 90-second quick test, we have found that
the S57 error code may display even if there is no actual
failure within the drive. This is a problem with the PowerMax
diagnostic software and is currently being investigated for a
future fix. If the Write Disk Pack option (low-level format) is
executed successfully, and the error code with S57 still
appears after re-running PowerMax, then the code is valid and
the drive should be replaced.
:)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 12:02
--MeAngry-- schreef op 19 July 2003 @ 11:18:
Echt een nachtmerrie die Maxtor DiamondMax series! Dit is al het tigste probleem dat ik hoor met die schijven. Heb hier naast met nog zo'n ding liggen van een vriend van me, ook geklapt, doet ineens geen bal meer. De laatste keer dat ik de SMART status nog kon uitlezen stonder er alleen maar rode kruizen en uitroeptekens.
In mijn servertje zit helaas ook nog zo'n schijf omdat ik nog geen kans heb gezien die te vervangen voor iets anders. Ik zit dus continu back-ups te maken voor als die schijf het weereens begeeft (het zal niet de eerste keer zijn, hij is al 2x geruild).
Met (bijv.) WD schijven heb ik deze problemen nooit gehad maargoed.

Ik kan je een tip geven om de houdbaarheid van deze schijven te verlengen. Koop HD-cooling. Daar werkt een Maxtor veel plezieriger mee. Zorg daarnaast dat als je schijf weereens raar doet dat je em idd, zoals al eerder hier gezegd, een dagje laat 'afkoelen', meestal issie daarna weer voor een tijdje prima te gebruiken.

[edit]
Het 'grapigste' ben ik nog vergeten te vertellen. Een vriend van me heeft precies zo'n zelfde schijf als ik in mijn server heb (zie spex) alleen dan de U/DMA133 versie. Deze moet ie dus precies om de 2 maanden ruilen omdat ie dan weer geklapt is. Eerst gaat zijn schijf heel langzaam werken en daarna houdtie er weer gewoon mee op. Toen hadtie op mijn aanraden HD-cooling gehaald en sindsdien heeft ie die problemen niet meer. (Maar dat komt denk ik meer omdat ie nu (ook op mijn aanraden) een WD schijf heeft gekocht ;)).
Die computerboer waar die schijf vandaan komt is dan iig ook weer blij want die hoeven die schijf dan niet meer te blijven ruilen. Ze hebben daar overigens de Maxtor schijven uit het assortiment gegooid omdat deze zoveel problemen opleverden en ze verkopen nu alleen nog maar WD-schijven. Want more proof? Hope this all is of any help :)

Hmm, ik zie dat je al een aantal dingen hebt geprobeerd, ruilen is dan idd de voorkeur boven RMA, probeer ook es voor een ander merk te ruilen, soms is dat mogelijk ;)
Dat is vreemd, ik werk op een helpdesk, en ik zie meer WD's terugkomen dan Maxtor's (maxtor's maar 1 keer in de maand ofzow, wd's 4 keer per week) terwijl we 5x zoveel maxtor's verkopen als WD!

Ik heb er thuis ook 2 maxtor's inzitten (60gig diamondmax plus9) en daar is ook niets mee aan het handje, lekker snel, hangen er toch al meer dan een jaar in.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

OverSoft schreef op 20 juli 2003 @ 11:58:
[...]

Dat is vreemd, ik werk op een helpdesk, en ik zie meer WD's terugkomen dan Maxtor's (maxtor's maar 1 keer in de maand ofzow, wd's 4 keer per week) terwijl we 5x zoveel maxtor's verkopen als WD!

Ik heb er thuis ook 2 maxtor's inzitten (60gig diamondmax plus9) en daar is ook niets mee aan het handje, lekker snel, hangen er toch al meer dan een jaar in.
I second that.

In mijn servertje thuis draaien 4 120gb Maxtors in raid 0+1. Die schijven zitten er sinds oktober vorig jaar in en die server heeft sindsdien niet uitgestaan.

Oftewel ze draaien al dik 10 maanden non-stop 24 uur per dag.

just my pleuro's :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Fire_escape schreef op 20 July 2003 @ 20:07:
[...]

I second that.

In mijn servertje thuis draaien 4 120gb Maxtors in raid 0+1. Die schijven zitten er sinds oktober vorig jaar in en die server heeft sindsdien niet uitgestaan.

Oftewel ze draaien al dik 10 maanden non-stop 24 uur per dag.

just my pleuro's :P
Idd ik heb nu ook een Maxtor 30gb in een ouwe bak uit het jaar 2000.
Al 5 formats overheen, stroom er 2 keer achterelkaar af en opzetten etc.
maar hij loopt nog als een tiet

Burp

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
OverSoft schreef op 20 July 2003 @ 11:58:
[...]

dat is ook mijn ervaring.

gek genoeg is de dm9+ op storagreview er niet al te best uitgekomen in de reliability survey, maar ik heb er op de zaak nog geen last van nok nok. vanaf dat de dm9+ uit is verkoop ik deze bijna alleen nog maar in het high end segment. en af en toe een wd. van wd zijn er al en paar teruggekomen, van maxtor 1tje.

Verwijderd

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op 18 juli 2003 @ 14:44:
Ik had laatste een maxtor van 40GB die ook plotseling 'klik' deed en stil viel en daarna weer ging draaien. Er leek niks aan de hand, totdat ik de PC herstarte. Weg harddisk! In 'Computer Manager' van Windows 2000 kon ik de harddisk alleen opnieuw partitioneren en formatteren (niet gedaan).
De oorzaak bleek het voedingskabeltje/stekkertje (na heen en weer pluggen tussen ide poorten, kabels en tenslotte de voedingskabel).[/quote]

Oh god! Dat probleem had ik 3 dagen geleden. Wat.. een.. nachtmerrie :|. Ik ging ook van voedingkabels wisselen en het werkte toen prima. Wel raar vond ik, eerder heb ik nooit een probleem gehad met kabels. Vraag me af of dit wel vaker gebeurd... :| 't Is een 40 GB Seagate btw :Y)
Pagina: 1