[JAVA] Ik ben mn COM+LPT poorten kwijt!

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
ik wil mbv java mijn seriele en parallele poort aan kunnen spreken. Na enig googlen+searchen blijk ik de javax.comm package nodig te hebben.
Package gedownload en geinstalleerd en natuurlijk testen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
import java.io.*;
import javax.comm.*;
import java.util.Enumeration;

public class Start{
    public static void main(String args[]){

Enumeration poorten = CommPortIdentifier.getPortIdentifiers();

System.out.println(poorten.toString());

System.out.println("Available ports:");
        while(poorten.hasMoreElements()){
            CommPortIdentifier poort = (CommPortIdentifier)poorten.nextElement();
            System.out.println(poort.toString());
        }
    }
}

Deze geeft dus niks dan "available ports" als output, waarom krijg ik niet gewoon mijn com+lpt poorten te zien? ik weet toch ZEKER dat ik 2xCOM en 1xLPT heb.

HELP!

edit:
nog even erbij:
+Win2003 standaard server
+gebruik SDK 1.4.1_02
+MSI K7T266 pro2 RU2

[ Voor 7% gewijzigd door Big4SMK op 18-07-2003 13:49 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:33

Robtimus

me Robtimus no like you

Er lijkt iets niet in orde met die package of de manier waarop hij wordt gebruikt.

Ik heb hem ook even getest (Win98SE, SDK 1.4.2), en hetzelfde resultaat: eerst de stringwaarde van poorten, dan available ports, en dan weer mijn prompt.

[ Voor 9% gewijzigd door Robtimus op 18-07-2003 14:16 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Big4SMK
Hmm, vaag! Toch wordt ie op veel plaatsen op internet aangeraden....als ie niet werkt, waarom zou ie dan aangeraden worden?

toch maar eens kijken naar JNI, maar dat lijkt me zo ingewikkeld :'(

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 18:23
Ff uit mijn hoofd: weet je zeker dat alles goed geinstalleerd staat en dat javax.comm.properties gevonden kan worden? Ik werk hier met verschillende SDK/JREs en toen ik de comm api wilde gebruiken bleek dat java nou juist die JRE gebruikte waar ik hem niet voor geinstalleerd had :)

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Probeer anders ook eens direct getPortIdentifier(String portName) en/of getPortIdentifier(CommPort port). Kijken of die het wel doen.

Edit: Ik had hem eerst dirty geinstalleerd, en net opnieuw geprobeerd (maar dan netjes). Gecompiled met extra classpath die jar file, en gerund als
code:
1
java -cp %CLASSPATH%;.;c:\progra~1\java\j2re1.4.2\lib\comm.jar Start
Resultaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
javax.comm.CommPortEnumerator@1be2d65
Available ports:
javax.comm.CommPortIdentifier@9664a1
javax.comm.CommPortIdentifier@1a8c4e7
javax.comm.CommPortIdentifier@1172e08
javax.comm.CommPortIdentifier@cf2c80
javax.comm.CommPortIdentifier@1729854
javax.comm.CommPortIdentifier@6eb38a
Hij werkt dus wel, als je hem maar goed gebruikt. (nu alleen die toStrings() nog wat beter krijgen ;))

[ Voor 7% gewijzigd door Robtimus op 18-07-2003 14:34 ]

More than meets the eye
system specs

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
De javax.comm package bevat de meest achterlijke bug ooit vertoond in Java software. Ik (en volgens mij velen met mij) heb uren aan deze debiele beperking verspilt voordat ik een workaround vond. De beperking staat nergens gedocumenteerd en is nooit opgelost. TS, hou je even goed vast aan de leuning van je burostoel en vraag de Java-advocates in je omgeving even de kamer te verlaten (voor hun eigen gezondheid), dan zal ik de bug onthullen:

ALLE COMPONENTEN IN HET PAD VAN DE JAR FILE MOETEN KORTER DAN ACHT KARAKTERS ZIJN!

Plaats je de .jar file in "C:\jdk1.3.1\lib\comm.jar" dan werkt 'ie perfect. Plaats je 'm in "C:\program files\java\lib\comm.jar" (of iets dergelijks, zoals de Java installer nota bene zelf wil!) dan geeft 'ie geen foutmeldingen, maar werkt 'ie niet goed!

Nu de vraag: waar slaat dit op? Waar is dit voor nodig? Ik weet het niet! Ik snap ook niet waarom een Java package, die nota bene nooit onder DOS kan werken, deze beperking kent. Als ik de ontwikkelaar van deze package ooit in levende lijven ontmoet, dan zal ik met veel genoegen herhaaldelijk zijn hoofd tegen de muur slaan tot het bloed uit de opengespleten schedel spuit.

edit:
Oh ja, de oplossing. :P Verplaats dat jar-bestand eens naar C:\comm.jar en pas je classpath daar op aan. Wedden dat 'ie 't dan wel doet?

[ Voor 9% gewijzigd door Soultaker op 18-07-2003 15:29 ]

• Big4SMK
weet je zeker dat alles goed geinstalleerd staat en dat javax.comm.properties gevonden kan worden?
Volgens de readme moest ik hem in mn lib dir zetten, daar staat ie...uitgepakt en wel
Probeer anders ook eens direct getPortIdentifier(String portName) en/of getPortIdentifier(CommPort port). Kijken of die het wel doen.
geen resultaat (nou ja, oke, hij kan ze niet vinden en dat geeft ie als resultaat)
code:
1
java -cp %CLASSPATH%;.;c:\progra~1\java\j2re1.4.2\lib\comm.jar Start
Ondanks dat het er niet toe zou mogen doen (de comm.jar staat namelijk al in mn classpath) toch geprobeerd.....geen resultaat
edit:
Oh ja, de oplossing. :P Verplaats dat jar-bestand eens naar C:\comm.jar en pas je classpath daar op aan. Wedden dat 'ie 't dan wel doet?
om hoe meer geld we wedden hoe rijker ik wordt >:)
(helaas eigenlijk, want het helpt dus niet)

Bedankt voor al jullie tips, alleen zit er nog geen antwoord bij wat mij verder helpt :'(

• Soultaker
Big4SMK schreef op 18 July 2003 @ 15:43:
om hoe meer geld we wedden hoe rijker ik wordt >:)
(helaas eigenlijk, want het helpt dus niet)
Hehe, dat moet je er dan niet bij vertellen, want nu wil ik niet meer wedden. :P
Vreemd, bij mij loste dit alle problemen op.

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is Java 1.4.2 installeren. Als ik het goed begrijp gaan er allerlei dingen mis met de security manager (vandaar ook dat pad-probleem, dacht ik) en misschien hebben ze dat in Java 1.4.2 gefixed (al denk ik eigenlijk dat 't aan die brakke package ligt). Het is meer een suggestie om je bezig te houden totdat iemand met de echte oplossing aankomt, maar misschien helpt het en een up-to-date versie van Java installeren kan nooit kwaad.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Big4SMK schreef op 18 juli 2003 @ 15:43:
Volgens de readme moest ik hem in mn lib dir zetten, daar staat ie...uitgepakt en wel
Wat bedoel je met uitgepakt?

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Soultaker schreef op 18 juli 2003 @ 14:44:
ALLE COMPONENTEN IN HET PAD VAN DE JAR FILE MOETEN KORTER DAN ACHT KARAKTERS ZIJN!
Misschien dat ie het daarom niet deed terwijl hij gewoon in mijn libdir stond (eerste bericht van me), maar wel toen ik het expliciet in de classpath aangaf (met progra~1 ipv program files)

More than meets the eye
system specs

• Soultaker
IceManX schreef op 18 July 2003 @ 18:06:
Misschien dat ie het daarom niet deed terwijl hij gewoon in mijn libdir stond (eerste bericht van me), maar wel toen ik het expliciet in de classpath aangaf (met progra~1 ipv program files)
Hmz, dat zou idd nog kunnen, dat het wel kan, mits je je classpath DOS-style noteert. Maar als het goed is werkt het ook wanneer je lib dir toevallig van de vorm "c:\jdk\lib" is.

• Big4SMK
ACM schreef op 18 July 2003 @ 16:43:
[...]

Wat bedoel je met uitgepakt?
ik had het complete package met javadoc en troep erbij gedownload als een zip.
Die zip heb ik uitgepakt en alle dingen die eruit kwamen netjes geplaatst (dus comm.jar in c:\ en die properties file in de lib dir etc )

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ah, ik dacht dat je de .jar zelf had uitgepakt ;) (is tenslotte ook een "zipfile")

• Big4SMK
IC, dat heb ik maar niet gedaan....komt de werking denk ik niet echt ten goede!

maar: kheb nog steeds geen oplossing :(

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

http://htsa.ie.hva.nl/~jand/java-io/
Niet de officiele, maar werkt wel als de sodemieter.
(en niet in mijn map/ladiedadieda/meerdan8tekens/ zetten ;) )

Spolap: Interactive webcomic

• Big4SMK
Bedankt! Ik ben nu de nieuwste versie van java aan het installeren en ga zo die portio.jar erbij proppen! Ik post weer als ik weet of het werkt. Tot zover iig bedankt

<edit1>
Hmm, het is nogal wat gerommel vooral omdat ik ook porttalk aan de praat moet krijgen. Kheb ik nu een verjaardag en ga vanavond dus verder....ffftjes uitstel dus

<edit2>
Jaaa! Het werkt! Hartelijk bedankt. Alleen jammer dat ik nu mn java bestandjes moet runnen met "allowio /a java <bestand>" maargoed beter iets als niets!

[ Voor 56% gewijzigd door Big4SMK op 20-07-2003 20:42 ]

Pagina: 1