Ik heb her en der wat onderdelen bij elkaar gesprokkeld om uiteindelijk een werkende PC te krijgen. Alleen dat werkt nog niet echt
. Ik heb:
- Compaq Destop Kast
- ATX Compaq Mobo (met support voor 166, 200 en 233Mhz volgens sticker op de kast.
- Pentium 200mmx (2.8V)
- 3x32MB PC100
- S3 met 4MB (PCI)
- 200W ATX voeding van Seasonic
Verder heb ik HD, floppy en CDrom nog niet aangesloten.
Het probleem is dat het ding niet wil bootten. Als ik het ding aanzet blijven de powerled en de HDled knipperen. Er zijn verder geen piepjes of beeld.
Wat ik geprobeert heb:
- Geheugen, videokaart en voeding op andere (zwaardere) PC geprobeert, geen probleem.
- Voeding doorgemeten: 5V is 5.06 en 12V is 11.83.
- CPU vervangen door een andere 200mmx. De ledjes knipperden nu niet meer, de powerled blijft nu gewoon aanstaan en de HDled uit. Alleen komt er nog steeds geen piep/beeld.
- Met één geheugenreepje proberen te booten.
- Zonder geheugen en vidkaart proberen te booten, geen piepjes.
- Bios gecleard, niks.
- Een 128MB PC133 reepje erin gestoken, nog steeds niks.
- [search=oude pc niet boot geen piep] = telkens problemen over piepende systemen
.
- Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen, maar die gaat vooral in op modernere systemen.
- Compaq Destop Kast
- ATX Compaq Mobo (met support voor 166, 200 en 233Mhz volgens sticker op de kast.
- Pentium 200mmx (2.8V)
- 3x32MB PC100
- S3 met 4MB (PCI)
- 200W ATX voeding van Seasonic
Verder heb ik HD, floppy en CDrom nog niet aangesloten.
Het probleem is dat het ding niet wil bootten. Als ik het ding aanzet blijven de powerled en de HDled knipperen. Er zijn verder geen piepjes of beeld.
Wat ik geprobeert heb:
- Geheugen, videokaart en voeding op andere (zwaardere) PC geprobeert, geen probleem.
- Voeding doorgemeten: 5V is 5.06 en 12V is 11.83.
- CPU vervangen door een andere 200mmx. De ledjes knipperden nu niet meer, de powerled blijft nu gewoon aanstaan en de HDled uit. Alleen komt er nog steeds geen piep/beeld.
- Met één geheugenreepje proberen te booten.
- Zonder geheugen en vidkaart proberen te booten, geen piepjes.
- Bios gecleard, niks.
- Een 128MB PC133 reepje erin gestoken, nog steeds niks.
- [search=oude pc niet boot geen piep] = telkens problemen over piepende systemen
- Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen, maar die gaat vooral in op modernere systemen.
[ Voor 3% gewijzigd door iets op 18-07-2003 13:29 ]
tvw